"תמצאו אותי, טוב?": השיחה האחרונה של עדן ירושלמי - רגע לפני שנחטפה

עדן ירושלמי נחטפה ממסיבת הטבע ברעים, שם עבדה כברמנית • רגע לפני החטיפה, היא התקשרה למשטרה: "הם הורגים אותי, אני מתה" • האזינו להקלטת השיחה עם המוקדנית - רגעים לפני החטיפה

שיחת הטלפון בין עדן ירושלמי למוקד המשטרה בשבעה באוקטובר

משפחתה של החטופה עדן ירושלמי בת ה-24 מפרסמת הערב (חמישי) שיחה בינה לבין מוקד המשטרה, רגע לפני שנחטפה ממסיבת הנובה ברעים ב-7 באוקטובר, שם עבדה כברמנית.

קולות הנעדרים מעיני המשפחות - עדן ירושלמי

"אני פה בכל היריות פה בדרום, אני חייבת שתעזרו לי. אני לבד בשיחים", אמרה עדן בשיחה, בזמן שברקע נשמעו דיבורים בערבית. "תהיי איתי", ביקשה עדן.

המוקדנית ביקשה מהצעירה להסתתר, וביקשה פרטים לגבי מיקומה המדויק. "אין לי קליטה. אני בדרום".

אתר מסיבת הנובה אחרי 7 באוקטובר (ארכיון), צילום: Getty Images

"יורים בי", עדן אמרה. ליאל המוקדנית השיבה שלא תזוז מאיפה שהיא נמצאית. ברקע קולות הירי המתקרבים, עדן מלמלה: "אני לא מאמינה שזה קורה לי".

"הם פה, הם רואים אותי. הם יורים בי. הם הורגים אותי, זהו אני מתה. תשלחי משטרה, בבקשה, אני מתחננת". "לא, לא, לא. הכול יהיה בסדר. תורידי את הראש". לאחר כמה רגעים, שאלה המוקדנית: "הם קרובים אלייך?"

מתחם מסיבת הנובה (ארכיון), צילום: איי.אף.פי

"תהיי בשקט," ענתה עדן בלחישה. "אני רצה לשיחים. אני רצה, תהיי איתי. בבקשה, אני מתחננת".

המוקדנית נשארה איתה על הקו וביקשה ממנה לברוח. "תמצאי אותי, טוב?" התחננה עדן רגע לפני שהשיחה נותקה. אחרי השיחה עם המשטרה, עדן ניסתה ליצור קשר עם אחותה שני. על אף הניסיון להגיע אליה, הקשר עמה אבד.

"ביקשתי ממנה לא לבכות כדי שלא ישמעו אותה". שני ירושלמי, אחות של עדן ירושלמי, צילום: גדעון מרקוביץ'

שני אחותה של עדן דיברה איתה עד הרגעים האחרונים שהקשר עימה אבד, "לכל אורך השיחה עדן אמרה לי שני אני הולכת למות אני אני אוהבת אתכם תגידי לאמא שאני אוהבת אותה"

בעבר סיפרו אחיותיה, שני ומאי ירושלמי על השיחה בין השתיים ואורך הרוח שגילתה עדן. "במהלך השיחה היא הייתה כל כך אמיצה וחזקה, היא הצליחה גם להחליף מקום מסתור וגם במהלך שהתחבאה בשיח היא הצליחה לתפקד ולשלוח לי מיקום". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר