"אני מרגישה נפלא": 163 ימים לאחר חזרתה מהשבי, החטופה אלמה אברהם משתחררת מבית החולים

"היה לי את הכוח לחזור אליכם ולראות את הילדים והמשפחה שלי" אמרה אברהם בעת שחרורה • בנה אורי הוסיף: "היא הגיעה לכאן במצב של סכנת חיים, ועכשיו היא מרגישה כאילו נולדה מחדש"

אלמה אברהם בזמן שחרורה מבית החולים // ללא קרדיט

"אמא תחזור לנשום, להיות סבתא, וליהנות מטיול בשמש": אלמה אברהם בת ה-85, מהנשים המבוגרות יותר שנחטפו לעזה, השתחררה היום (רביעי) מבית החולים סורוקה. עם שובה לישראל מהשבי לאחר 51 ימים, הובהלה אלמה לחדר הטראומה במלר״ד סורוקה במצב קשה מאוד ונשקפה סכנה מיידית לחייה. מאז מצבה השתפר בצורה משמעותית. לפני כחודש, אלמה חגגה בבית החולים סורוקה יום הולדת.

בזמן שחרורה אמרה: "אני מרגישה נפלא שאני רואה את כולכם פה, כמה שעזרתם לי. בזכותם אני פה". אלמה הוסיפה: "היה לי כוח לחזור לראות את כולכם, ובעיקר את הילדים והמשפחה שלי. צריך לשחרר את כל החטופים עכשיו".

163 ימים לאחר ששוחררה מהשבי, החטופה אלמה אברהם משתחררת מבית החולים // איליה יגורוב

אורי רביץ, בנה של אלמה שיתף: "לאחר חמישה וחצי חודשים אנחנו יוצאים מסורוקה. מקום שהיה לנו כמעט בית שני. מאותו היום שאמא שלנו הייתה בגיהנום ועד שנמסרה לצלב האדום, התבררה חומרת מצבה. היא הגיעה לכאן במסוק במצב מסוכן ביותר ומסכן חיים. מאז ועד היום, היא עברה אצלכם את מסע השיקום וההחלמה המרהיב, המפרך והארוך הזה, שהיא נלחמת מלחמה מעוררת השתהות והשראה. לחזור לשבת, לחזור ללכת, לחזור לנשום, לחזור להיות אמא וסבתא. לחזור לשליטה, לכאוב ולדבר. לחזור להבין מה הוא יום או לילה, ימין או שמאל. לחזור לאכול, להתפעל ולהינות מטיול בשמש, לחזור לחייך ולחיים". 

אלמה אברהם חוגגת יום הולדת בבית החולים, צילום: דוברות סורוקה

"אמא חגגה לפני חודש יום הולדת 85", הוסיף רביץ: "היא אמרה שהיא מרגישה שנולדה מחדש והיא צודקת. בגיל 85, בפעם הראשונה בחייה היא נעמדה על רגליה והתחילה ללכת. לנצח נזכור את סיפור הצלתה והישרדותה הבלתי נשכח שנזקף לזכות כוחותיה הפיזיים והמנטליים בתקופת השבי המחרידה אצל מפלצות החמאס. היא הגיעה לכאן בדקה ה90, משהו אצלה הרגיש שהיא הגיע לחוף מבטחים, היא קרסה, שחררה, איבדה הכרה ומסרה עצמה לידיכם המבורכות, לנווט ולברור את הנס הרפואי והאישי שהענקתם לה ולנו".

אלמה אברהם בעת שיחרורה מבית החולים, צילום: איליה יגורוב

כשהחלו האזעקות בנחל עוז, אלמה, שהתגוררה לבדה, נכנסה לממ"ד. כמו יתר תושבי הקיבוץ, גם היא הונחה שלא לצאת. בזמן ששהתה במקום, היא שוחחה עם בנה אורי רביץ, שסיפר: "היא סיפרה שהיא בממ"ד לבד. סיפרתי לה שיש חדירת מחבלים בשדרות, ולקח לי זמן להבין שהיא אומרת 'יש גם פה'". המחבלים שהגיעו לקיבוץ פרצו לביתה וחטפו אותה. כשאחד מילדיה הגיע לביתה, הוא מצא בית ריק, הפוך והרוס. הממ"ד בבית היה פתוח והמיטה שלה הייתה הפוכה. המשפחה קיבלה מידע כי ייתכן ואלמה נחטפה, ובהמשך הגיעה תמונה שאימתה זאת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר