״שון היה תולעת ספרים, ביד אחת החזיק ספר וביד שני כדור''

תלמידות אולפנת "בני עקיבא" צפירה הכינו למשפחות שכולות דיוקן של בן המשפחה שנפל וחוברת ובה שירים שכתבו עליו, ציורים שציירו בעקבות קווי דמותו ויצירות או שיר שמתארים את חייו של הנופל.

ברכת הנשיא בטקס. צילום: דוברות יב"ע

ארבע-עשר משפחות שכולות השתתפו הבוקר (רביעי) בטקס מרגש באולפנת "בני עקיבא" צפירה, שבמהלכו קיבלו מתלמידות האולפנה דיוקן של בן המשפחה שנפל וחוברת שהכינו לזכרו ובה שירים שכתבו עליו, ציורים שציירו בעקבות קווי דמותו ויצירות או שיר שמתארים את חייו של הנופל.

האירוע הוא חלק מעשייה חינוכית שהתקיימה בחודשים האחרונים ולוותה בחקר על הנופלים, מפגש עם בני המשפחות, הקמת חדרי זכרון לזכרם ועוד. היום כאמור התכנסו כל 14 המשפחות יחד ומאות תלמידות האולפנה נפגשו איתן בקבוצות קטנות כדי לשמוע את סיפור חייהן.

רבות מהתלמידות שהתקשו לעצור את הדמעות התחבקו עם בני המשפחה וביקשו לחזקם.

את הדברים אמרה אמו של שון מונדשיין הי"ד שנפל במערכת צוק איתן בעזה, שהשתתפה הבוקר יחד עם 14 משפחות שכולות בטקס מרגש שהתקיים באולפנת בני עקיבא צפירה.

זוכרים, צילום: דוברות יב"ע

נינט מונדשיין, אמו של שון מונדשיין ז"ל שנפל במבצע צוק איתן בעזה, סיפרה לתלמידות ולמאות הנוכחים כי ״שון היה תולעת ספרים, ביד אחת הוא היה מחזיק ספר וביד שני היה מחזיק כדור. הוא היה מוקף בחברים. הוא נפל בצוק איתן שנה לאחר הגיוס שלו. אני אגיד לשאר ההורים השכולים, שלצערי שהשכול לא עובר, גם אחרי 10 שנים הוא לא עובר. הפרויקט שהבנות עשו מחייה את הזיכרון של שון, תודה רבה לבנות ותודה רבה לאולפנה על הפרויקט המיוחד הזה״.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח סרטון לתלמידות ולמשפחות השכולות. בסרטון דיבר על חשיבות ההנצחה, ההוקרה לנופלים ועל המחויבות להמשיך ללוות ולחבק את המשפחות ולהעביר לדורות הבאים את סיפורי הגבורה והנתינה של הנופלים.

למשפחות התלווה גם מנכ״ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, שציין כי זו אינה השנה הראשונה שבה מיזם הזכרון מתקיים: "המסורת הזאת מצביעה כמה אנחנו יודעים להפנים את הרעיון שהשפה העברית, השירה והספרות יכולים לשמש כלי בעבודת ה'. לבטא את עומק התחושות שחווים כותבי השירים, המלחינים והציבור כולו. אני מבקש לשלוח מכאן חיבוק למשפחות על כך שאין לנו מספיק כלים לחוות אתכם את השכול הפרטי שלכם, אבל יש רגעי נחמה שהעם כולו מתחת לאלונקה, שהשכול הפרטי נתרחב לכלל הציבור".

ראש מגמת ספרות באולפנה מירי זנודה שמובילה את המיזם כבר למעלה מעשור שיתפה: "בחודשים האחרונים יצאו התלמידות למסע בעקבות סיפורי חיים של נופלים, פרויקט למידה של ספרות המנציח את דמויות הנופלים באמצעות שירים שנכתבו לזכרם. הוקמו 14 חדרי זיכרון, שהם גימטריה של י"ד. כך נקווה שתמיד עם ישראל יהיה מאוחד. הוזכרו על הבמה עוד 4 משפחות, שמשלימות למספר 18 - ח"י בגימטריה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר