אלעד פינגרהוט נהרג מפגיעת הנ"ט באדמית

פינגרהוט, אב לשלושה בן 38 ממצובה, נהרג ביום העצמאות לאחר שנפגע ישירות מהירי • חייל נפצע באורח בינוני וארבעה חיילים נוספים באורח קל כתוצאה מהירי • ראש המועצה האזורית מרום הגליל בעקבות התגברות הירי לצפון: "כדי שנמשיך להחזיק את הצפון, הממשלה חייבת להתייחס בחומרה לכל פגיעה בידי מחבלי חיזבאללה"

רגעי פגיעת הנ"ט במבנה בערב אל עראמשה (ארכיון) // השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הותר לפרסום: אלעד פינגרהוט תושב מצובה נהרג מפגיעה ישירה של טיל נ"ט באדמית, זאת במסגרת המטח הכבד לאזור אתמול, ביום העצמאות (שלישי). אלעד אב לשלושה ילדים: יובל (בת 14), רז (בן 12.5) וכפיר (בן 11). כתוצאה מהירי, נפצע חייל צה"ל באורח בינוני וארבעה חיילים נוספים נפצעו באורח קל. 

אלעד פינגרהוט, צילום: באדיבות המשפחה

הוריו של אלעד פינגרהוט שבו מסין בעקבות הבשורה המר, ולכן עוכב תהליך זיהוי המנוח. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושישה אחים. עם היוודע מותו של פינגרהוט ביקש דובי שפלר, ראש מועצה מקומית אפרת, להשתתף בצערה של משפחת פינגרהוט שמתגוררת ביישוב. "ליבנו עם משפחת פינגרהוט, משפחה וותיקה ושורשית באפרת. הריצה של אלעד הי"ד אל התופת כדי לסייע לחיילי צה"ל שנפגעו מלמדת על החינוך שינק והערכים שנטעו בו הוריו. המועצה על כל אגפיה תלווה את משפחתו ותסייע ככל שיידרש".

דובי שפלר, ראש מועצת אפרת, סופד לאלעד פינרהוט שנהרג באירוע באדמית // דוברות מועצת אפרת

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל נפרד מחברו אלעד פינגהוט שיובא למנוחות בגוש עציון: "במשך שנים ארוכות עבדנו יחד בגוש עציון. אלעד היה חלק מצוות, שפעל ביחד עם בית ספר שדה כפר עציון באמת הביאר, והפכו אותה לפנינה תיירותית. הוא היה שם, לעיתים לבדו, בקיץ החם ובחורף המושלג, מעל האדמה ומתחתיה, ובמו ידיו התמודד עם אתגרים רבים, בלי לדבר הרבה, עם עיניים בורקות, ואהבה עזה לגוש עציון. בהמשך תרם להקמת היישוב איבי הנחל ולחידוש החקלאות היהודית באזור. לא תמיד היה לו קל בעולם הזה, אבל אני תמיד ראיתי בו איש חזק עם לב ענק, שמחובר בכל ליבו את גוש עציון. הוא יובא למנוחות באדמת גוש עציון, ואנחנו נזכור אותו תמיד, כאיש נחוש שהשקיע את כל כוחותיו, במשך שנים ארוכות, בשגשוגו של גוש עציון. אני שולח תנחומים לכל משפחתו שהם חלק מקהילת גוש עציון. הערכתי אותו מאוד והוא יחסר לכולנו".

כזכור, היום נורו עשרות רקטות לעבר יישובי הגליל המערבי, ובפרט למרחב הר מירון. זאת לאחר שצה"ל אישר שחיסל בתקיפת כטב"ם את חוסיין מכי - בכיר בכוח קודס של חיזבאללה, שהיה גם אחד משולחיו של נסראללה ומקושר למובילי ארגון הטרור באיראן.

מטחים לאזור הר מירון, צילום: מועצה אזורית מרום גולן

עמית סופר ראש המועצה האזורית מרום הגליל אמר אתמול לאחר הירי לאדמית כי "העצמאות שלנו והריבונות שלנו כאן לא מוטלים בספק. אולם, כדי שאנחנו נמשיך להחזיק את הצפון ממשלת ישראל חייבת להתייחס בחומרה לכל פגיעה כאן על ידי מחבלי חיזבאללה". הוא אף קרא לממשלה לאפשר לצה"ל להשיב באש כדי לשים סוף לאיום בצפון. "לא נוכל לחיות כאן כשטילים פוגעים ביישובים שלנו ומחרבים אותם. הגיע הזמן אחרי 7 חודשים שהממשלה תשקיע משאבים אמיתיים לפני שנאבד את הצפון עוד מעט לא יישארו חקלאים לפגוע בהם".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר