עימותים בין שוטרים לתושבים במהלך פינוי יישוב בדואי בלתי מוכר

כוחות הביטחון התעמתו עם תושבי היישוב ואדי חליל בזמן פינויו • השר בן גביר: "צעד חשוב להחזרת המשילות" • הפינוי נעשה כחלק מתוכנית להרחבת כביש 6 לכיוון דרום

פינוי היישוב ואדי חליל על ידי כוחות המשטרה // ללא קרדיט

כוחות משטרה גדולים הגיעו הבוקר (רביעי) על מנת לפנות תושבים בדואים מהיישוב ואדי חליל שליד באר שבע. עימותים אלימים נרשמו במקום. הפינוי נעשה כחלק מהתוכנית להרחבת כביש 6 דרומה. בין המפונים, משפחות של נרצחים מ-7 באוקטובר. 

עימותים בזמן פינוי היישוב ואדי חליל, צילום: המועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב

השר בן גביר הגיב לאירוע בעמוד הטוויטר שלו: "ידע כל פורע חוק בנגב - כי אדמות הנגב אינם הפקר, משטרת ישראל תילחם מלחמת חורמה במי שמשתלט על קרקעות ומנסה לקבוע מציאות אחרת בשטח"

מיקום היישוב הבהלתי מוכר ואדי חליל, צילום: // דוברות רגבים

מתנועת רגבים נמסר: "החזון לפיתוח הנגב נבלם יותר מדי פעמים ובמשך יותר מדי שנים בגלל עברייני בניה. כביש 6 הוא עורק חיים קריטי עבור מדינת ישראל ופיתוחה, הזוי לחשוב שסלילת המקטע מצומת שוקת דרומה נוטרלה והנסיונות להגיע להסדר פיצויים מוסכם לא צלחו. בעיניים צופות פני עתיד, ברור לכולם כי אנו חייבים לפתח תשתיות ולהשלים אותן לרווחת תושבי הנגב ודור העתיד."

חלק מתושבי היישוב החליטו לשרוף את בתיהם כמחאה על הפינוי: "אני מעדיף שהבית ישרף מלראות אותו הורסים אותו בטרקטור", אומר אחד המפונים:  "אני כל החיים משקיע על הבית בשביל לגור בו, ויש לי ילדים קטנים בבית, ועכשיו הורסים ואומרים לך, לך. זה מה שיש, אני לא רוצה לראות את הבית שלי נהרס מול העיניים. שישרף הבית ולא לראות שהורסים אותו ככה"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר