"אנחנו בחרדה - הם חרדים": הקולות מהמחאה נגד חוק הגיוס בכניסה לבקו"ם

"אמהות בחזית", "אחים לנשק" ומוחים מארגונים נוספים הגיעו לכניסה ללשכת הגיוס בדרישה: "לא להפלות בין דם לדם" • רביד וקסלבאום, אמא ללוחם מארגון "עד כאן": "איש לא יוכל להבין את הדריכות והאימה שחשות משפחות הלוחמים, את הפסקת הנשימה ממספר לא מזוהה בנייד"

"די לאפליה בין דם לדם": הפגנה נגד חוק הגיוס בבקו"ם || אחים לנשק

ימים ספורים לפני הדיון המכריע בבג"ץ אלפי אימהות הפגינו הערב (חמישי) בבקו"ם וקוראות: "די לאפליה בין דם לדם, חוק שירות שווה לכולם".

עו"ד איילת השחר סיידוף - מייסדת אימהות בחזית אמרה: "לפני כשנה יצאתי לדרך כאמא החרדה לגורל ועתיד ילדיה. לאורך הדרך גיליתי שאני לא לבד, והיום אחרי ה-7 באוקטובר החרדה התעצמה וכל אמא שבנה או ביתה משרתים יודעת שהיא שולחת את היקר לה מכל לצבא חסר כוח אדם. צבא שחלקו איבד מהערכים ומהקוד האתי שהוא בסיס קיומו. שלצד מפקדים ראויים, גיבורי ישראל, השתרשו בתוכו גם אלופים ומפקדים בכירים זחוחים וחסרי אחריות. צבא שנמצא בידיהם של נבחרי ציבור שכשלו בשנה האחרונה והביאו אותנו אל השעה הקשה ביותר שידעה המדינה. צבא שמנוהל על ידי ממשלה של משתמטים שלא ישרתו ומבקשים להם ולילידיהם ונשותיהם פטור נצחי משכול וחרדה".

המחאה בבקו"ם, צילום: קוקו

ד"ר הדר מילוא רז, חברת אחים לנשק ולשעבר רופאה קרבית גדודית ביו"ש: "גיוס חרדים איננו עניין לפוליטיקה או פופוליזם, הוא איננו ויכוח בין דת לחילוניות, גיוס החרדים הוא הכרח קיומי בטחוני למדינת ישראל. קרוב לכאן, ממש מעבר לכביש המהיר ישנן אימהות שבזמן שאנחנו בחרדה הן חרדיות. 76 שנים הונצח חוסר השיוויון, שיש ילדים שחוזרים לאמא אחרי הישיבה ויש ילדים שחוזרים בארון. האחים והאחיות לנשק כאן ולא נוכל עוד לשתוק, לא ניתן לכם לישון בשקט כשהאמהות שלנו בסיוט מתמשך. לא תוכלו להמשיך ולחיות על התורה ואנחנו על חרב. זו חובתכם המוסרית להיכנס מתחת לאלונקה".

אמהות בחזית בכניסה לבקו"ם, צילום: קוקו

רביד וקסלבאום אמא ללוחם מארגון 'עד כאן' שקורא לגיוס שווה לכולם: "איש לא יוכל להבין את הדריכות והאימה שחשות משפחות הלוחמים. את המבטים החטופים בכניסה לרחוב כדי לראות אם יש זר שמחפש את הבית, את הפסקת הנשימה ממספר לא מזוהה בנייד ואת הבחילה בסוף כל יום, כשיורד החושך שיביא איתו עוד לילה נטול שינה, וציפייה שהדקות פשוט יעברו כבר".

שרה איינפלד- חסידת גור לשעבר שיצאה בשאלה, מרצה, אמא למפקדת ובת זוג של מג"ד: "איפה היינו כל החיים, איך שתקנו איך הסענו אנחנו , במו ידינו על ההגה, את הילדים שלנו, הפרחים היפים הטהורים והטובים שלנו, אל המקום המקולל הזה , שבו אנחנו ניצבות היום אל הבקו״ם ביודענו שאנחנו בשר התותחים של ממשלה שמנה ושותפיה הטבעיים - המשתמטים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר