עצרת לציון 7 חודשים למלחמה. צילום: ללא

"היום בו נפלו עלינו השמיים עדיין לא נגמר": עצרת חירום לציון 7 חודשים למלחמה

מרגלית מוזס, ששוחררה אחרי 49 ימים בשבי: "חייבים לשחרר את כולם ולהפסיק את הסבל שלהם" • דני מירן, אביו של החטוף עמרי, קרא למנהיגים לגלות אחריות: "גלו מנהיגות ואז העם יהיה מאוחד!" • אמה של החטופה דורון: "מי שמעז להצביע נגד העסקה - דמם של החטופים בידיכם" • "לנצל כל הזדמנות לעסקה - קדושת החיים מחייבת אותנו!"

עצרת "זעקת העוטף", בשיתוף פעולה של מטה משפחות החטופים, מועצות אזוריות אשכול ושער הנגב מתקיימת בשעה זו (שלישי) בעיר באר שבע. העצרת הופקה במלאת שבעה חודשים למלחמה והמסר הוא: "זה יכול היה להיות כל אחת ואחד מאיתנו - תחזירו אותם הביתה עכשיו!"

"זעקת העוטף": עצרת חירום לציון 7 חודשי לחימה

בעצרת נאם גם גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "כמי שעומד בראש קהילה שנפגעה באופן אכזרי בטבח השבעה באוקטובר - אני מבקש לפנות מעל במה זאת לראש הממשלה: אתה עומד לפני החלטה הרת גורל. הרת גורל, לא רק לעתידה של מדינת ישראל, אלא לעתידו של העם היהודי כולו. אכן, מחיר העסקה להשבת בנינו ובנותינו, הוא כבד, מהקשים ביותר שנדרשנו לשלם".

"אך עליך לדעת: המחיר של הפקרת החטופים - כבד הרבה יותר! בשבעה באוקטובר הופקרנו - כשלא באו להציל אותנו. אין לממשלה הזאת את המנדט להפקיר גם כעת את האנשים שלנו, האזרחים שלנו.
החברה הישראלית ספגה מכה בשבעה באוקטובר, מכה קשה ביותר שייקח שנים רבות להתאושש ממנה".

"את המחיר הנורא ביותר כבר שילמנו ואת הנרצחים והנופלים לא נוכל להשיב. אבל, במנהרות החמאס בעזה מחכים להחלטה שלך עוד 132 חטופים וחטופות. חלקם עדיין בחיים, וחובתנו הלאומית והערכית היא לעשות כל שניתן על מנת להשיב אותם הביתה - את אלה שעוד חיים, ואת החללים שלא הספקנו להציל בזמן".

"המחשבה על יקירינו, שנמצאים כבר 214 ימים בידי מפלצות, מדירה שינה מעיניי ומכל מי שפועם בו לב אנושי. לא מדובר בעתידם של החטופים בלבד, לא מדובר בעתיד בני משפחותיהם בלבד. מדובר בעתידה של מדינת ישראל. באמון שאזרחיה נותנים בה, בתחושת הביטחון שלהם, בחובה המוסרית שלנו כעם וכמדינה להשיב את בנינו ובנותינו הביתה - ולכתוב מחדש את החוזה הבסיסי של המדינה עם אזרחיה".

"המועצה שלנו, מועצה אזורית אשכול, היא מוקד האסון. אנחנו כאן במועצה, והמדינה והחברה הישראלית כולה, לא נוכל להשתקם, להיבנות ולצמוח מחדש ללא החזרת בנינו ובנותינו שנחטפו מביתם וממיטותיהם באכזריות. אדוני ראש הממשלה: עשה הכל להצלחת העסקה".

"את הטיפול והשיקום כבר התחלנו, ועוד דרך ארוכה לפנינו. למלחמה - יש זמן. אך לחטופים - אין זמן!! וכעת אנו חייבים את הובלתך. קבל החלטה אמיצה כדי שנוכל להשיב הביתה את מי שעוד ניתן להשיבו.
ואתן, משפחות אהובות שלנו, לא תישארו לבד. נמשיך לחבק ונמשיך להיאבק ביחד איתכן עד שאחרון החטופים יחזור. מי יתן, עוד היום".

ממלא מקום של ראש מועצת שער הנגב, יוסי קרן, נאם: "לפני שבעה חודשים נפלו עלינו השמיים. מאות מתושבינו, בשר מבשרנו, נחטפו באכזריות. לא דמיינתי שהיום, כשאנחנו כבר אחרי פסח, 132 חטופות וחטופים עדיין בידי החמאס. היום בו נפלו עלינו השמיים עדיין לא נגמר. את ההשלכות הנוראיות של אותן 24 שעות עדיין לא התחלנו להרגיש כי אנחנו, קהילת שער הנגב, עדיין בתוך האירוע".

"אני רוצה לנצל את הבמה הזו כדי לקרוא לכל הדרג המדיני והצבאי של מדינת ישראל - עשו כל מה שביכולותיכם על מנת לשחרר כמה שיותר מהר את כולם ולהחזירם הביתה בבטחה".

עצרת חירום לציון 7 חודשים למלחמה, צילום: רשתות חברתיות

"בחודשים האחרונים אני עסוק בניסיון לבנות תהליך של ריפוי כדי להשתקם מבין ההריסות. התושבים שלנו חוזרים לאט לאט לישובים ובחרדת קודש אנחנו פותחים את מוסדות החינוך, אנחנו עסוקים בבניה לצד יצירה של יש מאין. כל אלו הם צעדים קריטיים אך לצערי, אני לא רואה מציאות בה המועצה תשתקם ללא החזרת החטופים הביתה".

גם מרגלית מוזס מקיבוץ ניר עוז, שנחטפה על ידי חמאס ושוחררה אחרי 49 יום במנהרות בחאן יונס, נאמה בעצרת.

מרגלית מוזס, ששוחררה בעסקת חטופים: "חייבים לשחרר אותם ולהפסיק את הסבל שלהם"

"חוויתי את השהייה במנהרות ואני יודעת היטב כמה קשה שם. הלחות גבוהה, חוסר מזון, חוסר חמצן, חוסר שינה, פחד איום, דאגה כל הזמן ומי יודע אילו קשיים נוספים מלווים את 132 החטופים שלנו השוהים ברצועה כבר 214 ימים".

"רבע מאוכלוסיית ניר עוז נחטפה או נרצחה באותה שבת. 37 חברים עדיין נמצאים בעזה, חלקם חיים וחלקם כבר לא. ניר עוז לא נותרה כפי שהייתה. רבים מהבתים הוצתו ונשרפו. אנחנו, השורדים, חיים בדירות חלופיות שקיבלנו בכרמי גת. אני מקווה שהדירות שנשמרו לחטופים יתמלאו בקרוב על ידי כל החברים שישובו ויהיו איתנו! אנחנו דורשים את השבתם של כל חטופינו! החיים והמתים".

מרגלית מוזס קראה לשרדים לא להרפות ולהעמיד את השבת החטופים בראש מעיינם. "אין מחיר לחיי אדם," אמרה. "הפסיקו את סבלם וסבל המשפחות הדואגות ליקיריהם! שחררו אותם עכשיו! החזירו את כולם עכשיו ומיד!"

דני מירן, אביו של החטוף עמרי: "מדברים על אחדות? גלו מנהיגות ואז העם יהיה מאוחד!"

נירה מקיבוץ בארי, אמם של יובל, אופיר ואורן, סיפרה על 7 באוקטובר בקיבוץ, ועל החוויה המזוויעה שעברה משפחתה.

"ב-7 באוקטובר חדרו לקיבוץ השקט והיפה שלנו מאות מחבלי חמאס. כשהמחבלים הגיעו לבית שלנו, בעלי יוסי ז"ל שגופתו מוחזרת על ידי חמאס, החזיק את הידית של דלת הממ"ד, אך הם הצליחו לפתוח אותה. שלושה מחבלים נכנסו, ירו בכלב שלנו, והורו לנו לצאת איתם מהבית. לאחר שהובילו אותנו ממקום למקום הם הכניסו את יוסי, אופיר אנגל ועמית שני לרכב שחור וחטפו אותם לרצועה.  אחרי שהם נסעו, המחבלים לפתע השאירו אותנו לבד. מצאנו בית אחר להסתתר בו עד שחילצו אותנו. ביתנו נשרף כליל. במקביל, בבית אחר בקיבוץ, אחיו של יוסי, אלי שרעבי, נחטף גם הוא. אשתו ליאן ושתי בנותיהם נויה ויהל נרצחו בביתם".

"בבארי נרצחו באותה מתקפה נוראית מאה ואחד יקרים: גברים ונשים, ילדים וילדות. תשעה עשר נלקחו בשבי. מאותו היום- השכול מקיף אותי. מקיף אותנו. אני משמיעה את הקול שלי היכן שרק אפשר, אבל כאן, בין אנשי העוטף, אני מרגישה אחרת. כאן, כשנאמרת המילה 'חטופים', היא לא כותרת. היא פנים, שמות, קשרים, זיכרונות. אין צורך להסביר מהי אימת מוות. אין צורך להסביר את תחושת הגוף כשאדם שאתה אוהב נמצא בסכנה מיידית. אין צורך להסביר כמה הם והן חסרים לנו כאן".

עלי אלזיאדנה, שבני משפחתו עדיין מוחזקים בשבי: "אחרי הקשה יבוא הקל, מתפלל שכולם יחזרו"

"אנחנו מרגישים את זה בכל פעם שאנחנו מתעוררים בבוקר והם לא לצידנו. אנחנו מרגישים את זה בכל קפה שאנחנו לא שותים איתם. אנחנו מרגישים את זה בכל פעם שאנחנו רוצים להתקשר לספר משהו ונזכרים שאי אפשר. אנחנו מרגישים את זה בחזה - את החוסר, את הגעגוע, את הדאגה המתמדת".

"אנחנו חייבים את כל החטופים והחטופות שלנו איתנו, בבית," אמרה. "את מי שנרצחו, להביא לקבורה מכבדת באדמת ביתם. מתוך 132 החטופים, אחד עשר מקיבוץ בארי.  אני רוצה לבקש - החזירו את כולם הביתה".

זמיר חיימי מניר יצחק, דודו של טל חיימי שעדיין חטוף בשבי, דיבר בעצרת וקרא לנצל כל הזדמנות לעסקה. "ההפקרה הגדולה היא הפקרת החטופים שבשבי חמאס. אם חיי אדם אינם קדושים בענינו, ואינם מעל לכל ויכוח פוליטי - במה אנחנו שונים מחיות האדם שנכנסו לבית שלנו ב-7 באוקטובר? קדושת החיים היא מעל הכל. פיקוח נפש דוחה כל מצווה אחרת ביהדות, ואני הקטן אומר החזירו את כולם הביתה. את החיים ואת המתים - עכשיו".

דודו של החטוף טל חיימי: "לנצל כל הזדמנות לעסקה - קדושת החיים מחייבת אותנו!"

דני מירן מנחל עוז, שבנו עמרי חטוף בעזה ואשר סרטון שלו מהשבי פורסם לפני שבועיים, דיבר על בנו ועל הפילוג, וקרא למנהיגים: "אתם מדברים על אחדות? גלו מנהיגות - ואז העם יהיה מאוחד". דני קרא לקבינט המלחמה לנצל את ההזדמנות ואת העסקה. "קחו את תשובת חמאס והפכו אותה לעסקה שתחזיר את כל החטופים". עוד הוסיף דני לקול תשואות: "גלו מנהיגות".

סימונה שטיינברכר, מכפר עזה, שבתה דורון עדיין חטופה בידי חמאס ברצועה, אמרה: "ראש הממשלה, אמרת שזו לא הייתה שואה? זאת הייתה שואה! מי הגן עלינו? מי שמעז להצביע נגד העסקה דמם של החטופים בידיכם". היא הוסיפה: "הביטחון האישי שלנו חשוב והפגיעה בחמאס הכרחית כדי שטבח כמו שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב. אבל ללא החזרת החטופים, לא נוכל להחזיר את האמונה שלנו בהנהגה או הביטחון במדינה". סימונה קראה לשרי הקבינט: "דמם של החטופים ירדוף אתכם עד הקבר ובעולם הבא".

סימונה שטיינברכר, אמה של החטופה דורון: "מי שמעז להצביע נגד העסקה דמם של החטופים בידיכם"

עלי אלזיאדנה, מפזורת רהט, אחיו של יוסף ודוד של חמזה שעדיין חטופים בידי חמאס, ודודם של בילאל ועיישה ששוחררו בעסקה, אמר: "אנחנו חוששים לחיי החטופים עוד יותר בעקבות המבצע ברפיח. אני קורא לראש הממשלה - תחזיר את החטופים במיידי ובכל מחיר! די, די עם המלחמה. עברנו שבעה חודשים מאוד קשים. רק מי שעבר את הימים הקשים הללו יודע על מה אני מדבר". עלי הוסיף: "כולי תקווה שכולם יחזרו".

עלי הקריא פסוק מהקוראן: "אחרי כל דבר קשה, יבוא הקל והטוב. אנחנו ממתינים וכולנו גאווה שבאמת הקל יבוא ויבוא בקרוב וכולם יחזרו בשלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו