מחאות במחסום תרקומיא: מתיישבים חוסמים את העברת הסיוע לרצועת עזה

המוחים הישראלים פיזרו סלעים וחפצים על הכביש כדי למנוע את המשך נסיעת המשאיות • כוחות משטרה נמצאים במחסום, מסדירים את התנועה ומאפשרים את המשך התנועה • פעילים משני צדי המתרס הפוליטי הגיעו לתרקומיא - מהימין: כדי למנוע את העברת הסיוע, ומשמאל: "למנוע ממתיישבים ומפעילי ימין קיצוני לחסום ולבזוז משאיות סיוע שיוצאות לעזה"

מוחים ישראלים חוסמים את משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה במחסום תרקומיא

מהמורות בדרך: פעילי ימין מנסים בשעות האחרונות היום (ראשון) לחסום את דרכן של משאיות סיוע הומניטרי מלעבור דרך מעבר תרקומיא, מעבר הסחורות הגדול ביותר ביו"ש, שנמצא בין חברון לקריית גת, לכיוון רצועת עזה. הפעילים אף פיזרו סלעים וחפצים על הכביש כדי למנוע את המשך נסיעת המשאיות. כאמור, דרכן של משאיות הסיוע לרצועת עזה, ארוכה, מסועפת ורבת התנגדות מצד קבוצות מחאה.

נתיב נסיעת משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, צילום: איי.אף.פי, ישראל היום

במחסום תרקומיא נמצאים כוחות משטרה שמפנים את הדרך ומאפשרים למשאיות לעבור. ככל שידוע, חרף התנגדות פעילי הימין, תנועת המשאיות עדיין נמשכת.

פעילי "עומדים ביחד" התומכים בהעברת הסיוע ההומניטרי, ובנות אולפנא החוסמות את משאיות האספקה לעזה, צילום: קובי נתן, TPS

במקביל, הגיעו הבוקר (ראשון) למעבר גם פעילי שמאל, שמגדרים את עצמם כ"משמר ההומניטרי". הגעתם נועדה כדי "למנוע ממתיישבים ומפעילי ימין קיצוני לחסום ולבזוז משאיות סיוע שיוצאות לעזה". הפעילים, שנמנים עם תנועת "עומדים ביחד", מתעדים את ניסיונות החסימה של המשאיות, וקוראים לציבור להתקשר למשטרה כדי לאכוף את החוק בצמתים נוספים, אם פעילי הימין ינסו לבלום את המשאיות בהן, כדוגמת צומת לכיש וצומת נחושה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר