ח"כ כ"ץ למניפי דגלי אש"ף: "זכרו את 48, נלמד אתכם לקח שלא יישכח"

השר לשעבר תקף בחריפות את המפגינים באוניברסיטאות: "תשאלו את המבוגרים אצלכם והם יסבירו לכם שבסוף היהודים מתעוררים ויודעים להגן על עצמם" • השר פריג': "ניסיון לקנות שלטון באמצעות התרת דם המיעוט"

ח"כ ישראל כ"ץ לסטודנטים הערבים שמניפים דגלי פלשתין: "זיכרו את 48, אם לא תירגעו נלמד אתכם לקח שלא יישכח"

ח"כ ישראל כ"ץ מהליכוד נשא אתמול (שני) נאום בכנסת ובו תקף את מניפי דגלי אש"ף בקמפוסים. "זכרו את 1948, זכרו את מלחמת העצמאות שלנו - והנכבה שלכם. תשאלו את המבוגרים אצלכם, את הסבים והסבתות, והם יסבירו לכם שבסוף היהודים מתעוררים ויודעים להגן על עצמם ועל רעיון המדינה היהודית".

כ"ץ הוסיף והזהיר: "אל תמתחו את החבל יותר מדי, אל תביאו על החברה הערבית בישראל, שחיה כאן טוב יותר מאשר בכל מדינה ערבית, עם רווחה ועם דמוקרטיה - אל תביאו עליה אסון".

לאחר מכן, מנה שורה של גורמים עוינים בקרב ערביי ישראל, ביניהם ציין את "עזמי בשארה הבוגד, שברח לקטאר, התנועות האסלאמיות שתומכות בחמאס ומלבות אש בהר הבית, והקומוניסטים (הכוונה לחד"ש, ת.מ) שחוברים לגרועים שבאויבי ישראל. אנחנו נעשה לזה סוף - די לטרור הפנימי, די לאלימות הפנימית בערים המעורבות - אם לא תירגעו נלמד אתכם לקח שלא יישכח".

דבריו עוררו זעם בשמאל הקיצוני והשר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' צייץ: "טרנד ההסתה נגד אזרחי ישראל הערבים מתפשט מבן גביר וסמוטריץ' לקמפיין הליכוד. זהו ניסיון לקנות שלטון באמצעות דם - התרת דם המיעוט".

ישראל כץ, צילום: עמית שאבי, פול

ח"כ משה טור-פז אמר ל"ישראל היום" בתגובה לדבריו של כ"ץ: "במקום להלך אימים על ציבור המהווה 20% מהמדינה, עדיף לח"כ כ"ץ לקרוא למלחמה בקיצוניים ולחזק את המתונים המהווים את הרוב. את זה אפשר לעשות גם מספסלי האופוזיציה. אנו צריכים לחזק את דו-הקיום עם החברה הערבית ולא לאיים על האזרחים הערבים בנכבה נוספת. הממשלה הזו ממשיכה להוכיח שניתן לעבוד עם החברה הערבית ולקדם נושאים חברתיים המשפרים את רווחת כלל המגזרים בחברה הישראלית".

חברת הכנסת אמילי מואטי צייצה בטוויטר: "דבר אחד ברור מכל הנאום הבאמת מביך של ישראל כ"ץ: יש צד שרוצה 'ללמד אותם לקח' וצד שני שאשכרה עובד בלשנות את המציאות לטובה, בלהגיע לוועדות, בלחשוב ביחד מה בכל זאת אפשר לממש בערכים שהוא מייצג בממשלה כל כך מורכבת. שום דגל, גדול ככל שיהיה, לא יכסה על הבושה".

יריב אופנהיימר, לשעבר מזכ"ל שלום עכשיו, אמר ל"ישראל היום" בתגובה לדבריו של כ"ץ: "מדובר בדברי בלע שרק ילבו את השנאה והקיטוב. מדינה ריבונית ודמוקרטית לא מאיימת על המיעוט שחי בתוכה בגירוש ובנכבה. מאכזב שכ"ץ לא עומד בלחץ ונאלץ להתחרות עם בן גביר מי משתמש בהסתה טוב יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר