משרד התחבורה לפיקוד העורף: "תעמדו בסיכומים או שנסגור את תחנות הרכבת הקלה בתל אביב"

האולטימטום מגיע לאחר שמאות תושבים הגיעו עם ציוד לשהייה ממושכת לתחנות הרכבת הקלה בתל אביב, שנפתחו בעקבות הנחיית פיקוד העורף • משרד התחבורה מזהיר כי במידה והמערכה תימשך, כמות האוכלוסייה עלולה לגדול משמעותית, מה שעלול להוביל לפערים בארגון הסדר הציבורי ובמענה לצרכים הבסיסיים של המתגוננים

תחנת רכבת קלה בתל אביב. צילום: קוקו

מאות תושבים הגיעו היום (שישי) עם ציוד לשהייה ממושכת לתחנות הרכבת הקלה בתל אביב, שנפתחו בעקבות הנחיית פיקוד העורף, אך בפועל האחריות נפלה על מנהלי תחנות והשומרים בלבד.

במכתב דחוף שנשלח למפקד פיקוד העורף האלוף רוני מילוא, הודיע מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן על משבר מתפתח בתחנות הרכבת הקלה בגוש דן שנפתחו לאחרונה כמחסה ציבורי. במכתב מצורף אולטימטום ברור: אם לא יוגדר גוף אחראי על האבטחה והסדר במתחמים, תינתן הנחייה לחברת נת"ע לסגור את החניונים.

מפקד חיל האוויר: "כל משגר שאנחנו תוקפים באיראן מציל חיים בישראל" // דובר צה"ל

בעקבות התקיפה באיראן והחשש מתקיפת נגד, ניתנה היום הנחייה מפיקוד העורף לפתיחת שבע תחנות תת-קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש דן כמחסה לאוכלוסייה אזרחית שאין לה מרחב מוגן. המהלך נועד לתת מענה לתושבים רבים במטרופולין תל אביב שאינם נמצאים בקרבת ממ"ד או מקלט.

בן זקן מתאר במכתבו תמונת מצב מדאיגה: "בבחינת נבואה שהגשימה את עצמה, בפועל מי שדאג לקליטת האוכלוסייה היה מנהל התחנה ושני מאבטחים בלבד". על פי המכתב, מאות תושבים הגיעו לתחנות שנפתחו ושוהים בהן כמה שעות, תוך שהם מביאים עימם ציוד רב לשהייה ממושכת.

משרד התחבורה מזהיר כי במידה והמערכה תימשך, כמות האוכלוסייה עלולה לגדול משמעותית, מה שעלול להוביל לפערים בארגון הסדר הציבורי ובמענה לצרכים הבסיסיים של המתגוננים. במכתבו מזכיר בן זקן כי בעבר התקיימו דיונים שבהם עלה הפער בהסדרת המענה לאוכלוסייה האזרחית שתשהה במרחבים התת-קרקעיים.

חיל האוויר וחיל הים מיירטים כלי טיס בלתי מאוישים ששוגרו מאיראן // דובר צה"ל

במסגרת תרגיל מלחמה בראשות מפקד פיקוד העורף, סוכם על מענה לטווח הקצר שבו פיקוד העורף יבחן סיוע למשימה, ובטווח הארוך הנושא יהיה באחריות הרשויות המקומיות הרלוונטיות.

כעת דורש מנכ"ל משרד התחבורה "לפעול באופן מידי ליישום הסיכומים שהיו בנושא", תוך הנחיית הרשויות המקומיות לקבלת האחריות למתן שירותי אבטחה, ארגון והספקת הצרכים הבסיסיים של האוכלוסייה השוהה במתחמים. המכתב מסתיים באולטימטום מפורש: "לאור תמונת המצב הקיימת והסיכונים בסדר הציבורי, במידה ולא יוגדר גוף האחראי על הנושא, תינתן הנחייה לנת"ע לסגירת החניונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר