אילת היא נכס לאומי

משדר מיוחד מהעיר הדרומית לדיון בסוגיות הבוערות ביותר ● אלי לנקרי, ראש עיריית אילת: "אני רואה את הילדים שגדלים פה ורוצה לדעת שעשינו עבורם את הדבר הנכון" ● שמים את אילת במרכז

התיירות הנכנסת צפויה לשוב רק בטווח הרחוק. צילום: יהודה בן יתח

 

ביום רביעי הקרוב (28 במאי) מצטרפים למשדר המיוחד מהיעד הכי דרומי בישראל. בשיתוף עם עיריית אילת, שרים, נבחרי ציבור, בעלי עסקים, דמויות מרכזיות בעשייה המקומית ותושבי העיר נביט אל המחר, ונראה היכן עומדת העיר אילת וכיצד היא צפויה להיראות ב – 2030

נדון במגוון תחומים עם דמויות מובילות מעולמות החינוך, הבריאות, הביטחון, התיירות והתעופה, הכלכלה והתשתיות, שיציגו בפני תושבי ישראל בכלל, ותושבי אילת בפרט, את החזון שלהם מול המציאות שבשטח בכל הנוגע להתפתחותה של העיר.

אילת, שקלטה את רוב תושבי המושבים, הקיבוצים והערים בעוטף עזה מאז אירועי 7 באוקטובר, הפכה להיות עבורם לבית ברגע הקשה מכל. תושבי העיר, העסקים ומוסדות החינוך והבריאות בעיר פתחו את דלתם ואת ליבם, העניקו ונתנו ביד רחבה - כמו שישראלים יודעים לתת.

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: "כשאני חושב על אילת של ,2030 אני רואה את הילדים שגדלים פה היום, ורוצה לדעת שנתנו להם שורשים וכנפיים ושעשינו עבורם את הדבר הנכון. שבנינו להם עיר שיש בה תעסוקה, קהילה, אקדמיה ותרבות. עיר עם שירותי רפואה איכותיים, ועם פקולטה לרפואה שתקום כאן בקרוב ותשנה את פני הבריאות באזור.

ראש עיריית אילת - אלי לנקרי קרדיט רוני בלחסן, צילום: רוני בלחסן

"אילת של 2030 לא תלויה רק בתיירות. היא מפתחת כלכלה עצמאית, חקלאות ימית ואנרגיה ירוקה ברמה עולמית, עורף לוגיסטי שמהווה נכס לאומי. היא הולכת ומתחזקת כנמל ימי ואווירי, צומת דרומי של מדינה שלמה.

"אפילו הרכבת נראית כבר באופק, ונמצאת בתהליך תכנון מתקדם. ובתוך כל זה אילת נשארת שקטה, חמה, מחוברת לעצמה. היא אחת הערים המטופחות והיפות בארץ. אנחנו עם הפנים לשנת .2030 לא כסיסמה, אלא כבחירה יומיומית. עובדים במרץ, בהתמדה, באחריות. מתוך ידיעה ברורה עבור מי ועבור מה אנחנו עושים את זה". מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, אמר ל"ישראל היום": "המסילה לאילת, המקודמת במסגרת תוכנית 'מחברים את ישראל' של שרת התחבורה ומשרד התחבורה, תשנה את מפת התחבורה בישראל ואת המציאות הגיאו-פוליטית במזרח התיכון. מדובר בקו תחבורה של רכבות במהירות של 250 קמ"ש, שיאפשר חיבור תחבורתי, תעסוקתי וכלכלי בין המרכז לקצות הארץ.

ד"ר יפה אשור, צילום: אנה שקודה

הקו למעשה יבטל את מושג הפריפריה, ויפתח הזדמנויות חדשות למיליוני תושבים. "המסילה תאפשר גם הובלת מטענים מנמל אילת ומחצבים מהנגב - חיבור אסטרטגי חשוב לתעשייה ולמשק הישראלי כולו. זה הרבה מעבר לרכבת - זו תשתית לעתיד לאומי ואזורי, ואנו ברכבת ישראל מודים לשותפים לדרך על ההזדמנות לקחת בה חלק".

"תושבי אילת וחבל אילות ראויים לרפואה מתקדמת, כפי שמקובל במרכז הארץ", אומרת ד"ר יפה אשור, מנהלת ביה"ח יוספטל שבאילת. "שיתופי הפעולה שיצרנו עם בתי החולים המובילים בכללית מאפשרים לנו להנגיש שירותים רפואיים איכותיים, ברמה הגבוהה ביותר. שיתופי פעולה אלו, יחד עם הכנסת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, מחזקים את מערכת הבריאות באילת ובאזור כולו".

עו"ד גיא הרשקוביץ': "אין לי שום ספק שב עיר אילת במוקדם או במאוחר תקום פקולטה בינלאומית לרפואה. השאלה היחידה היא אם המוסדות הישראליים יובילו את השינוי הזה, או שהם ימשיכו להיות אבן נגף בדרך לעתיד טוב יותר לפריפריה".

עו"ד גיא הרשקוביץ', צילום: אנה שקודה

ביום רביעי הקרוב, 28 במאי, מצטרפים למשדר המיוחד באתר וביישומון של "ישראל היום" מחוף אינדיגו ועל רקע מפרץ אילת הכחול והיפהפה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר