בגלל הנטייה המינית: הרב שלמה עמאר סרב ללחוץ את ידו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה

הרב, ששימש בעבר הרב הספרדי הראשי לישראל, פגש את אוחנה בהלווייתו של סרן ישראל יודקין • הרב, מבקר חריף של קהילת הלהט"ב, קרא לה ב-2016 "כת של תועבה" • מנכ״לית האגודה למען הלהט״ב: "החרפה והבושה היא לא של יו״ר הכנסת, אלא של רב שמשתמש בתפקידו הציבורי כדי להסית באובססיביות נגד הקהילה הגאה"

אוחנה והרב עמאר. צילום: נעם ריבקין פנטון, אורן בן חקון

הרב הראשי הספרדי לירושלים והרב הראשי הספרדי לישראל לשעבר, הרב שלמה עמאר, סירב ללחוץ את ידו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בשל נטייתו המינית. הידיעה פורסמה לראשונה באתר וואלה.

הרב עמאר והיו"ר אוחנה, גיי מוצהר שחי עם בן זוגו, אלון חדד, נפגשו בהלוויית סרן ישראל יודקין שנערכה השבוע. לרב עמאר יש עבר של התבטאויות אנטי כנגד קהילת הלהט"ב, אותה הגדיר בשנת 2016 כ"כת של תועבה". 

אוחנה הוא ההומוסקסואל המוצהר הראשון בתולדות מדינת ישראל שכיהן בתפקידי שר ובתפקיד יו"ר הכנסת. אוחנה הוא ממייסדי "גאווה בליכוד", תא הלהט"ב של המפלגה.

"הגיע העת לסגור את המוסד הרקוב הזה"

יונתן ולפר, יו״ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אמר בתגובה: ״שוב פעם מוכיחה הרבנות הראשית, על רבבות רבניה, שבינה לבין ׳ואהבת לרעך כמוך׳, ׳חביב אדם הנברא בצלם׳ ובאופן כללי יהדות, אין דבר וחצי דבר. גם מילות האחדות שאנחנו שומעים מכיוונה מאז ה-7.10 הן מתק שפתיים בלבד. הגיע העת לסגור את המוסד הרקוב הזה, ולהחזיר עטרה לישנה, ויהדות ליהודים. ולך יו"ר הכנסת, אמיר, אל תסכים לביזוי הזה, לא מבזים רק אותך, מבזים מאות אלפים מאיתנו וכשליח ציבור זה הזמן לעמוד על הרגליים האחוריות ולהגיד עד כאן. ביום חמישי יתקיים מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים. שם אתה צריך להיות, לא באירועים מבזים".

ח"כ דן אילוז מהליכוד אמר בתגובה לאירוע: "אנחנו, דווקא היום, צריכים את חכמת יהדות צפון אפריקה, לא תלמידי חכמים עצומים ומכובדים שמקורם מצפון אפריקה אבל בפועל מתיישרים לקיצוניים שבחוגים אחרים".

"רבני צפון אפריקה הם שלימדו אותנו ראשונים לראות בטוב שבאחינו שלא שומרים שבת, ולא להתמקד בחילול השבת עצמו, ובכך להשאיר את הקהילות בצפ"א מאוחדות ולא מפוצלות כמו במקומות אחרים בעולם. הם לימדו אותנו להעדיף את אחדות הקהילה על כל מיני חומרות והצהרות דתיות שלא מחויבות בהלכה. הם שאפשרו לקהל שלם להישאר מחובר ליהדות, לדת, ולמסורת, גם אם לא שומרים כל תרי"ג מצוות. במנהיגות המכילה שלהם הצילו קהילות שלמות.

"בין זה לבין סירוב ללחוץ יד ליהודי יקר, בתפקיד ממלכתי בכיר, מכל סיבה שהיא, המרחק כל כך גדול שכבר לא רואים מאיפה באנו. הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושנה באמת".

מנכ״לית האגודה למען הלהט״ב יעל סיני ביבילש: "פעם אחר פעם הרב עמאר בוחר לבזות ולהשפיל את הקהילה הגאה, במקום להעביר מסר של סובלנות והכלה. החרפה והבושה היא לא של יו״ר הכנסת אלא של רב שמשתמש בתפקידו הציבורי כדי להסית באובססיביות נגד הקהילה הגאה. אין שום מקום בחברה הישראלית ללהט״בופוביה והסתה- לא בתפקידים ציבוריים ולא מכספי המיסים של כולנו. במיוחד בשל אמירות בזויות שכאלה נצעד בירושלים בשבוע הבא למען עתיד סובלני, חופשי וטוב יותר לכולנו״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר