פיגוע בבאר שבע: מחבל בדואי דרס למוות רוכב אופניים ורצח בדקירות שלושה נוספים

מחבל שהגיע לתחנת דלק בדרך חברון בעיר דקר מתדלקת במקום • בהמשך הוא דרס רוכב אופניים ודקר עוד שני בני אדם במרכז מסחרי סמוך • נהג אוטובוס ששהה במקום ועובר אורח נוסף נטרלו את המפגע - ומותו נקבע במקום • המחבל הוא מורה לשעבר מחורה שבנגב, שבעבר הביע תמיכה בדאעש • רה"מ בנט: "נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור, נרדוף ונשיג גם את סייעניהם" • המפכ"ל שבתאי: "מחבל מתועב, לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה"

זירת הפיגוע בבאר שבע, צילום: אי.אף.פי

טרור בבירת הנגב: ארבעה בני אדם נרצחו ושתי נשים נפצעו באורח בינוני היום אחר הצהריים (שלישי) בפיגוע במרכז מסחרי בבאר שבע.

סמוך לשעה 16:10 החל מסע הרצח של המחבל, בדואי תושב חורה שבנגב, כאשר הוא רצח בדקירות סכין אישה בתחנת דלק בעיר. לאחר מכן, הוא נכנס לרכבו והמשיך לעבר מרכז מסחרי סמוך, שם דרס למוות רוכב אופניים. המחבל המשיך לכיוון החנויות במקום ודקר עוד שלוש נשים. בנוסף, דקר גבר כבן 60 שהיה במקום. אזרחים שהיו בזירה ירו לעברו ובכך סיימו את האירוע.

כוחות משטרה והצלה בזירת הפיגוע בבאר שבע, צילום: דודו גרינשפן

חובש בכיר במד"א רונן גריזק סיפר: "מיד כשקיבלנו את הדיווח במוקד מד"א על הפצועים מפיגוע הדקירה במרכז המסחרי יצאנו למקום בכוחות גדולים. בתוך אחת מהחנויות במתחם שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בגופה. ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה הייתה קריטית ולבסוף נאלצנו לקבוע את מותה.

"גבר כבן 60 ששכב על הכביש בכניסה למתחם המסחרי סבל גם הוא מפצעי דקירה. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. שתי נשים כבנות 40 שסבלו גם כן מפצעי דקירה היו בהכרה מלאה. הן טופלו במקום על ידי הפרמדיקים ופונו לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי, כשמצבן בינוני ויציב".

סגן מנהל סורוקה מעדכן במצבן של הפצועות מהפיגוע בבאר שבע // צילום: דוברות סורוקה

המחבל הוא מוחמד ג'אלב אבו אלקיעאן, מורה לשעבר מהיישוב חורה.

בתום הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה, מסר ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע, ומתפלל לשלום הפצועים. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מרבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

המפכ"ל שבתאי: "מסע הרג מתועב"

בתדרוך בזירת הפיגוע אמר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, כי הוא משתתף בצער משפחות הנרצחים ואיחל בריאות לפצועות. "מדובר במסע הרג מתועב של מחבל המוכר לגופי הביטחון וישב במאסר. המחבל המתועב עשה מעשה רצח שכלל גם דקירה וגם דריסה. לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה. כוחות הביטחון מקיימים כעת פעילויות בשטח כדי ללמוד את האירוע יותר לעומק. הגברנו את מערך הכוננות מחשש לאירוע חיקוי. נכון לעכשיו, המחבל פעל לבד. מסע ההרג ארך כשמונה ותוך ארבע דקות מרגע הדיווח למוקד 100 היו שוטרים במקום. האזרחים גילו תושייה וחיסלו את המחבל".

המפכ"ל בזירת הפיגוע בב"ש: "הרבה זמן לא נתקלנו במסע רצח בהיקף כזה" // צילום: יניב זוהר

מפקד המחוז ניצב פרץ עמר אמר בתדרוך כי "כוחות המשטרה מפוזרים בשטח והם הגיעו ארבע דקות אחרי שהאירוע התרחש. האזרח שהיה עם נשק יכול היה לפגוע בו. זמני התגובה שבחנו הם מהירים".

בעקבות הפיגוע, שוחח המפכ"ל בטלפון עם שוטר בתחנת באר שבע שאחותו נרצחה בפיגוע. שבתאי השתתף בצערה של המשפחה והדגיש בפני השוטר שהמשטרה תעטוף אותו ואת משפחתו בצורה מלאה ותסייע בכל שרק יידרש.

מיד לאחר הפיגוע מסר דובר המשטרה אלי לוי: "אנחנו בהיערכות גבוהה מאוד לקראת הרמדאן, בעיקר במחוז ירושלים אבל גם במחוזות נוספים. עדיין לא ברור אם מדובר במפגע בודד. האירוע בבאר שבע מטופל על ידי המשטרה והשב"כ. יש הרבה מאוד כוחות משטרה במקום מטפלים בנפגעים, ואנו מוודאים שאין עוד מפגעים בשטח".

עדויות מהפיגוע הקשה בב"ש: "צעק שיהרוג את כולם"

"המחבל קפץ על האישה הראשונה ודקר אותה", שחזר עבאד, עד ראייה. "הוא עזב אותה ועבר לאחרים והתחיל לדקור אותם. נהג אוטובוס הגיע למקום ותפס אותו".

זירת פיגוע הדקירה במרכז המסחרי בבאר שבע, צילום: TPS

ארתור חיימוב, נהג אגד שנטרל את המחבל לצד אדם נוסף, סיפר על הרגעים שקדמו לירי לעבר אלקיען: "הבנחתי באנשים מתקהלים, וראיתי שהמחבל שולף את הסכין. אמרתי לעצמי שאני בסכנת חיים ממשית - והחלטתי לירות".

מארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית מסרו בעקבות האירוע: "אנו שולחים תנחומים למשפחות ההרוגים ומתפללים לרפואת הפצועים. תושיית נהג האוטובוס מנעה מהאירוע להיות קשה הרבה יותר. גם במקרה זה הוכח כי הנהגים הם השכפ"ץ של המדינה".

לדברי בכיר במשטרה, "יש לשבח את האזרח שמנע פיגוע גדול יותר. הנשק נלקח ממנו לבדיקה בליסטית. זה נוהל רגיל והנשק יוחזר לו בתום הבדיקה. האזרח לא נחקר אלא מסר עדות".

זירת הפיגוע בבאר שבע, צילום: TPS

במועצה המקומית חורה מסרו: "המועצה מגנה בכל לשון של גינוי את הפיגוע הרצחני שאירע אחר הצהריים בעיר באר שבע, גבה את חייהם של ארבעה אזרחים חפים מפשע וגרם לפציעתם של אחרים. פגיעה באזרחים תמימים היא מעשה טרור נפשע ונבזי. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. המועצה קוראת לתושבי הנגב, ערבים ויהודים כאחד, לשמור על יחסי שכנות ששררו בין שני הצדדים עד כה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר