תושבי הצפון הקימו "מחנה פליטים" בגליל: "מדינת ישראל מתכווצת - הממשלה הפקירה אותנו"

תושבים מהצפון שהקימו את מיזם המחאה מסרו: "הגיע הזמן להתעורר" • ניסן זאבי, ממייסדי לובי 1701: "המהלך נועד להעביר מסר - לא נוותר על הבית שלנו" • מאז פרוץ המלחמה יותר מ-42 אלף רקטות, 800 טילי נ"ט, 450 כטב"מים פגעו ביישובים • עד כה נהרסו יותר מ-800 בתים ו-841 אזרחים נפגעו • נתניהו בפיקוד צפון: "יש לנו תכניות מפורטות, אבל אינני משתף את האויב בתכניות הללו"

תושבי הצפון הקימו "מחנה פליטים" בגליל: "מדינת ישראל מתכווצת - הממשלה הפקירה אותנו". צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

על רקע יום רועש בצפון כ-1,200 מתושבי הצפון השתתפו הערב (חמישי) בפתיחת מחנה "עקורי הגליל" - מיזם מחאה של תושבי הצפון זאת על רקע היעדר תוכנית ומטרות בחזית הצפונית והמשך קריסת חבל הארץ. "אחרי שבעה חודשים בהם הקרבנו את כל מה שיש לנו, הגיע הזמן להתעורר על החיים שלנו". הדגיש בועז בידרמן, מהתנועה לסיפוח הגליל.

תושבי הצפון הקימו "מחנה פליטים" בגליל: "מדינת ישראל מתכווצת - הממשלה הפקירה אותנו", צילום: אי.פי.אי

היוזמה בשיתוף של מספר התארגנויות אזרחיות מהצפון, כגון לובי 1701, מצפינים, פורום מגן עוטף לבנון , הרשת והארי הזועם, משכה מעל 1200 תושבים מכל אזור הגליל כולל שלומי קריית שמונה גליל מזרחי ומערבי והגולן.

"הגיע הזמן לחסום את הצמתים"

ניסן זאבי, ממייסדי לובי 1701, מסר: "המהלך עצמו נועד להעביר מסר למדינה: תושבי הצפון לא מתכוונים לוותר על הבית שלהם. ואם המדינה לא לוקחת אחריות אנחנו ניקח אחריות. שבעה חודשים נשכנו שפתיים והמתנו בסבלנות שיגיע תור הצפון, אבל כעת כשהקהילות מתפרקות, משפחות מתרסקות ועסקים נסגרים הגיע הזמן להחלטות יזומות מצד המדינה. אחרת פשוט ניקח את היוזמה לידיים של האזרחים על כל המשתמע".

תושבי הצפון הקימו "מחנה פליטים" בגליל: "מדינת ישראל מתכווצת - הממשלה הפקירה אותנו", צילום: אי.אף.פי

כזכור מאז פרוץ המלחמה יותר מ-42,00 רקטות, 800 טילי נ"ט ויותר מ-450 כטב"מים פגעו ביישובי הצפון והביאו למותם של 21 חיילים ואזרחים ו84 פצועים. עד כה נהרסו יותר מ-800 בתים ומבנים אזרחיים כתוצאה מתקיפות חיזבאללה.

על רקע דיווחים על הסכם מול חיזבאלה הבהירו התושבים כי איבדו אמון במהלך דיפלומטי לבדו. "ראינו מה קרה ב-2006 שסמכנו על החלטה 1701. אף אחד לא באמת אכף אותה ונתנו לנו תחושה שיש שקט בגבול בעוד הצד השני התחמש, התבסס על הגדר והפך קטלני יותר", הדגיש רז מלכה מקריית שמונה.

תושבי הצפון הקימו "מחנה פליטים" בגליל: "מדינת ישראל מתכווצת - הממשלה הפקירה אותנו", צילום: אי.אף.פי

באירוע השתתפו חברי כנסת מימין ומשמאל וראשי רשויות מקריית שמונה , מבואות חרמון, מטולה וגליל עליון נשאו דברים והציבו דרישה לממשלה להיכנס לפעולה לפני שהצפון יינטש על ידי התושבים. דוד אזואלי ראש מועצת מטולה קרא לתושבים "הגיע הזמן לחסום את הצמתים ולנתק את הגליל ממדינת ישראל עד שתיקח אחריות".

נתניהו בצפון: "יש לנו תוכניות מפורטות ומפתיעות"

מארגני המחנה הדגישו כי "זה אינו אירוע חד פעמי, אלא הזדמנות לייצר לנו, תושבי הצפון, פלטפורמה להתארגנות ומחשבה ומהלכים משותפים כדי להניע את הממשלה לפעולה".

נתניהו בפיקוד הצפון: ״אנחנו פועלים כל הזמן בחזית הצפון - יש לנו תכניות מפורטות, אפילו מפתיעות״ // וידאו: רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך ביקור בפיקוד הצפון. במהלך הביקור, נתניהו קיבל סקירה מבצעית ממפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין על הפעילות ההתקפית וההגנתית הענפה בגזרה. בנוסף, נתניהו שוחח עם אלוף הפיקוד ומפקדי האוגדות על התכניות המבצעיות המפורטות בזירה, ושמע על הנחישות בקרב האוגדות לפעול ככל שנדרש להשבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון.

נתניהו אמר במהלך ביקורו: ״אנחנו פועלים כל הזמן בחזית הצפון. עד עכשיו חיסלנו מאות פעילי חיזבאללה, ועוד היד נטויה - גם היום. אני קיבלתי עכשיו סקירה מאלוף פיקוד הצפון, ושוחחתי גם עם מפקדי האוגדות. יש לנו תכניות מפורטות, חשובות, אפילו מפתיעות. אבל אינני משתף את האויב בתכניות הללו, שנועדו לעשות שני דברים: א׳ - להחזיר את הביטחון לצפון, ושנית - להחזיר את התושבים בבטחה לבתיהם. אנחנו נחושים להשיג את שני הדברים גם יחד״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר