רק בשבילם: בני נוער בעלי צרכים מיוחדים קיבלו חגיגה בלתי נשכחת

עשרה נערים ונערות ציינו את הגעתם לגיל מצוות באירוע יוצא דופן בעזרת עמותת "מאירים" • בין האורחים: כדורגלני הפועל ב"ש

הנערים והנערות חוגגים את שנת המצווה יחד, צילום: בנג'ו תקשורת

מפיצים אור בלב: אמש ערכה עמותת "מאירים" אירוע בר/בת מצווה לעשרה נערים ונערות עם צרכים מיוחדים המשתתפים בתוכנית "אור כוכבים". האירוע נערך באולמי "אגמים" שבבאר שבע.

האירוע סימן את שיאו של רצף אירועים שהובילה העמותה במהלך חודש העלאת המודעות לשוויון לאנשים עם מוגבלויות. באירוע נכחו כ־400 משתתפים, ובהם אישי ציבור, ולבקשת הילדים גם שחקני הפועל באר שבע הגיעו להשתתף בשמחתם. 

"בר ובת מצווה מהווים ציון דרך חשוב בחייהם של כל ילדה וילד", שיתף בהתרגשות מנכ"ל עמותת "מאירים", יזהר נבון. "זה בדיוק מה שאנחנו רוצים ליצור עבור הילדים - רגעים מתוקים שייחקקו בזיכרונם להמשך חייהם".

איריס שרפיאן, אמו של שלמה, אחד מהילדים החוגגים, סיפרה: "לקראת גיל 5 חלה אצל שלמה נסיגה קשה בהתפתחות והוא הפסיק לדבר. עברנו איתו המון דברים, במיוחד בקורונה, נשברנו".

איריס שרפיאן ובנה שלמה,

תחילה איריס לא רצתה לשלוח את בנה למסגרת חוץ־ביתית, אך בזכות "מאירים" חיי המשפחה השתפרו. "בזכות העמותה התאווררתי, אנחנו בסופו של דבר לא אנשי מקצוע. עם כל הרצון להיות שם בשביל שלמה, יש אנשים שיודעים יותר טוב מאיתנו לטפל בו".

"זה ממלא אותי ממש לחשוב שיש אנשים כאלו בעולם, קיבלתי מהם תחושה של משפחתיות, הם נתנו לי תחושה שהם פה בשבילי אפילו יותר מאשר בשביל שלמה", סיפרה איריס בזמן האירוע. "הצמידו לו חונך, לוקחים אותו בשבתות, החונך נקשר אליו ושלמה פשוט פורח".

אירוע בר המצווה הוא ללא ספק רגע השיא עבור משפחת שרפיאן. "התרגשתי כשהתבקשתי לכתוב דרשה לבר המצווה. ביקשו מאיתנו תמונות ילדות שלו, זה אירוע גדול ומרגש. כל בני המשפחה הקרובה כל כך צמאים ומתרגשים לקראתו", מסכמת האם, ומבקשת לסיים במסר: "לא להרים ידיים, יש אנשים טובים שבאמת יכולים לעזור, הילדים האלו הם האור שלנו, אבל בתוך זה יש את המשפחה שלנו, מאירים דרום - הרבה בזכותם נפתחתי למסגרות והצלתי את המשפחה שלי ואת הזוגיות שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר