הלם כבד פקד את אנשי המרכז הרפואי העמק, מטופלות רבות ובני משפחתה של ד"ר שירה ברעם, רופאה בכירה ומוערכת בתחום הפוריות וההפריה החוץ־גופית, שהלכה לעולמה בפתאומיות בגיל 47.
ברעם פונתה ביום שני במצב קריטי למרכז הרפואי העמק בעפולה, בית החולים שבו עבדה במשך שנים רבות, לאחר שלקתה באירוע רפואי פתאומי בביתה. למרות מאמצי ההחייאה והטיפול הרפואי שניתנו לה, נקבע מותה.
מותה הפתאומי הגיע ימים ספורים לאחר אירועים משפחתיים משמעותיים. בני משפחתה סיפרו כי רק לאחרונה ציינה 21 שנות נישואים, ובתקופה האחרונה חגגה המשפחה גם את בר המצווה של בנה.
במרכז הרפואי העמק ספדו לה בכאב רב. "ד"ר ברעם הקדישה את עבודתה המקצועית והאנושית לטיפול בנשים ולליווי משפחות ברגעים המשמעותיים ביותר בחייהן. היא הייתה רופאה מסורה, מקצועית ואהובה, שהותירה חותם עמוק על עמיתיה ועל נשים רבות שזכו להיות המטופלות שלה", נמסר מבית החולים.
ד"ר ברעם החלה את דרכה המקצועית במרכז הרפואי העמק בשנת 2006, לאחר שסיימה את לימודי הרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים. לאחר התמחות במיילדות ובגינקולוגיה יצאה להתמחות־על בתחום האנדוקרינולוגיה של הפריון והפרעות פוריות בטורונטו שבקנדה. עם שובה לישראל הצטרפה ליחידה להפריה חוץ־גופית במערך נשים ויולדות בעמק, ושימשה גם רופאה במרכז לבריאות האישה של כללית בבית שאן.
לצד עבודתה הקלינית הייתה מעורבת בחינוך רפואי, חברה באיגודים מקצועיים בארץ ובעולם ופרסמה מחקרים מקצועיים. בין היתר הייתה שותפה למאמר שפורסם בכתב עת רפואי בינלאומי לאחר אירועי 7 באוקטובר ועסק במצבן של החטופות.
מאות הודעות פרידה הציפו מאז את הרשתות החברתיות. מטופלות, רופאים ואנשי צוות רפואי תיארו אותה כ"רופאה עם לב ענק", "מלאכית", "אישה שנתנה תקווה" ו"אבדה גדולה לעולם הפוריות".
שונטל מגן, שטופלה אצל ד"ר ברעם, סיפרה כי רק יום לפני מותה נפגשה עמה במרכז הרפואי העמק. "רק שלשום היינו אצלה בפגישה, ואתמול בבוקר כבר קיבלנו את הבשורה הקשה", אמרה. לדבריה, לאחר שמונה ניסיונות כושלים להיכנס להיריון הגיעה לטיפולה של ברעם. "כבר בפעם הראשונה איתה זה הצליח. לפני תשעה חודשים נולד לנו בן. הגענו אליה כדי להתחיל תהליך לילד נוסף. היה לנו ברור שהיא חלק מהמשפחה, כי בזכותה אנחנו משפחה".
מכרה שעבדה לצדה סיפרה כי ברעם הייתה מוערכת מאוד גם בתקופת התמחותה בטורונטו. "היא הייתה באחת הקליניקות הגדולות והמובילות בתחום ההפריות, מאוד העריכו אותה שם. זה ממש אסון. זה גורם לכולנו לחשוב עד כמה החיים שבריריים".
ד"ר נועה זפרן, מנהלת יחידת היולדות והמיון המיילדותי במרכז הרפואי העמק וחברתה הקרובה של ברעם, ספדה לה: "ד"ר שירה ברעם הייתה מעמודי התווך של מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי העמק. בדרכה הצנועה והענווה טיפלה באופן מקצועי, מסור, חומל ורגיש בזוגות המתמודדים עם בעיות פוריות, בנערות ובילדות. ד"ר ברעם הייתה אמונה על החינוך הרפואי במחלקה וסייעה בעיצוב הדור הבא של רופאי הנשים, מקצועית ואנושית כאחד. החיוך והאור בעיניה יחסרו לנו מאוד. היא הייתה עבורי משענת מקצועית ואישית, ידעה להקשיב ולתת עצה טובה – עוגן ברגעים מאתגרים וגם בשגרה היומיומית".
ד"ר ארי רייס, מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי העמק, אמר: "הליכתה בטרם עת של שירה הותירה אותנו אבלים והמומים. היא נגעה בכל אחד ואחת מאיתנו בדרכה הרגישה והחכמה. שירה הותירה אחריה משפחה יפהפייה, עשרות חברים, מאות מטופלות אוהבות ומעריכות, והייתה בורג מרכזי במרקם של יחידת הפריון ומערך נשים ויולדות.
"יהי זכרה של שירה ברוך. ליבי עם אורי, הילדים והמשפחה. נתגעגע".
במרכז הרפואי העמק מסרו כי משפחת בית החולים מחבקת את בעלה אורי, את ילדיה ואת בני משפחתה, ומשתתפת בצערם הכבד. עבור רבות מהמשפחות שליוותה לאורך השנים, ד"ר ברעם לא הייתה רק רופאה – אלא מי שליוותה אותן בדרך להגשמת החלום להפוך להורים, והותירה אחריה מורשת מקצועית ואנושית שתמשיך ללוות את עולם הרפואה עוד שנים רבות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו