אחרי המהומה מול ביתו של דרעי - בבניין תקפו את המקללים: "אמהות איבדו את ילדיהן"

עינב צנגאוקר ואילה מצגר הפגינו מחוץ לביתו של חבר הכנסת מש"ס בירושלים • בתגובה, השכנים קיללו, צעקו ושרקו בוז • בוואצאפ של הבניין הגיבו בחומרה: "מי שלא שייך למשפחות החטופים אין לו שום זכות לשפוט איך להתנהג" • "זאת הייתה אמא של חטוף - אפס רגישות"

משפחות חטופים הפגינו מול ביתו של דרעי - השכנים הגיבו בזעם

אחרי ששכניו של אריה דרעי הגיבו בזעם, קיללו ושרקו לעבר בנות משפחות חטופים שהפגינו הבוקר (שני) מחוץ לביתו בירושלים, נחשפות הודעות שעברו בוואצאפ של הבניין.

הודעות השכנים של דרעי, צילום: ללא

"אדם בוגר שנכנס לכנסת הבין את ההשלכות שעשויות להיות לכך, גם כלפי משפחתו," כתב אחד השכנים בתגובה להודעה שביקשה להזדהות עם גם דיירי הבניין "שסובלים". שכן אחר התפלא: "מקווה שלא השווית את חוסר הנוחות של דיירי הבניין שעושים להם קצת רעש באוזן לסבל של משפחות שהילדים שלהם חטופים בעזה".

השכנים לא חסכו ביקורת כלפי אותם אנשים שהתרגזו על בנות משפחות חטופים שהפגינו וכתבו בין היתר: "זאת הייתה אמא שהבן שלה חטוף בעזה. אפס רגישות. פשוט בושה".

עינב צנגאוקר ומיכל וולדיגר בהפגנה בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ'

"במקום ללבות את השנאה, תכילו. אתם חושבים שאתם דוגמה לאחדות ומעשים טובים. תוכיחו", תקף שכן אחר בוואצאפ המשותף. "מי אנחנו שנשפוט אמהות שאיבדו את ילדיהן?!"

אחת התגובות של השכנים הזכירה את האזהרה במשנה אבות שלא לשפוט אחרים: "אין פה עניין של מי צודק ומי לא. כל אחד צריך להבין את מקומו. מי שלא שייך למשפחות החטופים אין לו שום זכות לדון או לשפוט איך להתנהג. נקודה. אל תדין את חברך עד שתגיע למקומו - זה לא אני אמרתי".

משפחות חטופים מחוץ לביתו של ח"כ דרעי בירושלים, צילום: אורן בן חקון

מוקדם יותר, כאמור, עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר ואיילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר בן ה-80, הפגינו מחוץ לביתו של דרעי וקראו לו לצאת לשוחח איתן.

"מה קרה בשבת? למה ראש הממשלה הוציא הודעות שפוצצו את העסקה?", צעקו במגאפון. בתגובה, שכניו של חבר הכנסת יצאו למרפסות, ניסו להשתיק את הנשים וקיללו אותן. אחדים קראו להן "חסרות רגישות" והשתמשו בשפה בוטה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר