השר מתן כהנא הודיע על התפטרותו, ישוב לכהן כחבר כנסת

‏כהנא יכהן כסגן שר הדתות • הוא יחזור לכנסת כדי להביא להדחתו של חבר סיעתו יום טוב כלפון • באופוזיציה תקפו: "ההתפוררות של מפלגת ימינה ושל הממשלה הפכה היום לנטישה המונית"

השר מתן כהנא, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

טלטלה בקואליציה: השר לשירותי דת מתן כהנא, הודיע היום (שישי) לראש הממשלה נפתלי בנט על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת על מנת לחזור להיות חבר כנסת. מטעם כהנא נמסר כי הוא "יסייע בחיזוק הקואליציה".

כהנא יהיה חבר כנסת החל מיום ראשון הקרוב ויכהן גם בתפקיד סגן שר הדתות. נציין כי רה"מ בנט יכהן בתפקיד שר הדתות, עד שיימצא רוב כדי להחזיר את כהנא לתפקידו.  ההתפטרות נכנסת לתוקף מיידית. כתוצאה מהתפטרותו של כהנא, ח"כ יום טוב כלפון יאלץ להתפטר מהכנסת. 

מוקדם יותר היום ח"כ כלפון כתב בפוסט: "בניגוד למה שמנסים לספר, כח"כ נורווגי, ההרכב הקואליציוני או פיזור הכנסת אינם תלויים בקול שלי. זו הזדמנות להודות לכל אלה שתמכו בי השבוע, הגנו עליי ולא נפלו לתעמולה השקרית. אני פועל למען עם ישראל שנים רבות ואמשיך לעשות כך בע"ה. שבת שלום לכולם". 

ח"כ יום טוב כלפון, צילום: אורן בן חקון

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, אמר: "ההתפוררות של מפלגת ימינה ושל הממשלה הפכה היום לנטישה המונית. אל התפטרותה של שמרית מאיר מצטרפת עכשיו חזרתו הבהולה של מתן כהנא לכנסת, מחשש לעזיבה של חבר כנסת נוסף. הממשלה סיימה את דרכה. ישראל לא יכולה להיות מוחזקת בידיים של ווליד טאהא שמכנה את צה"ל "כובש אכזרי"".

"אני שב וקורא לחברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין - הפסיקו להתבזות ושימו סוף לביזיון הזה. צאו מהממשלה ונקים ממשלת ימין שתעצור את הטרור ואת ההשתוללות הלאומנית הערבית בלוד ובנגב", אמר לוין. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר