מתן סידי, דוברו של רה"מ, פרש מתפקידו

אחרי היועצת המדינית, ראש הסגל והעוזרת הצמודה - גם הדובר החליט להודיע על עזיבה אחרי ארבעה שנות עבודה בצמוד לבנט • את מקומו יתפוס יותם בן יצחק, שכעת ממלא תפקיד מרכזי בדברור ראש הממשלה • בנט: "היה איתי בכל הרגעים, המוצלחים יותר ופחות" • סידי: "קיבלתי מראש הממשלה את הזדמנות חיי"

מתן סידי ובנט במהלך ישיבת ממשלה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

עוד טלטלה בלשכת בנט: מתן סידי, דוברו של ראש הממשלה מזה כארבע שנים, פרש היום (שני) מתפקידו. את מקומו של יתפוס יותם בן יצחק, שמזה זמן ממלא תפקיד מרכזי בדברור ראש הממשלה.

מדובר בעזיבה נוספת בלשכה תוך זמן קצר אחרי היועצת המדינית שמרית מאיר, ראש הסגל טל גן צבי והעוזרת הצמודה נעמי ששון, כפי שנחשף ב"ישראל היום".  חשוב להוסיף שגם דובר ימינה, עובד פרל, עזב לאחרונה את תפקידו.

סידי (26), משמש מאז הקמת הממשלה כראש מערך התקשורת במשרד רה"מ וכיועץ התקשורת האישי לראש הממשלה. הוא מייעץ לרה"מ מזה כארבע שנים וחצי ושימש כדוברו אף במשרדי הביטחון והחינוך. לאחר מכן שימש כדובר מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן.

במסגרת תפקידו שימש בשנה האחרונה כדוברו המדיני של ראש הממשלה, ובמקביל היה אמון על ניהול מערך התקשורת של משרד ראש הממשלה וזרועותיו, בהן המוסד, המטה לביטחון לאומי (מל"ל), המועצה הלאומית לכלכלה, מערך הסייבר הלאומי, ארכיון המדינה ועוד.

מחליפו בתפקיד יהיה דוברו הפוליטי של ראש הממשלה, יותם בן יצחק. בן יצחק (32) החל את דרכו כלוחם וקצין בחטיבת גולני, שם שירת במגוון תפקידי פיקוד והדרכה. לאחר מכן עבר לשרת בחטיבת דובר צה״ל, ומילא תפקידים פיקודיים ומקצועיים כמפקד פלגת המתעדים וכדובר פיקוד העורף.

שירת בדובר צה"ל. יותם בן יצחק, צילום: ללא

בתפקידו האחרון בצה״ל שימש כדובר פיקוד המרכז והשתחרר בדרגת רב-סרן בתום 12 שנות שירות. עם שחרורו מצה"ל, החל לשמש כדוברו של שר האוצר לשעבר, ישראל כ״ץ. בשנה האחרונה שימש כדוברו הפוליטי של ראש הממשלה.

בן יצחק בעל תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני בממשל מהמרכז הבינתחומי הרצליה.

"אדם ערכי, נאמן ומסור"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הודה לסידי על העשייה המשותפת ומסר: "בארבע וחצי השנים האחרונות מתן היה איתי בכל הרגעים, המוצלחים יותר ופחות, מנהל ביד רמה את המערכה התקשורתית ביסודיות, במקצועיות ובכישרון רב. חרף גילו הצעיר, הוא גילה הבנה, בקיאות וידע בנושאים הרבים בהם עסקתי, לצד יכולות יוצאות דופן בניהול אירועים לאומיים ומשברים תקשורתיים מורכבים. מתן הוא אדם ערכי, נאמן ומסור, שעבד באינטנסיביות מסביב לשעון. פירות עשייתו היו לי לנכס יקר, ואני שמח עבורו כי בתום שנים ארוכות של עבודה קשה הוא יוצא כעת להתפתח במגזר הפרטי. אני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך הדרך".

שימש גם כדובר מדיני. מתן סידי וראש הממשלה בנט, צילום: לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ)

מתן סידי אמר: "לפני ארבע שנים קיבלתי מראש הממשלה את הזדמנות חיי, ומאז הייתה לי הזכות להיות לצידו בכל הצמתים, ההצלחות והאתגרים שזימנה לנו הדרך המשותפת. זכיתי להיות לו לעזר ולהיות שותף לעשייה שהוביל עבור הציבור בישראל בעבודה קשה מסביב לשעון, בכל התפקידים בהם כיהן. למדתי ממנו על אהבת העם והארץ, על שליחות ציבורית, ובעיקר - על עמידה בלחצים ומאבק על אמונותיך כשהלב במקום הנכון. כעת, הגיעה העת לפנות לאפיקים ולאתגרים חדשים. אני רוצה להודות לראש הממשלה על הכל ולאחל לו הצלחה רבה בעבודתו המסורה למען הציבור בישראל".

סידי מלווה את בנט כאמור כארבע שנים, ובין היתר שימש כדובר שר הביטחון. הוא נפרד לתקופה קצרה מבנט, כזה נכשל בבחירות 2019 ולא חצה את אחוז החסימה, אך שב לנהל את מערך הדוברות שלו בבחירות שלאחר מכן. הוא המשיך עם בנט גם בשנים שלאחר מכן, בכלל זה במשא ומתן הקואליציוני שהוביל להקמת הממשלה הנוכחית.

המשיך עם בנט גם אחרי הכישלון ב-2019. מתן סידי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סידי היה ידוע בנאמנותו המוחלטת לבנט, גם בתנאים הקשים ביותר. הוא נחשב לדובר אמין ונגיש, שעונה לכל הפונים אליו בכל שעות היממה.

עזיבתו מגיעה כחלק מהליך מכוון שמוביל בנט, לעצב מחדש את לשכתו, אחרי שנה בשלטון שבה הוא לא מתחזק בדעת הקהל. על רקע זה, ובשל הסכסוכים שאפיינו את הלשכה בשנה האחרונה, נפרד בנט בשבועות האחרונים מהיועצת המדינית, שמרית מאיר, מאיש סודו מספר 1, טל גן צבי, מהעוזרת הצמודה, נעמי ששון, וכעת מדוברו הקרוב, מתן סידי. כולם היו במעגל הראשון של בנט בשנים האחרונות, ולפי גורמים בלשכתו הוא קיבל החלטה מודעת להיפרד מהם.

סידי תכנן מלכתחילה לעזוב לאחר ביקור הנשיא ביידן. ואולם, בעקבות ההחלטה האמריקנית לדחות את הגעתו של הנשיא, החליט שעליו לסיים כעת. בשיחות עם בני משפחה וחברים, נימק את העזיבה בתחושת מיצוי ובכך שכבר אין לו את הכוחות הנדרשים לתת לבנט את מקסימום האנרגיה הנדרשת לתפקיד המלחיץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר