"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
לראשונה מאז ההתנתקות: בסיס צה"ל מוקם בשא־נור
צה"ל נערך לחזרת משפחות ישראליות ליישוב בצפון השומרון • גרעין המשפחות יעלה לקרקע כבר בפורים הקרוב • על פי התכנון, העלייה לשא־נור תתבצע בשלבים ותתחיל עם הצבת עד 30 קרוואנים • המהלך נעשה על ידי השרים סמוטריץ וכץ יחד עם ראש המועצה דגן
סמוטריץ' ודגן יחד עם החיילים בשא־נור. צילום: רועי חדי
פרסום ראשון

לראשונה מאז ההתנתקות: בסיס צה"ל מוקם בשא־נור

צה"ל נערך לחזרת משפחות ישראליות ליישוב בצפון השומרון • גרעין המשפחות יעלה לקרקע כבר בפורים הקרוב • על פי התכנון, העלייה לשא־נור תתבצע בשלבים ותתחיל עם הצבת עד 30 קרוואנים • המהלך נעשה על ידי השרים סמוטריץ וכץ יחד עם ראש המועצה דגן

יותם דשא
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

צעד תקדימי בצפון השומרון: פלוגת צה"ל עברה לשטח היישוב שא־נור, כהיערכות להקמת בסיס צבאי קבוע ולעליית משפחות למקום, כחלק מהמהלך להשבת מפקדת חטיבת מנשה מצפון הארץ אל השומרון.

המהלך מתקיים בהובלת שר הביטחון ישראל כ"ץ ושר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

פעילות צה"ל בצפון השומרון (ארכיון)

מדובר במהלך המשלים את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון, ומחזיר לשטח לא רק נוכחות אזרחית אלא גם פריסה צבאית קבועה, לראשונה מאז 2005. על פי התוכנית, בסיס פלוגתי כבר החל לפעול בשא־נור, ובהמשך צפויה חזרת מפקדת חטיבת מנשה, שנעקרה לאחר ההתנתקות לעין שמר.

במקביל להקמת הבסיס הצבאי, מתקדמת גם החזרה האזרחית לשא־נור. כמה חודשים לאחר החלטת הקבינט להקים מחדש את היישוב, סוכם כי גרעין המשפחות יעלה לקרקע כבר בפורים הקרוב, כעשרים שנה לאחר שפונו מהמקום במסגרת תוכנית ההתנתקות. בקשה ראשונית לעלייה כבר בחנוכה נדחתה מטעמי היערכות ולוחות זמנים, אך ללא התנגדות עקרונית מצד צה"ל לעצם העלייה.

סגירת מעגל

בגרעין ההתיישבות מדברים על סגירת מעגל שנמשכה שנים ארוכות. יצחק צוקרמן, חבר בגרעין שא־נור, מספר כי הצטרף למאבק כבר בשנת 2020.

"הרגשתי שמה שלא נעשה אז לא יהיה לעולם. זו היתה תוכנית המאה, והתחושה היתה שמה שאיבדנו בהתנתקות יכול להפוך לאובדן סופי. אם לא מנצלים את הרגע זה פשוט לא יקרה".

ההתנתקות בשא־נור, 2005, צילום: אבי אוחיון לע"מ

לדבריו, במשך שנים ארוכות הכול נותר ברמת ההצהרות בלבד. "פתאום זה ירד לקרקע. יש תאריך, יש החלטה, וזה הופך למשהו אמיתי. עכשיו כבר עובדים על הפרטים ברמת סלילת הכביש, מיקום הקרוואנים וההיערכות הצבאית. זה כבר לא חלום באוויר".

על פי התכנון, העלייה לשא־נור תתבצע בשלבים, תחילה עם הצבת עד 30 קרוואנים. בשלב הראשון צפויות לעלות כעשר משפחות, ובהמשך פעימות נוספות עד להשלמת שלב הקרוואנים והתקדמות לבנייה קבועה.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ אמר במהלך הביקור בשא־נור:
“כחלק מתהליך החזרה של ההתיישבות ושל העם היהודי כאן לצפון השומרון, אנחנו תמיד יודעים שצבא והתיישבות הולכים ביחד. לכן קודם כל תקצבנו את העברת מפקדת החטיבה המרחבית של מנשה שהייתה כאן עד הגירוש ונעקרה לעין שמר. אנחנו מחזירים אותה עכשיו לכאן, יחד עם עוד שתי מפקדות גדוד, ותקצבנו את זה ב־800 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות”.

שר הביטחון ישראל כ״ץ הציב את המהלך כחלק מתפיסה כוללת בצפון השומרון.
“אני רואה חשיבות רבה בהחזרת ההתיישבות והביטחון לצפון השומרון, ובמסגרת זאת זו הוראה שלי לצה״ל כשר ביטחון”, אמר.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן חיבר בין ההתנתקות לגלי הטרור שבאו אחריה: "החזרה לשא־נור מסמלת את זה שמדינת ישראל וצה"ל חוזרים ומתפרסים במרחב של צפון השומרון. בעקבות עקירת היישובים הנפשעת נוצר כאן טירוף, התבססה כאן 'עזה מינוס', ורוב גלי הטרור במדינת ישראל יצאו מכאן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...