ראש עיריית ערד נגד בן גביר: "אל תשתמשו בשיטור העירוני כדי שיפנה את חוסמי משאיות הסיוע לעזה"

משאיות "סיוע הומניטרי" עשו את דרכן מירדן לכיוון הרצועה, ונתקלו בתושבים שניסו לחסום אותן ליד ערד • המשטרה, שליוותה את השיירה, הפעילה את כוחות השיטור העירוני בעיריית ערד כנגד המפגינים • יאיר מעיין, ראש העיר: "נסגור את יחידת השיטור העירוני אם תמשיכו לדרוש ממנה למנוע את חסימת הסיוע" • בן גביר, בתגובה, שלח מכתב למפכ"ל

ראש עיריית ערד יאיר מעיין ובן גביר. צילום: דודו גרינשפן ואורן בן חקון

ראש עיריית ערד, יאיר מעיין, שלח מכתב חריף לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, על כך שמשטרת ישראל הפעילה את כוחות השיטור העירוני לצורך פינוי חוסמי משאיות הסיוע שיצאו מירדן ועברו דרך ערד.

"אמש עברה שיירת סיוע למחבלי החמאס דרך העיר ערד. משטרת ישראל שליוותה את השיירה הפעילה את כוחות השיטור העירוני של עיריית ערד כנגד מפגינים שפעלו למנוע את מעבר הסיוע", וציין כי "מדובר באירוע חמור מאוד ועבירה על החוק לכאורה, ובוודאי מנוגד להסכם ההפעלה של השיטור העירוני של עיריית ערד והמשרד לביטחון לאומי".

המשטרה בשיתוף כוחות השיטור העירוני של ערד מלווים את משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה

מעיין איים כי יאסור על עובדי העירייה לשתף פעולה עם דרישות מסוג זה: "אני רואה את הדבר בחומרה ודורש לאסור לאלתר שימוש בעובדי ורכבי העירייה כסיוע לליוויו שיירות סיוע למחבלי החמאס. עיריית ערד ועובדיה לא יהיו שותפים לפעילות זו בעוד החטופות והחטופים נמקים בשבי בתנאים הקשים ביותר ובסכנת חיים ברורה ומיידית" והפציר לשר בן גביר, "ככל שיהיה ניסיון נוסף להפעיל את השיטור העירוני בסיוע כלשהו כסיוע למעבר שיירה נוספת נסגור את היחידה לאלתר".

השר בן גביר בתגובה שלח מכתב למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי "לוודא כי השיטור העירוני לא מלווים את שיירות הסיוע ההומניטרי".

שיירת משאיות סיוע ירדניות, צילום: ללא קרדיט

במכתב ששלח השר בן גביר באמצעות מנכ״ל משרדו, רפול אנגל למפכ״ל מפרט השר שממונע על המשטרה ביקש השר בן גביר לוודא כי כוחות העירוניים לא מלווים את הסיוע, "מבלי להביע עמדה בקשר עם חוקיות ההפגנה או מעבר שיירות הסיוע ההומניטרי, ביצוע משימה שכזו ע"י השיטור העירוני הינה בניגוד לחוק", וסיכם מנכ"ל משרדו של בן גביר, "אבקשכם לוודא מול כלל יחידות השיטור העירוני בארץ שלא מתבצעות חריגות ופקחי השיטור העירוני לא מופעלים לשם ביצוע משימות המנוגדות להוראות החוק".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר