אביו של החטוף עמרי מירן לקבינט: "אין לכם זכות מוסרית לוותר על עסקה!" | עצרת משפחות החטופים בת"א

"בן גביר וסמוטריץ', אשרו כל עסקה בחג החירות הזה", אומר דני מירן, שתיעוד של בנו פורסם היום • "נחטפת בבגדי קיץ והעברת חורף שלם במנהרות חמאס", אמר אלי שתיוי אמר לבנו עידן

אביו של החטוף עמרי מירן לקבינט: "אין לכם זכות מוסרית לוותר על עסקה!" // מטה משפחות החטופים

"היום אני נרגש יותר מכל יום שהייתי בו בכיכר הזאת, כי ראיתי את עמרי שלי", כך אמר בעצרת משפחות החטופים בתל אביב, דני מירן, אביו של עמרי מירן שחמאס פרסם היום תיעוד שלו, לצד קית' סיגל. 

דני מירן בתל אביב הערב, צילום: גדעון מרקוביץ'

"עמרי, אתה לא רואה את עלמה נעמדת ועושה את צעדיה הראשונים. הבית מלא געגועים אליך. רוני מזכירה לי - 'אבא בעזה', מקום שהיא לא יודעת מה הוא. הכי קשה לראות את העצבות בעיני של לישי אשתך". אני פונה לבן גביר וסמוטריץ': "אשרו כל עסקה בחג החירות הזה, ורק פעם אחת גלו מנהיגות". כמו כן הודה ל-17 מדינות אשר חתמו על העצומה לשחרור מיידי של החטופים. 

"כבר שבעה חודשים שראש הממשלה והקבינט מספרים לנו על הלחץ שמדינת ישראל מפעילה על החמאס. כבר שבעה חודשים שמאה שלושים ושלושה חטופים לא חוזרים הביתה. אם יש עסקה שיכולה להחזיר את כולם הביתה, אין לכם זכות מוסרית לוותר עליה!", הוסיף. 

מה ביקש עמרי - להיות איתנו ביום העצמאות? מה ביקשתי - שעמרי וכל החטופים יהיו איתנו? הסרטון ריגש אותי ואת כל עם ישראל. נתניהו עשה צעד אחד קטן וחסוך שפיכות דמים של שני העמים. גלה אנושיות ותיווכח שהקבינט שלנו ילך לקראתך, אני משוכנע בכך, כל עם ישראל ואומות העולם רוצות לראות את סיום שפיכת הדמים ובעיקר את גמר הסבל של העם שלך. ראש הממשלה ביבי נתניהו והקבינט אנא מכם אשרו כל עסקה אבל כל עסקה היא ברת ביצוע. אנא מכם, בקשה אחת - קבלו החלטה עכשיו!״

כיכר החטופים בתל אביב, הערב, צילום: גדעון מרקוביץ'

"204 ימים ש- 133 חטופים נמקים בשבי חמאס והממשלה מקשיחה את ליבה. מנהלת קמפיינים נגדי ונגד המשפחות הנוספות", אמרה עינב אמו של החטוף מתן צנגאוקר. "הממשלה שהפקירה את מתן ורבים מקשיחה את ליבה בשביל מה? ראש הממשלה נתניהו אני פונה אליך, אין סכום שלא תוכל לשלם על הכישלון האישי שלך. כשלת בניהול המלחמה, 204 ימים חלפו ולישראל אין מנופי לחץ על חמאס. העזתים עם פעילי חמאס חוזרים לצפון הרצועה, ישראל מבודדת בעולם". 

עוד הוסיפה: "אני לא מחפשת חיבוקים או מילים חמות, אני מבינה שחטופים מוחזקים אצל חמאס אבל הם גם בני ערובה אצל הממשלה. יש מגעים שיכולים לכלול את כולם. החובה שלכם היא שתהיה עסקה כוללת שלא מפקירה חטופים מאחור".

כיכר החטופים, היום, צילום: גדעון מרקוביץ

אלי שתיוי אמר לבנו עידן: "אני לא מצליח לעצום עין, כל הזמן חושב עליך, נחטפת בבגדי קיץ והעברת חורף שלם במנהרות חמאס. אני מרגיש אותך בכל רגע, והנה אנחנו שוב בקיץ, לפחות כבר לא יהיה לך קר. זו הנחמה הקטנה שלי עידני. אבא וכל המשפחה עושים הכל כדי להחזיר אותך הביתה. אל תתייאש. אני לא אתן שתישאר שם. אני אהפוך כל אבן עד שתחזור אלינו".

"עלינו לבנות את המדינה מחדש, החטופים חייבים להיות בבית. מדברים על עסקה שנראית קרובה מתמיד, אני רק מבקש ממשלת ישראל תנצלו את כל מנופי הלחץ. אסור לפספס את המאמצים שהיו בשבעת החודשים האחרונים. אסור לפספס את ההזדמנות לעסקה. ישראל כפסע משסע ומיטוט חברתי מוחלט".

כיכר החטופים, הערב, צילום: גדעון מרקוביץ'

במהלך העצרת הוקרן סרטון של אביבה, שיר ואילן סיגל, שהתייחסו לראשונה ראשונה אחרי שחרור אות החיים של קית’ מוקדם יותר היום. "לראות את אבא שלי היום רק מדגיש לכולנו כמה צריך להגיע לעסקה כמה שיותר מהר ולהחזיר את כולם הביתה אני דורשת מהמנהיגים של המדינה הזאת לראות את הסרטון הזה ולראות את אבא שלהם לזעוק לעזרה". 

אביבה, שיר ואילן סיגל, בהתייחסות ראשונה אחרי שחרור אות החיים של קית’ מוקדם יותר היום. // מטה משפחות החטופים

עוד הוסיפו: "אם ראיתם את הסרטון ראיתם שאבא שלי יודע שכולנו מגיעים כל שבוע לעצרת תודה לכם שאתם איתנו אנחנו לא נפסיק להילחם ביחד. קית' אנחנו אוהבות אותך ונילחם עד שתחזור".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר