לאחרונה הגיעו מספר תלונות מצד תושבי תל אביב מוכר רהיטים שלכאורה ״מרמה״ לקוחות ו״פועל באופן לא חוקי״, כך לפי אחת המתלוננות. אותה לקוחה מאוכזבת היא אמא לתינוקת שעודנה מתאוששת לאחר לידה, ומאחר שהספה אותה הזמינה לא הגיעה בזמן - היא מספרת שנאלצת לשבת עם תפרים על הרצפה בביתה.
תושבי תל אביב נעקצו על ידי מוכר רהיטים//השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
״קניתי ספה ושילמתי 5,500 שקלים מראש, על בסיס הבטחה שהספה תגיע תוך שבועיים״, היא מספרת היום בשיחה עם ״ישראל היום״. ״הספה לא הגיעה, המוכר נעלם וביטל את העסקה, אך לא החזיר את הכסף והחנות סגורה״, היא אומרת - נתון שאישר גם המוכר מהחנות עצמה.
״החשבונית שקיבלתי לא כוללת שם חברה או מספר עוסק, מה שמונע ממני לתבוע (לא חוקי!). חברת האשראי ורשות המיסים לא מוכנים למסור את פרטיו, וכבר מצאתי עשרות תלונות דומות עליו ברשת עם אותו הדפוס״, היא מספרת בתסכול.
בינתיים, שיחה עם אותו מוכר מרחוב הרצל, שאת שמו לא נציין בשלב הנוכחי מאחר שהוא טוען כי נקלע ל״חדלות פירעון״, הובילה לטונים צורמים גם כן - שהסתיימו באיומים מצידו. ״לא לקחתי בחיים שלי שקל מאף בן אדם. את רוצה ללכת בדרך הזאתי? את תכתבי משהו אחד לא נכון ונראה לאן נגיע, לכי תכתבי״, אמר בהקלטה.
״אני כתבתי עליו פוסט בפייסבוק והוא לא מפסיק להתקשר מאז״, אומרת אותה לקוחה, שנשמעת אובדת עצות. ״הוא אומר שאמחק את הפוסט ולא אראה אגורה מהכסף שלי עד אז. כסף שמגיע לי חוקית עבור הספה שמעולם לא סופקה״, היא מדגישה. ״גם התחילו להתקשר אלי מחסוי כל כמה דקות בעקבות השיחה איתו״.אותה לקוחה, שמחזיקה בהקלטות של שיחות איתו וסרטונים לגבוי של דבריה, מספרת כי מאז שפרסמה את הפוסט - קיבלה פניות רבות מצד מתלוננים נוספים.
״יש לי צילומים של 35 ביקורות מאנשים שעברו את אותו סיפור כמוני, ועוד אנשים חדשים כותבים לי בפייסבוק שעברו את אותו דבר איתו״, היא מסבירה.ואכן, לקוח אחר טוען כי קרה לו מקרה דומה עם אותו המוכר. ״קרה לנו אותו דבר עם הבן אדם הנורא הזה״, מתאר הלקוח, ״בסוף, אחרי איומים, קיבלנו ספה אחרת ממה שהזמנו״.
״הוא מתחמק ועושה בלאגנים״, אומר לקוח נוסף, ״הוא היה אמור להגיע לפני שבוע וחצי לקחת את הספה שלי לתיקון ולא לקח - ולא עונה גם״. ״גם אחותי נעקצה אצל אותו בחור״, אומר לבסוף לקוח נוסף, ״עד היום היא מחכה לשעלחן שיגיע - אחרי שהגיע שבור״, הוא מספר.
אלא שלדברי אותו המוכר, החנות כבר סגורה, והוא טוען שאין לו מה להפסיד כי הוא לכאורה בחדלות פירעון. ״אם היא לא מורידה את הפוסט ורושמת שהיא טעתה אז אין כסף״, הוא מודיע רשמית, ואומר בשיחה עם ״ישראל היום״: ״אני מודיע לך חגיגית, הייתי בהרצל 15 שנה, סגרתי את החנות. עזבי אנשים שיגידו לך ׳מקלל׳, ׳מרים את הקול׳ - תביאי לי אדם אחד שלא קיבל תמורה לכסף שלו - ותעשי איתי מה שאת רוצה. אני לא צריך את הכסף, אני סגרתי את החנות. תכנסי לכל חנויות הרהיטים את אותן תלונות שאת רואה אצלי את תראי אצל כולם. כולם אותו דבר. זה לא חדש״, הוא אומר לסיכום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו