מרגש: יוצאי שלדג שיפצו בית של ניצולת שואה ערירית

כולם בשביל אחת: יוצאי היחידה המובחרת נרתמו לעזרת לודמילה מוסקלנקו בת ה-82 • "היא ממש התרגשה"

לודמילה וחברי היחידה, צילום: עמותת שלדג

לפני כמה שבועות התקשרה יערה מנדלבלט, עובדת סוציאלית של מכבי שירותי בריאות, לעידן אברהם, יוצא יחידת הקומנדו שלדג ומתנדב בעמותת הבוגרים של היחידה המהוללת.

יערה סיפרה לעידן על לודמילה מוסקלנקו, ניצולת שואה ערירית בת 82, שאותה היא מלווה במסגרת התוכנית "בידיים טובות" של הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד לשוויון חברתי בשיתוף עם "מכבי", שנועדה לתת מענים רפואיים וסוציאליים לניצולי שואה חסרי מערכת תמיכה משפחתית.

השיחה מיערה שימחה את עידן מאוד. "בשנתיים האחרונות אני מתנדב בעמותה של יוצאי יחידת שלדג, ואחד הפרויקטים שלנו מיועד לשיפוץ בתים של קשישים וניצולי שואה. יערה סיפרה לי שיש ניצולה שזקוקה לשיפוץ דחוף. בתוך כמה ימים הגעתי לביתה של לודמילה, המתגוררת ברעננה, כדי לראות את הבית, להתרשם ולהבין מה מצריך שיפוץ. ראיתי אותו, והבנתי שיש צורך בלא מעט ידיים עובדות כדי לבצע שיפוץ רציני ולהפוך את הבית למקום שנעים וכיף להיות בו".

עידן רתם שישה מתנדבים נוספים מהעמותה, כולם בוגרי יחידת שלדג. "מה שיפה הוא שמשום שאנחנו לא דוברים אותה שפה, לא היו הרבה מילים במפגש, אבל היה הרבה רגש. השמחה שראינו שזה גורם לה והחיוך שהיה לה על הפנים לאורך כל היום, ואפילו איזו דמעה או שתיים שזלגב, זה באמת היה שווה את כל היום.

"לודמילה כל הזמן דאגה לנו, ביקשה שנאכל ונשתה. מדהים לראות כמה הפרויקט הזה עושה לאנשים טוב על הלב. אני בטוח שמכיוון שיותר נעים לה עכשיו בבית, זה משפר את מצב הרוח שלה. היא הרגישה שיש מי שדואג לה. השמחה שלה היא הסיפוק שלנו. לצאת מהבית שלה בסוף היום ולדעת שעשינו משהו משמעותי - אין לזה מחיר".

יערה מנדלבלט, העובדת הסוציאלית של התוכנית במחוז השרון, מספרת שבסוף אותו יום לודמילה התקשרה אליה נרגשת ומלאת הודיה. "כששוחחנו היא שיתפה אותי שלאחר האסונות שעברה בחייה, היא כבר איבדה אמון בבני אדם, והתרגשתי כל כך לשמוע אותה אומרת שהשבנו לה את האמון בטוב ליבם של אנשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר