ראשי הרשויות בצפון, לפני שאתם "מתנתקים מהמדינה" - קודם תתחברו לתושבים שלכם

הקריאה של ראשי המועצות ל"עצמאות" אולי מזכה אותם בכותרות, אבל בעיקר מהדהדת את הכישלון שלהם מאז תחילת המלחמה • הגיע הזמן שיתאחדו ויציגו רשימת דרישות לממשלה לטובת האזור

מטולה (ארכיון). צילום: איי.אף.פי

ראשי הרשויות בצפון, איבדתם את הצפון. בניסיון נואש לחפש כותרות אתם כבר רוצים להתנתק ממדינת ישראל. יצאתם לתקשורת והכרזתם, כל אחד בנפרד, ש"מעתה נפסיק להקשיב לממשלה, נתנהל כחבל ארץ עצמאי ונפעל עצמאית בלי מדינה".

אתם, שקראתם לתושבים לעזוב עוד לפני הפינוי. אתם, שלא מצליחים להגיע להחלטה משותפת אחת כבר עשרים שנה - זועקים להתנתק מהמדינה ומאיימים שתחזירו את התושבים. התבלבלתם, אתם עובדים אצלנו - לא להיפך. אנחנו נחזור רק שנרגיש בטוחים.

הפגנת תושבי הצפון בצומת עמיעד נגד הפקרת יישובי הצפון, צילום: אייל מרגולין - ג'יני

עד עכשיו התנתקתם מהתושבים. שבעה חודשים בתוך האירוע ולא שמענו מכם דרישה אחת מהממשלה שתעזור לתושבים. לו הייתם מכתתים את רגליכם וגרים במלון מפונים, אפילו רק במשך שבוע בלבד, ודאי הייתם מרגישים על בשרכם את כאב התושבים ואת הצעקה שלהם. ולא, התושבים לא רוצים להתנתק מהמדינה. להפך, הם רוצים להפוך את הצפון למקום חשוב יותר למדינה.

האחרון שיכבה את האור ביישוב

את הבדיחה על הקמת נקודת ביקורת דרכונים בצומת עמיעד אנחנו מספרים כבר שנים. בפועל, אתם לא מסוגלים להחזיק יום אחד בלי הממשלה. "ניסיון ההתנתקות" החדש הזה הוא לא יותר מאשר קריאה נואשת, שמהדהדת את הכישלון שלכם.

מרכז מסחרי ריק מאנשים בגבול הצפון, צילום: אי.אף.פי

מאז 7 באוקטובר, כל אחד מכם ניסה לצייר את עצמו כגיבור ששומר על הגבול. כזה שנלחם עם סכין בין השניים למען הביטחון ושיהיה האחרון לכבות את האור ביישובים שלו. עכשיו כבר באמת הגיע הזמן שתציגו רשימת דרישות לממשלה לטובת האזור והתושבים.

רוצים להשפיע? קודם כל תתאחדו ותחזירו את הרשויות שפרשו מפורום קו העימות. תעבדו כגוף אחד וכאיש אחד למען מטרה משותפת. ואם אז לא תצליחו? תחזירו את המפתחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר