נר נשמה אישי, צמידי "תודה לצה"ל" והסעות בהתנדבות: כל היוזמות לקראת ימי הזיכרון והעצמאות

היום המוקדש לזכר חללי צה"ל ונפגעי האיבה ויום העצמאות יהיו בצילה של המלחמה הנמשכת • "המועצה הציונית" וארגון "ידידים" יחלקו עשרות אלפי צמידי הוקרה לצבא • במשרד הביטחון יאפשרו להדפיס תווית אישית לכל חלל, הכוללת את שמו, דרגתו ותאריך נפילתו באמצעות אתר יזכור

צמידי ההוקרה לצה"ל. 50 אלף יחולקו לקראת יום העצמאות. צילום: אוראל עזרא

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי האיבה, ויום העצמאות שיחל מיד בסיומו יחולו השנה בצל אחת המלחמות הכואבות שידעה ישראל.

לקראת הימים הטעונים והחשובים, כמדי שנה ומטבע הדברים השנה ביתר שאת, גופי המדינה וגופים אזרחיים יוצאים ביוזמות לאומיות וסמליות למען חיזוק המורל הכללי.  

במסגרת זו, השנה, המועצה הציונית בישראל, מבית ההסתדרות הציונית העולמית, ביחד עם ארגון ׳ידידים׳ יחלקו כ-50 אלף צמידי הוקרה עם הכיתוב "אומרים לצה״ל תודה". חלוקת הצמידים תתקיים במהלך הימים הקרובים, עד ליום העצמאות.

מימין: עו"ד עוז חיים ומנכ"ל ארגון ידידים, ישראל אלמסי, צילום: אוראל עזרא

מנכ״ל המועצה הציונית בישראל עו"ד עוז חיים: "השנה יותר מתמיד היה לנו חשוב לחזק את הצבא שלנו ולשלוח מסר מאחד וברור לכל החיילים והחיילות כי עם ישראל עומד מאחוריהם וגאה בהם".

ישראל אלמסי, מנכ"ל ארגון ידידים: "צבא ההגנה לישראל הוא צבא העם, והוא כור ההיתוך הישראלי הממחיש באופן מעשי את החיבור בין כולנו פה בגווני הקשת הישראלית. חיילי וחיילות צה"ל וכוחות הביטחון עושים עבודת קודש, והכרת הטוב שלנו להם היא לאין ערוך".

גוזרים ומדביקים: נר נשמה אישי

במשרד הביטחון יוצאים בפרויקט הנצחה אישית לחללי מערכות ישראל: נר נשמה אישי לכל חלל. אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון יאפשר לציבור להיכנס לאתר 'יזכור' ולהדפיס דרכו תווית אישית לכל חלל, הכוללת את שמו, דרגתו ותאריך נפילתו. את התווית ניתן להדביק על נר נשמה בבית או בטקסים ביום הזיכרון ובבתי העלמין השונים.

מדבקה לדוגמא. אתר יזכור יאפשר הדפסת תוויות אישיות, צילום: משרד הביטחון

סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם: "בפרויקט מיוחד וערכי אנו מאפשרים לכל אזרחי המדינה והתפוצות להדפיס תווית אישית, בה מוטבע באותיות קידוש לבנה שמו של חלל מערכות ישראל, דרגתו, שמות הוריו ומועד נפילתו ולהתייחד עם זכרו". 

בהתנדבות: נהגי יאנגו יסיעו משפחות שכולות לבתי העלמין

חברת המוניות של "יאנגו" גייסה את נהגיה להסעת משפחות שכולות לבתי העלמין בהתנדבות. "יאנגו גאה לקחת חלק גם בעשייה מהסוג הזה, לטובת הציבור והחברה, דווקא בימים המורכבים עבור כולנו. הפרויקט הנוכחי התחיל מיוזמת הנהגים שלנו, שהיה להם חשוב לקחת חלק ולהתנדב, במיוחד בשנה כזאת. מרגע שהרימו את הכפפה, הבנו שגם קיים צורך אמיתי, וכמובן שאם יש לנו את הכוח לסייע ולעזור – זה המעט שנוכל לעשות", מספר גל בן-צבי, מנהל הפעילות של יאנגו טקסי בישראל. 

עד כה, התגייסו בהתנדבות למהלך עשרות נהגי יאנגו, ולקראת יום הזיכרון הקרוב הם צפויים לבצע כמאה נסיעות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר