אמפתיה לא זקוקה לפוטושופ: מרה"מ מצופה להפגין רגישות - בלי לנסות לייפות את המציאות

פער תהומי נחשף השבוע • נתניהו פרסם תמונה מעובדת שלו ושל רעייתו, כשהם מחזיקים פוסטר מלא ריבועים קטנטנים של חטופים • לעומתו, הנשיא ביידן נפגש בבית הלבן עם הילדה אביגיל עידן בת הארבע, ששוחררה מהשבי

אמפתיה שלא זקוקה לפוטושופ

פוטושופ נתניהו, אנושיות ביידן: שתי תמונות עמדו השבוע במרכז הפוקוס התקשורתי. התמונה הראשונה פורסמה על ידי ראש הממשלה ועוררה סערה תקשורתית עזה. בנימין נתניהו ורעייתו שרה עמדו במרכז, כאשר הם מחזיקים תמונה מלאה בריבועים קטנטנים. בתוך הריבועים, מי שממש התאמץ, יכול היה לראות את החטופים.

הנשיא ביידן נפגש עם אביגיל עידן בת הארבע ששוחררה מידי חמאס // רויטרס

מצד שני, ניתן היה לראות ללא מאמץ כי האישה הניצבת בתמונה לצד ראש הממשלה אינה שרה נתניהו. היא אולי דומה לה בצעירותה, אבל הדמות המרוטשת בגסות ובנדיבות בפוטושופ, אינה דומה לגברת במציאות.

תמונת מנהיגות עגומה

התמונה השנייה פורסמה היום. תמונה אנושית, ספונטנית, לא מהונדסת, של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן מרים על ידיו את אביגיל עידן, היתומה שהייתה בשבי בעזה יותר מ-50 ימים.

הנשיא ביידן עם אביגיל ומשפחתה., צילום: מתוך הטוויטר הרשמי של נשיא ארה"ב

הפוטושופ המוגזם ומעורר הגיחוך של הזוג מעיד על כשל עמוק. עד היום, 202 ימים מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, ראש הממשלה לא פגש את החטופים שחזרו, לא ביקש מהם סליחה, לא שאל אם הם בסדר או האם השתקמו וחזרו לעצמם.

משפחות חטופים רבים אמרו שוב ושוב ובכל הזדמנות אפשרית שממשל ביידן היה קשוב, אמפטי, עקבי, וטרח ליצור איתם קשר ולעדכנם בתהליכי המשא ומתן - בניגוד לממשלת ישראל שנותנת להם תחושה שהם עול.

אביו של איתי חן: "ביידן דיבר אליי כמו לבנו, מנתניהו קיבלנו מכתב"

אין ספק שמי שאחראי על סיכול ניסיונות המשא ומתן להשבת החטופים הוא חמאס. אך מראש ממשלת ישראל מצופה להפגין מעט יותר אמפתיה, חמלה, מעורבות רגשית ופחות לנסות לייפות את המציאות עם פוטושופ.

אביגיל נחטפה לרצועה על ידי מחבלי חמאס. הוריה, רועי שעבד כצלם באתר ynet וסמדר, נרצחו ביום המתקפה. האחים מיכאל בן ה-9 ועמליה בת ה-6 ניצלו מהטבח. באותה השבת, אביגיל הספיקה לרוץ לבית משפחת ברודץ כדי להסתתר מהמחבלים, אך נחטפה משם יחד עם אם המשפחה הגר וילדיה עופרי, יובל ואוריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר