חברת מועצה בשיקגו, שחקן טלוויזיה אוסטרלי ורב בריטי: נבחרו משיאי משואת התפוצות וההסברה

מירי רגב הודיעה כי מנהיגת הציבור דברה סילברסטין משיקגו ופעיל החינוך דיוויד מאייר נבחרו להשיא את משואת התפוצות ביום העצמאות • להדלקת משואת חזית ההסברה, נבחר השחקן הבינלאומי נת'ניאל (נייט) בוזוליץ', לצד יוסף חדאד ואלה קינן • זה הסיפור שלהם ותרומתם הגדולה למאבק באנטישמיות והדגשת הסיפור הישראלי

טקס המשואות (ארכיון). צילום: מרים צחי

השרה מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-76 למדינת ישראל, קיבלה את המלצת משרד התפוצות והצהירה היום (שלישי) כי בחרה במנהיגת הציבור וחברת מועצת העיר שיקגו, דברה סילברסטין, וברב דיוויד מאייר, להשיא את משואת התפוצות. להדלקת משואת חזית ההסברה, בחרה רגב בשחקן הבינלאומי נת'ניאל (נייט) בוזוליץ', לצד יוסף חדאד ואלה קינן.

מירי רגב תדרוך הדלקת משואות // יוני ריקנר

משואת התפוצות תדגיש השנה את הערכה על תרומת העם היהודי, שמאז 7 באוקטובר התגייס בכל קצוות תבל לסייע למדינת ישראל ולחברה הישראלית. על אף העלייה המדאיגה באנטישמיות במדינות רבות בעולם, פועלים רבבות יהודיות ויהודים, מכל הלב, למען ישראל – בגיוס תרומות, בהפגנות תמיכה, בשתדלנות ובאינסוף גילויים של אהבה וסולידריות למשפחות החטופים, לפצועים, למשפחות השכולות, למפונים ולחברה הישראלית כולה.

דברה סילברסטין (Debra Silverstein) היא חברת מועצת העיר היהודייה היחידה של שיקגו – העיר השלישית בגודלה בארצות הברית. היא נעזרת במעמדה הייחודי בכדי לתמוך ציבורית בישראל ולהעלות את המורל והגאווה היהודית בשיקגו. בהובלתה של סלברסטין, שיקגו הייתה העיר הגדולה הראשונה שגינתה את חמאס אחרי טבח 7 באוקטובר והביעה תמיכה בישראל ובזכותה להגן על עצמה. היא מובילה שיתופי פעולה רבים עם פדרציות וארגונים יהודים מכל הקשת הרעיונית, ופועלת רבות לשמירה על ביטחון יהודי שיקגו – כל זאת בשעה שחייה נמצאים תחת איום תמידי של קיצונים המבקשים לפגוע בה בשל תמיכתה בישראל.

שלט הקורא לחמאס לשחרר בני ערובה ישראלים תלוי ברבע הראשי בקמפוס אוניברסיטת שיקגו, צילום: Getty Images via AFP

הרב דיוויד מאייר (Rabbi David Meyer) הוא מנכ"ל PaJeS, למעלה משלושה עשורים הוא פועל בתחום החינוך ומקדם חדשנות ויזמות בעולמות החינוך היהודי. הוא מרצה בפני קהלים רבים ברחבי העולם ופעיל בתחום המאבק באנטישמיות בבריטניה ארץ הולדתו ובעולם כולו, באמצעות פעילות ציבורית והקמת תוכניות חינוכיות בתחום. מאז 7 באוקטובר, הגביר הרב מאייר את פעילותו במאבק באנטישמיות המתגברת, מתוך תובנה שהחינוך הוא אחד הכלים המרכזיים להיאבק בגזענות באנטישמיות ובדעות קדומות.

נייט בוז'וליק (ארכיון), צילום: משה בן שמחון

בתחום ההסברה, נת'ניאל (נייט) בוזוליץ' שחקן טלוויזיה ומשפיען אוסטרלי, ותומך נלהב של מדינת ישראל קיבל את הכבוד. עמוד האינסטגרם הפופולרי שלו מנגיש למיליוני עוקבים את סיפורה של ישראל ואת נקודת המבט הישראלית. ימים ספורים אחרי מתקפת הפתע על ישראל הוא הגיע לכאן לביקור הזדהות. במהלך ביקורו פרסם בעמוד האינסטגרם שלו פוסטים רבים בנושא הטרור הפלשתיני וטבח שבעה באוקטובר ברשתות החברתיות, ואף התראיין על כך בתקשורת הישראלית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר