זעם במשטרה: "נהג השר צפצף על החוק, בנס התאונה לא נגמרה באסון"

בכירים במשטרה ביקרו את השר לביטחון לאומי, שחצה באור אדום צומת ברמלה ורכבו התהפך • גיליון עבירות התעבורה שלו מוכיח: מדובר בעבריין תנועה

זירת התאונה ברמלה. צילום: יוסי זליגר

בכירים במשטרה זועמים על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: השר נפצע ביום שישי בתאונה כשחצה לכאורה צומת באור אדום בזמן שעשה את דרכו בחזרה מזירת הפיגוע ברמלה. נוסף לשר עצמו נפצעו בתאונה כמה אנשים נוספים, בהם בתו ונהג הרכב השני, צעיר בן 23 שעבר ניתוח.

תיעוד: רגעי התאונה של השר בן גביר

"זה נס שהתאונה הזו לא נגמרה באסון, והמסר הוא צפצוף על החוק", אמר אחד הבכירים ל"ישראל היום".

הבטיחות מחייבת?

עוד הבהירו הבכירים כי רכבו של השר מוגדר כמבצעי, וככזה ישנן נסיעות שבהן הוא רשאי לעבור על פני תמרור או רמזור המורים על עצירה, "ובלבד שהאט את מהלכו במידה שהבטיחות מחייבת זאת".

למשל באירועי פח"ע או באירועים פליליים, תאונות דרכים, הפרת סדר ציבורי ואסון המוני. אלא שבמקרה המדובר רכבו של השר חצה רמזור אדום אחרי שכבר עזב את מקום הפיגוע והנסיעה חדלה להיות מבצעית.

"על פניו, אם הדבר יוכח מעל לכל ספק, הרי שמדובר כאן בעבירה חמורה", הוסיף הבכיר המעורה בפקודות התעבורה.

יודגש כי עד עתה בן גביר זוכה לטיפול VIP במשטרה. זו מסרבת לטפל בו כמו בכל אזרח למרות שעל פי גיליון העבירות שלו ניתן להגדירו כ"עבריין תנועה":

בן גביר, צילום: אי.אף.פי

באוגוסט אשתקד הוא ורכבו היו מעורבים בתאונת דרכים חזיתית בירושלים. מבדיקת המשטרה עלה כי נהגו חצה את צומת הגבעה הצרפתית ברמזור אדום. גם אז הנסיעה לא היתה מבצעית.

בעבר פרסמו בן גביר ומקורביו סרטונים ברשתות החברתיות שבהם הוא נראה נוסע ברכב כשאינו חגור בחגורת בטיחות. המשטרה נמנעה מלקנוס אותו כפי שהיתה נוהגת עם כל אזרח. "משר שממונה על אכיפת החוק מצופה לשמור על החוק ביראת קודש", מוסיף בכיר אחר במשטרה.

בלי שלט "נהג חדש"

גיליון עבירות התעבורה של השר, כפי שנחשף בעבר בחדשות כאן 11, הציג תמונה עגומה של התעלמות מחוקי התנועה. על פי הפרסום, ב־78 מקרים מתועדים התעסק השר בין השאר בטלפון בזמן נהיגה, נסע באור אדום, במהירות מופרזת ובלי רישיון בתוקף.

רכבו של השר בן גביר התהפך לאחר שביקר במקום הפיגוע ברמלה, צילום: יוסי זליגר

בן גביר, נטען, הורשע לאורך השנים בסדרה ארוכה של עבירות תנועה חמורות: פעמיים עבר ברמזור אדום, באחת מהן בנסיבות מחמירות. 11 פעמים הוא נתפס מדבר בטלפון בנהיגה בלי דיבורית, כאשר אחת מהפעמים הסתיימה בהרשעה בבית המשפט רק על סעיף אי־החזקת הגה בשתי ידיים, זאת בגלל ליקויים בראיות.

נוסף על כך, ארבע פעמים נתפס בן גביר נוהג במהירות מופרזת. פעם אחת נתפס חוצה קו הפרדה רצוף. הפרסום חשף כי אחת הפעמים שבהן חצה רמזור באדום אירעה ב־2015 בצומת קיבוץ גלויות בתל אביב, והוגש נגדו כתב אישום על אי־ציות לאור אדום בנסיבות מחמירות.

החקירה בראשיתה

בחדשות 12 פורסמו אמש דברים שאמר הנהג הפצוע, עידן: "מזל שלי שהורדתי את האחים שלי לפני כן בבית כי אחרת אני לא יודע מה היה קורה, אסון גדול.

רכבו של השר בן גביר התהפך לאחר שביקר במקום הפיגוע ברמלה, צילום: ללא קרדיט

"פשוט הגיעו אלי השומרים שלו, כיוונו אלי נשקים. הראיתי להם את השרשרת עם מגן הדוד, אמרתי להם שאני יהודי וזאת תאונה".

בתוך כך, בוחני התנועה במחוז מרכז יידרשו לגבות בימים הקרובים עדות מיושבי רכב השרד ובהם השר עצמו - כך מסרו גורמים במשטרה אתמול.

במשטרה הדגישו כי טרם נגבו עדויות של כלל המעורבים, נוכח מצבם הרפואי והצורך באיסוף ובבחינת ממצאים שונים מהזירה.

זירת התאונה של בן גביר, צילום: יוסי זליגר

בן גביר, שסובל משברים בצלעות, צפוי היה להשתחרר אמש מהדסה עין כרם. אחת ההערכות הן כי בן גביר לא היה חגור. השר עצמו כתב אמש בהודעה: "גם ממיטתי בבית החולים אני ממשיך לדאוג לביטחון הלאומי של כלל ישראל".

11 פעמים הוא נתפס מדבר בטלפון בנהיגה בלי דיבורית, כאשר אחת מהפעמים הסתיימה בהרשעה בבית המשפט רק על סעיף אי־החזקת הגה בשתי ידיים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר