בעוד השרה עסוקה ברשימות: הזינוק המדאיג בקורבנות הקטל בדרכים

על רקע פרסום התחקיר על מירי רגב, בעמותת "אור ירוק" פרסמו כי חל זינוק של 25% בהרוגים בתאונות • "קוראים לשרה להכריז על מצב חירום, הצלת חיי אדם חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות לפני כל שיקול אחר - כלכלי או פוליטי"

זירת התאונה בכביש שש במהלך השבת (ארכיון)

ההתנהלות שעולה בחיי אדם: זינוק של 25% יותר הרוגים בכביש, עלייה חדה בקורבנות בקרב רוכבי האופנוע. על רקע תחקיר "המקור" על התנהלות שרת התחבורה מירי רגב, פרסמה עמותת "אור ירוק" את הנתונים המראים את המצב המדאיג בדרכים. 

178 אנשים נהרגו בשנה האחרונה בתאונות דרכים, זאת לעומת 142 בתקופה המקבילה ב-2023, עליה של 25 אחוזים.

אולי כדאי יותר להתעסק בתפקיד? תחקיר המקור על מירי רגב, צילום: מתוך ערוץ 13

38 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, זאת לעומת 26 רוכבים שנהרגו בתקופה המקבילה אשתקד. זינוק של 46 אחוזים.

אתמול נהרג בכביש 1 סמוך לקיבוץ גלויות, רוכב אופנוע מפגיעת מערבל בטון. הרוג נוסף בשנה מדממת בכבישים, שמתברר שהייתה קטלנית במיוחד עבור רוכבי הכלים הדו-גלגליים. 

באור ירוק מדגישים כי הסוגייה עומדת לפתחו של משרד התחבורה בראשות מירי רגב, ודורשים ממנה לנקוט בצעדים בנושאים בטרם יגבה הקטל בכבישי ישראל קורבנות נוספים.

שנה קטלנית לרוכבי הדו-גלגלי, זירת התאונה הבוקר בכביש 1, צילום: מד"א

באור ירוק מאשימים את המשרד באדישות, גם לנוכח המספרים שמצביעים על כך ששנת 2024 היא הקטלנית בעשור האחרון. "הצלת חיי אדם חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות לפני כל שיקול אחר, כלכלי או פוליטי", אומר עו״ד יניב יעקב מנכ״ל עמותת אור ירוק.

יעקב דורש מהשרה לאשר את תוכנית חירום לסוגיה: ״שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת להכריז על מצב חירום בכבישים ולאשר את התכנית הלאומית אשר מונחת על שולחנה כבר תקופה ארוכה - אך לא זוכה לאישורה. אישור תכנית לאומית רב-שנתית תוביל את ישראל למצב רכיבה על אופנוע היא לא פעולה מסוכנת״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר