תאונה בין רכב לרוכב קורקינט חשמלי בהרצליה. צילום: איחוד הצלה מרחב דרור

כיתה שלמה נמחקת בשנה בתאונות: זו העיר הכי מסוכנת לילדים

32 ילדים איבדו את חייהם בתאונות דרכים מאז תחילת 2025 • בשנת 2024 נהרגו בכבישים 44 ילדים • בראש רשימת הערים המסוכנות לילדים: עכו, בת ים ואילת • "המדינה נדרשת לצעדים פשוטים, שיכולים להיות ההבדל בין חיים למוות"

נטע הלוי ז"ל, בן 7 בלבד, היה הילד ה־31 שנהרג השנה בתאונת דרכים. חמישה ימים אחר כך נהרגה ילדה בת 8 מפגיעת אוטובוס. בעוד בעולם ציינו בשבוע שעבר את יום הילד הבינלאומי, בישראל נחשפים נתונים קשים במיוחד: 32 ילדים כבר איבדו את חייהם בתאונות דרכים מאז תחילת 2025. עכו, בת ים ואילת נמצאות בראש הרשימה השחורה: הדירוג המלא של הערים המסוכנות לילדים בישראל.

ללא קרדיט

לרגל יום הילד הבינלאומי שצוין ביום חמישי האחרון, עמותת אור ירוק ערכה בדיקה שמטרתה לאתר את הערים המסוכנות ביותר לילדים. הבדיקה התבססה על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מחמש השנים המלאות האחרונות (2020-2024), ובחנה את מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים ביחס לכל 1,000 ילדים ברשות המקומית.

עכו הוכתרה כעיר המסוכנת ביותר לילדים בישראל, עם 0.89 ילדים שנפגעים בתאונות דרכים מתוך 1,000 ילדים בממוצע בשנה. בחמש השנים האחרונות נפגעו בעכו 52 ילדים בתאונות דרכים.

במקום השני נמצאת בת ים, עם 0.84 ילדים מתוך 1,000 בממוצע בשנה - וסך של 94 ילדים שנפגעו בתקופה הנבדקת. במקום השלישי מדורגת אילת, גם היא עם שיעור של 0.84 מתוך 1,000 בממוצע בשנה.

תאונה בגבעת אסף, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

חיפה נמצאת במקום הרביעי, עם 0.82 ילדים מתוך 1,000 בממוצע בשנה. בחמש השנים האחרונות נפגעו בעיר 232 ילדים. חדרה סוגרת את רשימת חמש הערים המסוכנות ביותר, עם 0.75 מתוך 1,000 ילדים בממוצע בשנה ו־91 ילדים שנפגעו בתקופה שנבדקה.

751 ילדים נפגעו בי-ם

ירושלים, העיר עם הכי הרבה ילדים בישראל (323 אלף), מדורגת במקום ה־18, עם 0.46 מתוך 1,000 ילדים בממוצע בשנה. בחמש השנים האחרונות נפגעו בירושלים 751 ילדים.

תאונות ילדים 2024,

בני ברק, השנייה בגודלה מבחינת מספר הילדים (92 אלף ילדים), נמצאת במקום ה־17, עם 0.47 נפגעים בממוצע בשנה. בתקופה הנבדקת נפגעו בה 213 ילדים.

תל אביב־יפו, השלישית בגודלה במספר הילדים (86 אלף), מדורגת במקום השישי, עם 0.69 ילדים נפגעים בממוצע בשנה מתוך 1,000 ו־299 ילדים שנפגעו בחמש השנים האחרונות.

בקצה השני של הסקאלה נמצאת מודיעין עילית, המדורגת במקום ה־38 והאחרון, עם 0.13 נפגעים בשנה מתוך 1,000 ו־30 ילדים שנפגעו בתקופה שנבדקה. במקום ה־37 נמצאת בית שמש, עם 0.22 נפגעים בשנה מתוך 1,000 ו־78 ילדים שנפגעו בתקופה שנבדקה, ובמקום ה־36 - נס ציונה, עם 0.24 נפגעים בשנה מתוך 1,000 ו־15 ילדים שנפגעו.

תאונה במעורבות ילדים, צילום: הרצי שפירא

הנתונים מצביעים על מגמה מדאיגה: ב־2024 נהרגו 44 ילדים בתאונות דרכים - הנתון הגבוה ביותר מאז 2006 (ביחד עם 2010). 2024 היתה השנה הרביעית ברציפות, שבה נרשמת עלייה במספר הילדים ההרוגים.

50% - הולכי רגל

מאז תחילת שנת 2025 ועד כה נהרגו 32 ילדים בתאונות דרכים. מהנתונים עולה כי 16 מהם - 50% מכלל הילדים שנהרגו - היו הולכי רגל בעת שנפגעו. שבעה ילדים נהרגו כנוסעים ברכב פרטי, שלושה כשרכבו על אופניים, שלושה בתאונות עם טרקטור או טרקטורון, ילד אחד בתאונת משאית ושני מקרים נוספים מוגדרים "אחר" או "לא ידוע".

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לא בטוח להיות ילד בישראל. כיתת לימוד שלמה נמחקת בכל שנה בשל מחדל תאונות הדרכים, והנתונים הקשים מתקבלים באדישות. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוציא לפועל תוכנית שתפחית את הסיכון של הילדים להיפגע בתאונות דרכים באמצעות מיתון וריסון תנועה ליד בתי ספר, גני ילדים, פארקים ומתנ"סים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, צילום: אור ירוק

"ילדים תמיד יתנהגו כמו ילדים, וזה לא יעזור אם המדינה תמשיך להאשים אותם. אם נאלץ את הנהגים לנסוע לאט באזורים שיש בהם ריבוי של ילדים, נוכל למנוע את הילד ההרוג הבא. פסי האטה ומעברי חציה מוגבהים הם אמצעים פשוטים, זולים ואפקטיביים, שיכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...