מקומם: אלפים צעדו עם דגלי פלשתין בגליל התחתון

ערבים-ישראלים ופעילי שמאל רדיקלי השתתפו בצעדה, שאורגנה על ידי האגודה להגנה על זכויות העקורים • במהלך הצעדה המציינת את "יום הנכבה", שרו הצועדים שירי הלל לעזה ו"נגד הכיבוש"

מקומם: אלפי ערבים ישראלים צעדו עם דגלי פלשתין בגליל התחתון

אלפי אזרחים ערבים לצד פעילי שמאל רדיקלי צעדו היום (שלישי) עם דגלי פלשתין בצעדת השיבה ה-27 לכפרי הושה וכסאייר העקורים בגליל התחתון (ליד שפרעם).

צעידה בגליל המערבי, צילום: ללא

הצעדה לזכר "יום הנכבה", אורגנה על ידי האגודה להגנה על זכויות העקורים בתמיכה של ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל. במהלך הצעדה החזיקו דגלי פלשתין ושרו שירי הלל לעזה: ״חירות לעזה״, ״באחדות עמך פלשתין יעלם הכיבוש״, ״יא שאהיד תנוח אנו נמשיך במאבק״.

אלפי צועדים בגליל העליון בעד עזה, צילום: ללא

האגודה להגנה על זכויות עקורים: "יום עצמאותם הוא יום הנכבה שלנו, והוא היום בו אנו קוראים לזכות השיבה לכפרינו ואדמותינו שננטשנו בכוח בשנת 1948. בצעדתנו השנה עינינו מופנות לדרום, אנו קוראים להפסיק את המלחמה. קוראים להשתתפות הרחבה ביותר בפעילות צעדת השיבה, כדי שנוכל להעביר מסר מהדהד ולהורדת הידיים מעזה, ןלעצור את המלחמה עכשיו״.

ג׳עפר פרח אמר ממרכז מוסאווה אמרה: ״שליש מאזרחי המדינה הערבים הם פליטים במולדתם, שחיים כפליטים במולדתם. מאות יהודים, ביניהם פעילי נטורי קרטא הגיעו לתהלוכה. הפעילים היהודים שהצטרפו לתהלוכה זכו למחיאות כפיים ותשואות״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר