בין השגרירות הצרפתית לשגרירות ארצות הברית, מיצג מרגש ומטלטל הוצב ליום אחד על טיילת תל אביב, ובו 893 כיסאות עם תמונות של כל חללי צה"ל במלחמת חרבות ברזל. על כל כסא הונחו פרח לבן ונר זיכרון, יוצרים אנדרטת כבוד ייחודית לזכר הנופלים.
המיזם, שיזמו המרכז הדיגיטל הלאומי בשדרות יחד עם משרד התפוצות ומשרד החוץ, נועד לחבר את החברה הישראלית עם זכר הנופלים ולקדם הסברה בינלאומית. "המטרה היא באמת הסברה, הסברה בינלאומית", מסביר אור ברק, אחד מיוזמי הפרויקט. "יש פה 893 משפחות שכולות, עשר מתוכן הוזמנו, ידברו ויגידו את אשר על ליבם על החלל שלהם".
מאחורי הרעיון למיצג עומד דניאל בראון, משפיען ברשת, וביחד עם המרכז הדיגיטל הלאומי פותח למיזם הסברתי רחב היקף. "המטרה העיקרית היא הסושיאל", מדגיש ברק, "לעשות מזה סרטונים ורילסים ולהעביר את זה באמצעות משפיענים עם מאות ומיליוני עוקבים".
במסגרת המיזם מתועדות עדויות אישיות של בני משפחות שכולות המספרים על יקיריהם שנפלו. החומר ייערך לסרטון דיגיטלי מרגש שיפורסם לקהל הבינלאומי במטרה להמחיש את גודל ההקרבה של החברה הישראלית ולהדוף טענות דה-לגיטימציה נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה. מארגני המיצג פנו גם לציבור לעזרה בהצבת התמונות על הכיסאות, ובמשך מספר שעות עבדו מתנדבים על הקמת המיצג שהושלם בשעות הצהריים.
למרות שהמיצב הוצב רק ליום אחד ופורק בשעות הערב, המטרה היא ליצור תוכן דיגיטלי בעל השפעה לטווח ארוך. "המטרה היא לא שהישראלים יראו את זה", מבהיר ברק, "אמנם יש כאן תיירים ישראלים וזרים, אבל המטרה העיקרית היא לעבוד עם המשפיענים שלנו שעובדים על ההסברה הישראלית".
המיזם משקף את האתגר הרב העומד בפני ישראל בחזית ההסברה הבינלאומית, במיוחד בעידן הרשתות החברתיות. המארגנים מקווים שהמיצג החזותי והסיפורים האישיים של המשפחות השכולות יעבירו ברחבי העולם את המחיר האנושי הכבד שמשלמת החברה הישראלית במלחמה. כ-12-15 משפחות שכולות השתתפו במיצג ושיתפו בסיפוריהם האישיים, תוך כדי עמידה לצד תמונת יקירם ההרוג. עדויותיהן תשמשנה חלק מהסרטון הדיגיטלי שיופץ ברשתות החברתיות למטרות הסברה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
