חברי קהילת העבריים מדימונה הפגינו נגד גירושם: "לא מכירים בנו כחלק מהעם הזה"

אחרי שהוצאו צווי גירוש מהארץ, כ-100 מפגינים הגיעו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע: "מדובר באנשים שרובם נולדו פה"

"לא רוצים אותנו פה רק בגלל שלא מכירים בנו כחלק מהעם הזה", צילום: דודו גרינשפן

"לא רוצים אותנו פה רק בגלל שלא מכירים בנו כחלק מהעם הזה", כך אמר היום (רביעי) אשריאל מור, נציג הקהילה, במהלך ההפגנה שהתקיימה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שעשרות מחברי הקהילה העבריים מדימונה קיבלו בשנה האחרונה צו גירוש מרשות האוכלוסין וההגירה.

"אנחנו הגענו היום לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע כדי להשמיע קול חד וברור שאנחנו פה כדי להישאר, אנחנו לא מפחדים", אמר מור ל"ישראל היום". "אנחנו יודעים שרוצים לגרש אותנו רק בגלל היותנו עבריים. אנחנו נגד אפליה מכוונת כנגד הקהילה. מדובר באנשים שרובם נולדו פה, ההורים שלהם הגיעו למדינת ישראל לפני 40-50 שנה בגלל האמונה בצדקת דרכם, בגלל האמונה בעם ישראל והרצון באמת להתחבר שוב פעם למדינת ישראל. אבל לא רוצים אותנו פה רק בגלל שלא מכירים בנו כחלק מהעם הזה".

ההפגנה צפויה גם מחר, צילום: דודו גרינשפן

מור ציין כי בכוונתם להילחם בהחלטה: "נעשה את כל מה שצריך כדי לאפשר לילדים שלנו לגדול בתוך מציאות חדשה שאנחנו נוכל להרגיש חלק מעם ישראל סוף סוף".

מור המשיך: "חושב שהיום זה בושה למדינת ישראל. תרמנו הרבה כקהילה, הגענו לפה כדי לבקש שיסדירו את המעמד שלנו אחרי 53 שנה. הייתי חושב שזה דבר שהוא מובן מאליו שקהילה שנותנת מעצמה כל כך הרבה בכל תחום, תקבל מעמד במדינה, אבל אנחנו צריכים להגיע היום לבית משפט כדי להתחנן למקבלי ההחלטות שיקבלו את ההחלטה הנכונה. אני מתבייש לומר שאני ישראלי ששירת בצבא. נתתי את כל כולי כשהצגתי את מדינת ישראל בחו"ל. זה פשוט בושה וחרפה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר