בית המשפט החליט: שוחרר למעצר בית המתיישב שנחשד ברצח מחבל חמאס

במשטרה ביקשו להאריך את מעצר החשוד מבית אל במספר ימים נוספים, ובשב"כ אף פרסמו צו חריג שמנע מהעצור להיפגש עם עורכי דינו • מארגון "חוננו" שיצגו את העצור נמסר: "מלכתחילה לא היה בסיס ראייתי למעצר"

זריקת מטען על הגדר מכיוון רמאללה על בית אל // ללא

בניגוד לעמדות המשטרה והשב"כ: בית המשפט השלום בירושלים הורה היום (חמישי) למשטרה לשחרר למעצר בית את המתיישב מבית אל שנעצר בשבוע שעבר. השחרור מתרחש לאחר שבמשטרה ביקשו להאריך את מעצרו של המתיישב במספר ימים נוספים. זאת, נוסף לצו חריג שהוציא השב"כ שאוסר על המתיישב להיפגש עם עורכי דינו. המתיישב, כבן 35 מבית אל, נעצר בחשד למעורבות בחשד למעורבות ברצח באירועים האלימים שהתרחשו בבנימין בליל התקיפה האיראנית לעבר ישראל

את המתיישב ייצגו במהלך הדיון עורכי הדין אריאל עטרי ואסף גונן מטעם ארגון "חוננו". עו"ד עטרי הגיבה להחלטה ואמר: "בית משפט השלום הורה על שחרורו של החשוד ברצח, ובכך ביטא את מה שאנו טוענים מהרגע הראשון: המתיישב החשוד ברצח מחבל החמאס - חף מפשע. אנו מצפים שהשב"כ יעשה חשבון נפש ויפנה את מרצו לחקירת מחבלי חמאס ולא לחקירת חפים מפשע".

ההרס לאחר ההתפרעויות והעימותים באותו הלילה, צילום: אי.פי.איי

עו"ד גונן הוסיף כי "כמו שטענו מהרגע הראשון, אין ולו היה שום בסיס ראייתי לחשדות ובוודאי שלא למעצר". עורכי הדין הודו חבית המשפט על קבלת טענותיהם.

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע, ביקש השב"כ להאריך את מעצרו של המתיישב בחמישה עשר ימים, אולם בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשתו והאריך את מעצר המתיישב בשלושה ימים בלבד. במהלך הדיון, התברר כי עדיין אין בידי השב"כ את תעודת הפטירה של אותו פלשתיני פעיל חמאס, וכן שאין בדיקות המעידות על נסיבות מותו – למרות שהיעדרן התגלה כבר בדיון הקודם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר