הממשלה אישרה את הבאתם של אלפי עולים מאתיופיה

אושרה העלאת הממתינים באיתיופיה, שלהם קרובי משפחה מדרגה ראשונה בארץ, במסגרת מבצע "צור ישראל" • שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה: "זו פריצת דרך לסיום הסאגה, ומתן מענה אמיתי לממתינים"

פנינה תמנו-שטה עם עולים מאיתיופיה. ארכיון, צילום: יוסי זליגר

 בצל הלחימה באתיופיה ולאחר דיונים אינטנסיביים, אישרה היום (ראשון) הממשלה את זירוז העלאתם של הממתינים באתיופיה שלהם יש בני משפחה מדרגה ראשונה של יהודי אתיופיה בישראל.

החלטת הממשלה גובשה לאחר דיונים מתמשכים בין שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה ושרת הפנים איילת שקד להעלאתם המיידית של הממתינים באתיופיה שמצוקתם במדינה גוברת.

שרת הפנים איילת שקד, אמרה: ״אישרנו היום את המשך מתווה 'צור ישראל', שכולל הבאה של קרובי משפחה מדרגה ראשונה וכן הקמת ועדה שתבחן את מעמד הממתינים ותוביל לאישור מי שעומד בקריטריונים, דחייה של מי שלא עומד, סגירת המחנות וחזרה לחוק השבות״.

עולים מאיתיופה (ארכיון) // צילום: אלה שילוב/לע"מ,

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה: ״אנחנו מתקנים היום עוול מתמשך שנגרם לממתינים שעלייתם אושרה כבר ב-2015. זהו המשך מתווה מבצע 'צור ישראל', שמטרתו להוביל פריצת דרך לסיום הסאגה, מתן מענה אמיתי לממתינים יותר מידי שנים להגיע ארצה להתאחד עם משפחותיהן ולהיות חלק מעם ישראל, לצד חתירה לסיום הסוגיה הכואבת״.

עוד אושר בממשלה כי ימונה פרויקטור מיוחד, שיעמוד בראש צוות שיגיש המלצות בדחיפות לעניין זכאותם של יתר הממתינים.

השרה תמנו-שטה במחאת העדה האיתופית, צילום: אורן בן חקון

יו״ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל, אמר: ״אנו מברכים את שרת העליה והקליטה פנינה תמנו-שטה, שפועלת על בסיס יומיומי להעלאת עולי אתיופיה לישראל בשיתוף עם הסוכנות היהודית ועם משרד הפנים בראשות השרה איילת שקד. החלטת הממשלה תביא קץ לסבלן של משפחות רבות ותאחד בין קרובי משפחה, אחרי שנים ארוכות של המתנה לעלייה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר