"הלוואי ותהיה ההרוג האחרון של עם ישראל": הובא למנוחות סרן ישראל יודקין ז"ל שנפל בצפון הרצועה

בחודש הבא אמור היה יודקין לחגוג יום הולדת 23 • את הבשורה הקשה על נפילתו קיבל האב, טוביה, בניו יורק, בדיוק כשקם משבעה על אביו • חברים מספרים עליו כי היה בעל לב זהב, אהב לעזור לכל אחד ואהב את המדינה "אהבה גדולה" • "נלחם כתף אל כתף, להגן על הארץ והמולדת" • ח"כ משה אבוטבול: "שהקב"ה יאמר די לצרותנו אמן"

"נערץ על פקודיו": בשעה זו - סרן ישראל יודקין הובא למנוחות. צילום: אורן בן חקון / דובר צה"ל

מאות בני משפחה, לוחמים, חברים ואזרחים הגיעו היום (חמישי) לבית העלמין הצבאי בהר הרצל לחלוק כבוד אחרון לסרן ישראל יודקין ז״ל בן 22 מכפר חב"ד, לוחם בחטיבת כפיר, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. בהלוויה השתתפו יו״ר הכנסת אמיר אוחנה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, סגן שר החקלאות משה אבוטבול והשר עמיחי אליהו.

"נערץ על פקודיו": בשעה זו - סרן ישראל יודקין הובא למנוחות, צילום: אורן בן חקון

אחיו של ישראל ספד מעל קברו: "ישראל אחי הקטן, ילד יפה תואר, אוהב אדם, הלך ראשון וחזר אחרון. מלח הארץ. תישאר אחי הקטן לנצח. ראשון לצאת אחרון לחזור".

"כל ה-120 והמטכ"ל יתנו את הדין"

"ישראל גדל וחונך בבית ערכי עם אהבת אדם והארץ. אני אדאג שכל מי ששלח אותך לקרב הזה ייתן את הדין. כל ה-120, כל המטכ״ל. עד יומי האחרון ארדוף אותם. אין חרדים וחילונים, ימנים ושמאלנים, יש פה עם אחד שנקרא לדגל. אני אנציח אותך בכל מקום ובכל הזדמנות. אני דורש נקמה באויב הרצחני, שכל החטופים יחזרו בשלום, שאח שלנו ישראל יהיה ההרוג האחרון של עם ישראל".

אחיו של ישראל יודקין ז"ל: "אדאג שכל מי ששלח אותך לקרב הזה ייתן את הדין", צילום: יוני ריקנר

דודי ספד בדמעות בהלוויה: "ב-6 באוקטובר קראו לנו משתמטים, גנבים, נטל על המדינה. אנחנו ארבעה אחים ממשפחה חרדית שמשרתים, לא ניתן לאלה למעלה לפרק אותנו. לצערי, הם ממשיכים לשסע אותנו מבפנים. כולם יתנו את הדין".

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, נשא דברים. אוחנה תיאר כי מדברים ששמע על סרן ישראל יודקין ז״ל ״עולה דמות של מכבי בן זמננו. ישראל גדל בבית ערכי, שגידל אותו לערכים של שליחות. הערכים שספגת בבית התלכדו למעשה של הקרבה ושל ערבות, ישראל קפץ להציל את חברו לנשק שהיה בצרה. מהקרב הזה ישראל כבר לא שב. ישראל נפל על הגנת הארץ שכל כך אהב, העם והמדינה שקראה לו לדגל בשעת צרה".

"נערץ על פקודיו": בשעה זו - סרן ישראל יודקין הובא למנוחות, צילום: אורן בן חקון

"חבריך מספרים על לוחם חד, מצטיין, חכם ומצחיק. עד כמה כולם אהבו אותך. תודה לכם משפחת יודקין שגידלתם גיבור לעם ישראל. קדוש ישראל, גיבור ישראל, ישראל יודקין, בשם הכנסת המייצגת את עם ישראל כולו, נוח על משכבך בשלום, שעם ישראל יזכה בזכותך בניסים גלויים״.

חדור ומלא מוטיבציה, מתנדב לכל משימה

גם הרב שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, התקשה להקריא קדיש. אחריו נשא סגן אלוף שלמה שירן דברי פרידה מצה"ל.

"נערץ על פקודיו": בשעה זו - סרן ישראל יודקין הובא למנוחות,

"יקירכם נפל בעת קרב בהגנת המולדת ותושבי הדרום. אנחנו עומדים כאן יום וכואבים את האובן הנורא. כאב אובדן של גיבור ציוני. כל מי שפגש אותך יודע שהיית מלח הארץ, מפקד מלידה. ראשון לאש ואחרון למרגוע. היית חדור ומלא מוטיבציה, מתנדב לכל משימה. בחרת לצאת לקורס קצינים במטרה להוביל ולהשפיע על הדור הבא. זכיתי להילחם לצדך כתף אל כתף. רק אתמול חילצנו יחד פצועים. לעולם לא אשכח את פניך, את דבריך: 'אני כאן, מה צריך לעשות?'. היית מפקד אמיתי עם רצון לשפר".

"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. משפחת יודקין היקרה, אין לי ספק שהדרך של ישראל היא תוצאה של חינוך שבא מכם. אתם איבדתם את היקר מכל. בשמי ובשם חיילי חטיבת כפיר כולה, אני משתתף בצערכם. גורלכם נקשר בגורלנו בדרך הקשה ביותר. נעשה כל שנוכל להקל עליכם, ולו במעט. אני מצטער, ישראל, אם פגעתי בך. אזכור אותך תמיד כיפה הבלורית והתואר. אהבתי אליך מקודשת בדם. השארת חותם בי ובכל סובביך. גדוד נצח יהודה רואה אותך כשדור העתיד של הגדוד. ערכיך יהיו נר לרגלינו. נמשיך בדרכך. לא ננוח ולא נשקוט עד שנביא את הניצחון. אני מצדיע לך בדרכך האחרונה".

סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול ספד ליודקין: "אנו במעמד קשה ביותר, כל יהודי בארץ ובעולם, מרגיש זיקה למה שקורה כאן. אנו יודעים שחסידות חב"ד עם אהבה לכל יהודי מקיימים תמיד זיכוי הרבים וכמו שכתב הרבי 'בדבר מלכות' מצוות 'ואהבת לרעך כמוך' היא כל היום כולו וגם במחנות צה"ל הם מוסרים נפש, להגן על הארץ והמולדת". הוא הוסיף :"גם ישראל מסר נפש במלחמה ונלחם כתף אל כתף, להגן על הארץ והמולדת. יחד עם זיכוי הרבים שתמיד היה עושה. יהי זכרו ברוך ושהקב"ה יאמר די לצרותנו אמן".

כריזמטי ויפה תואר שאהב את המדינה

גם ח״כ משה אבוטבול ממפלגת ש״ס, סגן שר החקלאות ופיתוח הכפר, השתתף בלוויה וספד: "אנו במעמד קשה ביותר, כל יהודי בארץ ובעולם, מרגיש זיקה למה שקורה כאן. אנו יודעים שחסידות חב"ד עם אהבה לכל יהודי מקיימים תמיד זיכוי הרבים. וכמו שכתב הרבי 'בדבר מלכות' מצוות 'ואהבת לרעך כמוך' היא כל היום כולו. וגם במחנות צה"ל הם מוסרים נפש, להגן על הארץ והמולדת. גם ישראל ז"ל מסר נפש במלחמה ונלחם כתף אל כתף, להגן על הארץ והמולדת. יחד עם זיכוי הרבים שתמיד היה עושה. יהי זכרו ברוך ושהקב"ה יאמר די לצרותנו אמן".

"נערץ על פקודיו": בשעה זו - סרן ישראל יודקין הובא למנוחות, צילום: אורן בן חקון

סרן ישראל יודקין ז"ל, בן 22 מכפר חב"ד, סמ"פ בגדוד נצח יהודה. יודקין הותיר אחריו שני הורים, טובה וציפי ושבעה אחים, ארבעה מהם משרתים בצה"ל. הוא נהרג כתוצאה מירי צלף, והוא בין הנופלים הראשונים מגדוד נצח יהודה.

בחודש הבא אמור היה יודקין לחגוג יום הולדת 23. את הבשורה הקשה על נפילתו קיבל אביו, טוביה בניו יורק, בדיוק כשקם משבעה על אביו. טוביה עשה דרכו ארצה על מנת להשתתף בהלוויה של בנו.

חבריו סיפרו עליו כי היה בעל לב זהב, אהב לעזור לכל אחד, והיה מפקד נערץ על פקודיו בגדוד נצח יהודה. "יודקין היה כריזמטי ויפה שאהב אהבה גדולה את המדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר