בסיווג גבוה - ירון בלום מארח את גלעד שרון

גלעד שרון: "אצל אבא ה-7 באוקטובר לא היה קורה"

הפודקאסט 'בסיווג גבוה' של ירון בלום אירח לשיחה את גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון ז''ל. "כולם יודעים מי חיסל את השייח יאסין ומי זה ששחרר אותו ואת סינוואר".

גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון ז''ל, התארח אצל ירון בלום בפודקאסט ''בסיווג גבוה''.

גלעד שרון מתארח בפודקאסט 'בסיווג גבוה' של ירון בלום, צילום: .

בשיחה אמר שרון כי לדעתו על הממשלה וצמרת מערכת הביטחון להניח את המפתחות לאור מחדל ה-7 באוקטובר. "אחרי הכישלון הנוכחי כל הקבינט וכל ראשי הצבא צריכים ללכת עכשיו. אומרים לי שזה לא הזמן לשינויים, שיש מלחמה וצריך לעסוק רק בה, אבל להביא לחוק שיגרום לבחירת 600 רבנים לזה יש זמן, להביא חוק פטור מגיוס לבני הישיבות, לזה יש זמן".

"הנהגה צריכה להתחלף מפעם לפעם, אחרת מתחוללת תופעה של ריקבון הדומה למה שקורה כשיש מים עומדים", הוסיף שרון.

בנו של ראש הממשלה לשעבר התייחס גם למדיניות של ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו ביחס לחמאס לאורך השנים, ואמר "מי מאכיל מפלצת? מדובר בתשלום של דמי חסות. ראש הממשלה לא יכול לטעון שכך אמרה לו המערכת הצבאית, הוא לא בובה. אבא שלי למשל ב'חומת מגן' החליט לצאת למבצע בניגוד לעמדת מערכת הביטחון. האחריות בסוף היא של המנהיג". עוד הוא הוסיף: "כולם יודעים מי חיסל את השייח יאסין ומי זה ששחרר אותו ואת סינוואר".

גלעד שרון, צילום: גדעון מרקוביץ'

שרון לא מקבל את הטענה שלפיה מחדל ה-7 באוקטובר לא היה מתרחש אם ישראל היתה נשארת בגוש קטיף: "מדובר בטענה פאתטית. עברו מאז 20 שנה ומה עשו בהן? האכילו את ארגון הטרור שרצה לחסל אותנו. למעשה כל תפיסת הביטחון של ישראל נהרסה ב-7 באוקטובר, והכי גרוע שיצאנו מעזה בלי להכריע והתושבים שלנו פליטים בארצם. אצל אבא זה לא היה קורה".

''אבא היה מגיע לסיטואציה ומיד מבין מה המצב. במלחמת יום הכיפורים אבא הגיע וישר תפס שהמצרים מעודדים בגלל הצלחת הלחימה שלהם. הוא הבין שצריך לשנות את המצב הזה ורק מאמץ גדול של צליחת תעלת סואץ ואיום על קהיר והארמייה שחצתה את התעלה, יחזירו את המצב לקדמותו".

שרון גם תקף את העימות הנוכחי עם ארה"ב וקבע שאביו היה מנהל את המצב יותר טוב. "גם אצל אבא היו לחצים. אבל אבא היה אמין, האמריקנים ידעו שאם הוא אומר 'לא' אז זה 'לא' ואם הוא אומר 'כן' אז זה 'כן'. הם סמכו על המילה שלו".

בכל הקשור לחטופים אמר "חובתנו הלאומית היא לשחרר את השבויים ואבא שלי היה פועל ללא לאות בנושא. כשיצחק ג'יבלי נפל בשבי בשנת 1954 אבא הפך את העולם כדי לשחרר אותו".

גלעד שרון גם התייחס למוכנות של ישראל למלחמה ואמר "מדברים אצלנו על מערכה רב זירתית עוד מספר שנים אבל אין לכם חימושים? מה חשבתם? זה כישלון מדיני וצבאי".

במהלך הדברים תקף שרון גם את המערכת הממשלתית במדינה שלדבריו שונאת את החקלאים. הוא גם הסביר את רצונו להיכנס לפוליטיקה וזאת כדי "לטפל בטרור החקלאי בארץ, בכאוס שיש בנגב, בפשיעה של ארגוני הפשע במגזר הערבי וכן גם כדי לטפל במתחולל בערים המעורבות. היום לא עושים כלום חוץ מלכתוב ציוצים בטוויטר".

שרון סיפר במהלך השיחה כי אביו הוצא מהצבא בהיותו אלוף צעיר בן 45 וזאת משום שלא היתה לו חברות במפלגה הנכונה. עוד הוא סיפר שבכל שמונה השנים שבהן אביו היה מאושפז הוא היה מבקר אותו בכל יום. "אני ועומרי ואישתי היינו אצלו יום יום, לא ידענו מה הוא קולט ומה נכנס פנימה אבל ליווינו אותו עד שהוא הלך לעולמו", סיפר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו