פעילים עיכבו את תנועת משאיות הסיוע לעזה במשך שעות; מכת"זיות הופעלו

המשאיות נסעו בדרך שונה מהרגיל, כאשר החוסמים שהו לפרקים בנקודות שונות במסלול החל מליל אמש ועד הצהריים • אמו של החטוף אוריאל ברוך, שגופתו בידי חמאס, לקחה חלק בחסימה: "לא ייכנס אוכל לחמאסניקים"

פעילי צו 9 עיכבו את תנועת משאיות הסיוע לעזה // צו 9

בני משפחות חטופים, משפחות שכולות, תושבי אילת ועשרות פעילי תנועת "צו 9" חסמו במשך הלילה (חמישי) את תנועת משאיות שהעבירו סיוע לרצועת עזה ועיכבו אותן למשך כמה שעות. המשאיות התקדמו לכיוון מצפה רמון, שם חסמו אותן פעילים נוספים בשעות הבוקר המוקדמות ועד שפונו באמצעות מכת"זיות.

בעקבות פעולות חסימת המשאיות, שחזרו על עצמן בשבועות האחרונים, ישראל נאלצה להעביר הלילה את משאיות הסיוע במסלול שונה. לכן, הסיוע מירדן הועבר דרך מעבר רבין בסמוך לאילת.

משאיות הסיוע לחמאס חסומות בסמוך למצפה רמון, צילום: צו 9

שלוש נקודות חסימה באילת

על פי הארגון, מעל 500 תושבי אילת הגיעו משעות הערב למעבר רבין ומשם התפצלו לשלוש קבוצות חסימה: בצומת נמל התעופה על כביש 90, בכניסה לכביש 12, ובמעבר עצמו. חסימה נוספת בוצעה, כאמור, בהמשך הדרך, ליד מצפה רמון.

נעמי, אמו של החטוף אוריאל ברוך, שגופתו מוחזקת עדיין בעזה, השתתפה בחסימה ואמרה: "באתי להזדהות עם כל האלופים האלה כדי לחסום את המשאיות. לא ייכנס אוכל לחמאסניקים".

משאיות עם סיוע במעבר ארז (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

"עם ישראל מתעורר ועומד על רגליו. מול המחדל הזה שמתרחש מאחורי הגב של אזרחי ישראל עומדים נחושים בני העם הזה", נמסר מתנועת "צו 9". "המכונה המשומנת של שיירות המשאיות לחמאס, שמנסה לעבור פעם אחר פעם בדרכים צדדיות ומוסתרות, נתקלת בחומה אדירה. אנחנו רוצים את החטופים שלנו בבית, ולא מוכנים לסכן את החיילים שלנו בשביל מחבלי נוח'בה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר