נוסעים מדווחים על מקרי אלימות של נהגי אוטובוסים: צעירה שנסעה לאחרונה באוטובוס של חברת דן, פרסמה אמש (שני) פוסט ובו סיפרה כי במהלך נסיעתה, נהג האוטובוס התנהג בבוטות, השתמש בטלפון בזמן נסיעה, נהג בפראות - ואף בלם לדבריה בלימת פתע, שהובילה לנפילתה של אחת הנוסעות.
אותה צעירה שפרסמה את הפוסט, סיפרה כי הופתעה לראות כיצד הנהג התייחס לאישה שנפלה, ולכן החליטה לפרסם את פרטי המקרה - שצבר תאוצה במהרה, ובסופו של דבר נמחק. במקביל, מקרה נוסף שעליו מדווחת צעירה בתל אביב, מציג שוב מקרה ובו יחס לא ראוי מצד נהג אוטובוס של דן - שלכאורה הרים את קולו, בעט ואף ירק לעבר אחת הנוסעות.
״היום בצהריים עליתי על אוטובוס מס' 10304, קו 104 בתוך תל אביב, בתחנת העלייה/מטלון. אמרתי לנהג שלום, ולא הייתה שום אינטרקציה בינינו כל הנסיעה״, היא פותחת ומספרת בפוסט בנושא.
״בתחנת יגאל אלון/לה גווארדיה (באיזור יד אליהו) עלתה אישה מבוגרת עם תיק שוק מלא בקניות, שהיה שבור. האישה המבוגרת ירדה אחרי תחנה אחת (ביה״ס ניב/יצחק שדה) אז עזרתי לה עם התיק, אך הוא היה כבד נורא - ועזר לנו מישהו נוסף. לאחר מכן, הנהג פתח את דלת תאו, יצא, הרים עליי את הקול ושאל ׳כמה אנשים צריך לעזור לאישה מבוגרת להוריד תיק מהאוטובוס?׳״, מספרת אותה צעירה.
״עניתי לו שאעזור כמה שצריך, כי היא מבוגרת והתיק היה מאד כבד, ופה נגמרה האינטרקציה עד התחנה הבאה״, היא מתארת בדיעבד. אלא שבתחנת משה דיין/יצחק שדה, הנהג לדבריה עצר את האוטובוס, בטענה שהמזגן התקלקל - ושכולם צריכים לרדת ולהחליף אוטובוס. ״ישר הבנתי שזה לא נכון ושזה מכוון אליי, וירדתי כי התחנה שלי כבר הייתה הבאה במסלול (שטיינשניידר/משה דיין/טשרניחובסקי). איך שירדתי הלכתי לצלם את מספר לוחית הרישוי האחורית שלו, כי הרגשתי עוינות לגשת ולבקש את פרטיו האישיים, הוא סגר את הדלתות וכולם נשארו על האוטובוס".
"מייד כשהבנתי שרק אני הורדתי מהאוטובוס, ניגשתי קדימה לצלם את הנהג, ואז הוא התחיל להשתולל ולהתנפל עליי מבעד לדלת הסגורה. צרח עליי, בעט בדלת האוטובוס שבמזל חצצה ביננו, ירק עליי דרך הדלת ועוד. יש לי סירטון ותמונות של כל המתקפה שלו עליי - שמראה בדיוק מה קרה״, היא מפרטת.
בעקבות המקרה, גולשים רבים הביעו הזדהות ושיתפו תקריות דומות - שלכאורה אירעו גם כן בקווים של "דן". ״מזעזע. נהגי 'דן' הפכו לפושעים ברשות המדינה״, כתבה אחת הגולשות, ״הם מגיעים מתי שבא להם, לא עוצרים בתחנות אם לא מתחשק להם, ואפילו משנים מסלולי נסיעה באמצע המסלול כי ככה מתאים להם. התלוננתי וכתבתי. לא עשו כלום״, סיפרה. גולשת אחרת הוסיפה: ״חברת 'דן' לא עושה כלום, אני רציתי לעלות לאוטובוס עם כלב שהיה עם מחסום כחוק והנהג לא נתן לי לעלות, צעק עליי, סגר עליי את הדלתות כשאני בפנים - והכלב שלי מחוץ לאוטובוס, והתחיל לנסוע״, סיפרה והוסיפה, ״כמובן ש'דן' התעלמו מהתלונה שלי״.
תגובת חברת "דן": ״אפס סובלנות לנהגים שפועלים בניגוד לערכי החברה. הנהג מקו 104 מורד מהעבודה ומוזמן לשימוע לקראת פיטוריו. שניהם מוזמנים לבירור!
לא מוכנים לסבול התנהגות פראית שכזו״.
