"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
״אמון הוא חמצן של כל חברה משגשגת״
אורי עפרוני, מנכ״ל תנועת “פנימה”, בהרצאת טד בוועידת החוסן של “ישראל היום”: “מדינת ישראל לא יכולה להתמודד עם המשברים שלפניה בלי שלטון מקומי חזק, עצמאי ודמוקרטי” • “השלטון המקומי זוכה לאמון כפול מהשלטון המרכזי - זו המניה השלטונית היחידה שנמצאת בעלייה”
אורי עפרוני, מנכ"ל תנועה "פנימה". צילום: אורן בן חקון

״אמון הוא חמצן של כל חברה משגשגת״

אורי עפרוני, מנכ״ל תנועת “פנימה”, בהרצאת טד בוועידת החוסן של “ישראל היום”: “מדינת ישראל לא יכולה להתמודד עם המשברים שלפניה בלי שלטון מקומי חזק, עצמאי ודמוקרטי” • “השלטון המקומי זוכה לאמון כפול מהשלטון המרכזי - זו המניה השלטונית היחידה שנמצאת בעלייה”

מערכת היום
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

[object Object]

אורי עפרוני, מנכ״ל תנועת “פנימה”, העביר היום (שני) בוועידת “ישראל בונה חוסן” של “ישראל היום” בירושלים הרצאת טד מרתקת על תפקידו המרכזי של השלטון המקומי בבניית החוסן הלאומי, תוך השקת מדד דמוקרטיה חדשני למדידת בשלות הרשויות המקומיות.

“אין חברה בלי אמון”

“כלכלנים טוענים שאין כלכלה בלי אמון. אבל אין חברה בלי אמון,” פתח עפרוני. “אמון הוא לא רק מילה יפה, הוא חמצן של כל חברה משגשגת. אמון מוציא לפועל מדיניות ובונה חוסן לאומי. הפתרון נמצא דווקא בשלטון המקומי.”

עפרוני שיתף חוויה אישית: “ישבתי אצל רוביק דנילוביץ׳ והדלתות לא הפסיקו להיפתח אצלו. מוקד עירוני, שיטור קהילתי, תנועות נוער וכו׳. מצד אחד, אתה אומר מה יהיה עם הפגישה? מצד שני - איזו מחויבות מדהימה. יושב ראש עיריית באר שבע וכל מה שמעניין אותו זה התושבים. וכמוהו, יש עוד רבים וטובים.”

“המניה השלטונית היחידה שנמצאת בעלייה”

לדבריו, “מדינת ישראל לא יכולה להתמודד עם המשברים שלפניה בלי שלטון מקומי חזק, עצמאי ודמוקרטי. אנחנו ברגע הכי לא מתאים - בסיומה של מלחמה מדממת, אבל חייבים להבין שאי אפשר לדחות יותר. חייבים לעדכן תוכנה. חייבים ביזור סמכויות אחראי.”

אורי עפרוני, מנכ"ל תנועה "פנימה", צילום: אורן בן חקון

עפרוני הדגיש: “המפתח לשינוי נמצא בשלטון המקומי. שלטון מקומי שזוכה לאמון כפול מהשלטון המרכזי. זו המניה השלטונית היחידה שנמצאת בעלייה. השלטון המקומי מזמן לא זרוע ביצועית. יש ביזור סמכויות, תקציבים וסמכויות. יש חובה לאומית לחיזוק.”

“למה עכשיו? גדלנו. התפתחנו. עם 10 מיליון תושבים נדרשים שינויים,” הסביר עפרוני. “הריכוזיות שעזרה בפרק ההקמה, הפכה לנטל. צריך לדאוג שהשירותים, מהירות התגובה ובירוקרטיה לא יעקבו אותנו. אי אפשר לעשות את זה רחוק מהשטח.”

עפרוני התייחס לחשש המרכזי: “מה עוצר אותנו? הפיל שבחדר. החשש הגדול והמוצדק שינצלו לרעה את הסמכויות. איך לתת לשלטון המקומי לבנות מדינה בלי לעשות שכונה.”

הפתרון, לדבריו, נמצא במדד הדמוקרטיה החדש של תנועת “פנימה”: “פה נכנס מדד הדמוקרטיה של פנימה. המדד מאפשר ביזור סמכויות, קפיצת מדרגה. המדד מבוסס על שלושה מקורות: דאטה ממשלתית, דאטה מהרשויות וסקרים.”

אורי עפרוני, מנכ"ל תנועה "פנימה", צילום: אורן בן חקון

עפרוני חשף את ממצאי המדד: “הבשורות הטובות: יש רשויות שכבר שם. מקצועיות, מנוהלות ובשלות להובלה עצמאית. ערי פריפריה זכו לציון של מעל 80 בשקיפות.”

“הנקודה השנייה: יש פערים גדולים בין הצורך בבניית יכולות. נקודה אחרונה: גם הציבור אדיש למה שקורה בעיר שלו.”

עפרוני סיכם בתוכנית פעולה קונקרטית: “הנה שלושה דברים שאפשר לעשות כבר מחר בבוקר: על השרים ומקבלי ההחלטות להקים צוותי עבודה על ביזור אחראי. ליצור תוכנית לאומית לרשויות שנמצאות בתחתית הדירוג.”

לדבריו, “היום, אנחנו לא רק מפרסמים את נתוני המדד אלא מניחים על שולחנות ראשי הערים תוכניות עבודה עם המלצות קונקרטיות לפעולה.”

ובמסר סיום ברור: “רק אם נעבוד יחד, ניקח את ישראל לפרק הבא שלנו.“

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...