שלוש שנים לאסון מירון: "אין חדש - לא מהיועמ"שית ולא מהמשטרה"

טום כהן, שבנו אלי ז"ל נספה בהילולה, סיפר ל"ישראל היום": "ניתן היה למנוע את הצפיפות, אם מנהל האירוע היה פועל כראוי, 45 אנשים עדיין היו איתנו היום" • ליברמן קרא לנתניהו לקחת אחריות • ח"כ אפרת רייטן: "אמני ההפקרה וההפקרות"

זירת האסון במירון. צילום: רויטרס

שלוש שנים לאסון מירון: היום (שלישי) מציינים האסון האזרחי הגדול בתולדות מדינת ישראל. מלבד מנכ"ל המקומות הקדושים יוסף שווינגר שהתפטר, איש מהאחראים לא לקח אחריות אישית ולא התפטר.

נתניהו: "לא ידעתי שיש בעיית בטיחות במירון" // לע"מ

טום כהן, שבנו אלי נספה באסון מירון, אמר ל"ישראל היום": "הגשתי תלונה במשטרה נגד מר צבי הלר, שהיה אחראי על ניהול מתחם 'תולדות אהרון' בו התרחש האסון. במסמכי האישורים שהלר חתום עליהם, והוצגו בפני הוועדה, אפשר לראות שקיבל את מסמך הדרישות חודש וחצי לפני האירוע".

בנוסף, אמר כהן, "יש פירוט מדויק על תפוסת הקהל, יציאות חירום ועוד, ואפילו הוראות ברורות איך לנהוג בצפיפות. ברגע האסון היה במקום כ-25 אלף אנשים, בעוד שבתיק הבטיחות אושרו כמה אלפים בודדים".

הר מירון בליל האסון, צילום: דוד כהן - ג'יני

"הלר, כמנהל האירוע, היה חייב למנוע את הצפיפות ואם היה פועל ככתוב, היה נמנע האסון הנוראי. בני, יחד עם 44 איש שקיפחו את חייהם היו איתנו היום".

במקביל, כהן ביקש לפגוש את היועמ"שית כדי להבין מדוע אינה מורה למשטרה להמשיך בחקירות הפליליות כפי שהומלץ בדו"ח. "אין חדש - לא מהיועמ"שית ולא מהמשטרה. למרות שכבר עברו חודשיים מאז שנמסר הדו"ח. נכון להיום, אני עדיין מחכה לעדכון".

זירת האסון במירון, צילום: דוד כהן-ג׳יני

שי, בנו של משה צרפתי ז"ל, שנספה אף הוא באותה הילולה, הביע את אכזבתו מהתוצאות בשטח של הוועדה והביע מורת רוח מההמלצות האישיות כלפי ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה. "הן היו צריכות להיות חריפות יותר", אמר.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס לאסון הנורא וניצל את ההזדמנות לקרוא לנתניהו לקחת אחריות.

"בדיוק לפני שלוש שנים קרה האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה, שאירע בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, בו נספו 45 גברים וילדים, ונפצעו 102 בני אדם. שלוש שנים בדיוק מאז, ונתניהו עוד לא קיבל אחריות על אותו אסון נורא. בדיוק כפי שהוא מסרב לקחת אחריות על האסון הביטחוני הגדול בתולדות המדינה, שאירע ב-7 באוקטובר".

גם ח"כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה כתבה: "היום נציין שלוש שנים לאסון מירון. 45 בני אדם נרמסו ונמחצו למוות בגלל הפקרה, חדלון אישים והתעלמות משחיתויות. כמו היום, גם אז הם אמרו 'לא ידענו, לא שמענו'. אמני ההפקרה וההפקרות".

"גם מסקנות וועדת החקירה לרבות מסקנות אישיות לא מרשימות את חברי הממשלה הזו," הוסיפה רייטן. "בלי הנהגה חדשה, אחרת, צנועה, תכליתית, אומרת אמת ובעיקר שיודעת להנהיג ולקחת אחריות. בלי ג'ובים לאנשים לא מתאימים, בלי קומבינות, רק יושרה ודרך ארץ, אי אפשר להתחיל בתיקון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר