נתניהו בטקס "לכל איש יש שם" בכנסת: "הקטל בשואה שקול ל-5000 פעמים 7 באוקטובר"

בטקס, שנערך בסימן "ראו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושברה" הוקראו שמות קורבנות השואה • במהלך היום הדליקו יו"ר הכנסת וחברי הכנסת נרות זיכרון בכניסה למשכן הכנסת

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס "לכל איש יש שם" . צילום: מעיין טואף/לע״מ

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה "לכל איש יש שם" שנערך הבוקר (שני) בטרקלין שאגאל במשכן הכנסת התקיים הבוקר (שני) זו השנה ה-35. 

ראש הממשלה נתניהו התייחס בדבריו בטקס לסוגיית החטופים המוחזקים בעזה: "הכוונה של המרצחים האנסים, עורפי הראשים והחוטפים של יקירינו ששם ואנו נחושים להוציאם - היא אותה כוונה, כפי של הנאצים שרצחו שליש מבני עמנו. ההבדל הוא שיש לנו חיילים גיבורים שמאות מהם נפלו בגבורה אין קץ ואחרים נפצעו, ואנחנו מחבקים אותם ואת משפחותיהם של הנופלים והחטופים שבליבנו. זאת לא הייתה שואה כי יש לנו את כוח המגן הזה, וההבדל הוא באמת מתבטא בכך שבשואה לא היה לנו דבר כזה. היקף הקטל בשואה הוא בלתי נתפס, הוא שקול ל-5,000 פעמים 7 באוקטובר".

"השנה, שבר על שבר הושברנו, ועינינו ראו מראות שלא חשבנו שנראה עוד, כעם חופשי בארצו. פצעי שבעה באוקטובר עדיין פעורים בלבנו, אנחנו אבלים ושכולים, ולא נוכל לשקוט, כל עוד אחינו ואחיותינו חטופים בידי מרצחי חמאס", אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג במהלך האירוע. 

הרצוג בטקס "לכל איש יש שם", צילום: מעיין טואף/לע״מ

בהמשך, בנוסף לרשימת הנספים ממשפחתו וממשפחת רעייתו מיכל, הקריא את שמותיהם של נספי שואה שהם קרובים של שניים מהחטופים בעזה: אלכס דָּנצִיג ומתן אֵנגרֵסט.

מלבד נתניהו והרצוג, בטקס שהתקיים בסימן "ראו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושברה", הקריאו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מ"מ נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, שרים, חברי כנסת, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ויו"ר הנהלת "יד ושם" דני דיין את שמות הקורבנות. כמו כן הודלקו נרות זיכרון על ידי יו"ר הכנסת, נשיא המדינה והח"כים בכניסה למשכן.

טקס ''לכל איש יש שם'' בכנסת, צילום: אורן בן חקון

הטקס נפתח בהדלקת 6 נרות זיכרון על ידי שורדי שואה ובני משפחותיהם: שורדת השואה דיצה פוגל מלווה בבנה ח"כ צביקה פוגל, שורד השואה לוי צאודרר מלווה בבנו רון ובתו חנה, שורדת השואה רינה צ'צ'קס אקסלברד מלווה בנכדיה איה, דויד ועידו, שורד השואה בן ציון חדד מלווה בנכדו ח"כ אלמוג כהן ובתו מלי, שורדת השואה ציפורה פייבלוביץ' מלווה בנכדיה מלכה ואלדד בארי ונינתה חן, שורד השואה מרדכי ברזילי מלווה בבן הזוג של נכדתו ח"כ בועז טופורובסקי ובתו שפרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר