מפקד מרחב דוד במחוז ירושלים, נצ"מ אבי כהן: "חופש הפולחן לכל המתפללים" // דוברות המשטרה

חוגגים פסח בבירה: המונים לקחו חלק בשלל אירועים מיוחדים ומגוונים לכל המשפחה

מזג האוויר השרבי לא עצר את אלפי המבקרים שנהנו מסיורים, תרבות ויצירה ירושלמית • ראש העירייה: "פסח הוא חג של התחדשות ופריחה, לא שוכחים לרגע את אחינו ואחיותינו החטופים" • במקביל, ההכנות לברכת הכהנים המסורתית שתתקיים מחר בכותל בעיצומן • רשימת החסימות המלאה

חוגגים פסח בבירה: אלפים רבים של עולים לרגל ומבקרים הגיעו היום (רביעי) בחול המועד פסח לירושלים. עיר הבירה של ישראל מציינת את פסח באירועים מגוונים ומופעים ייחודיים לכל המשפחה. עשרות אתרי תרבות ותיירות פתחו את שעריהם לקהל הרחב עם מיטב היצירות, המיצגים וההפעלות.

נהנים במוזיאון מגדל דוד, צילום: אורן בן חקון
מגוון אטרקציות בעיר,

ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "חג פסח שמח לכל בית ישראל. אני מזמין את כלל תושבי העיר ואזרחי המדינה לבוא וליהנות ממגוון האירועים בעיר. פסח הוא חג של התחדשות ופריחה. בחג חירות זה אנחנו לא שוכחים לרגע את אחינו ואחיותינו החטופים, וכלל תושבי העיר מתפללים ומקווים שייצאו מאפלה לאורה בהקדם. נישא תפילה גם לשלומם ולשובם של חיילי וחיילות צה"ל, אשר מחרפים נפשם למען ביטחון ישראל, בריאים ושלמים לחיק המשפחות".

מבקרים רבים הגיעו למוזיאונים ברחבי ירושלים ובהם מוזיאון ישראל, מוזיאון ארצות המקרא ולמגדל דוד מוזיאון ירושלים לפעילות "חפש את המטמון" עם משימות וניווט ברחבי המצודה. כמו כן, במקום התקיימו גם סיורים בעקבות עולי הרגל לירושלים ומפגשים עם שחקנים, סדנת יצירה ותחנת תחפושות, סיורים בתערוכה "אסכולת ירושלים" בעקבות מאה שנות אמנות ירושלמית, לצד סיורים על החומות, כולל עלייה לצריח מגדל דוד המפורסם וביקור בגלריות תצוגת הקבע החדשה.

נהנים בפארק טדי בירושלים, צילום: אורן בן חקון
השרב לא עצר את המוני המבקרים, צילום: אורן בן חקון

נערכים לברכת הכהנים המסורתית

מעמד "ברכת הכהנים" המסורתי בכותל המערבי יתקיים מחר בבוקר וצפויים להגיע אליו רבבות מתפללים מהארץ ומהעולם. המעמד העוצמתי והמרגש ייערך בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים ומתפללים רבים, שיישאו כולם יחד תפילה לחזרתם של החטופים, לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לרפואת הפצועים ולשלום עם ישראל.

אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר, בדגש לאזור העיר העתיקה וצירי התנועה באזור, במטרה לתת מענה לכל תרחיש, לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, וכן לווסת ולהכווין את התנועה. במסגרת הפעילות המשטרתית, יבוצע ויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ומגבלת הקהל.

ברכת הכהנים בכותל המערבי במהלך חג סוכות השנה, צילום: יוני ריקנר

מהמשטרה נמסר: "מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה- מוקד 100, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד".

עוד נמסר: "משטרת ישראל ערוכה ופועלת לאבטח את אלפי המתפללים והמבקרים שיגיעו לכותל המערבי בירושלים בימי חג הפסח ובפרט במהלך "ברכת הכהנים". נמשיך לפעול על מנת לאפשר את חופש הפולחן לכל המתפללים ולהגיע בבטחה לעיר ירושלים בכלל ולעיר העתיקה בפרט".

הסדרי התנועה במהלך "ברכת הכהנים":

כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן, יצחק קריב, שלמה המלך, הצנחנים, וחטיבת ירושלים.

בכביש 1: מכיוון המטה הארצי לכיוון העיר העתיקה יוצבו שוטרים ויתבצעו הכוונות ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לעומסי התנועה והמבקרים באזור.

לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, ניתן להחנות כלי רכב פרטיים בחניוני 'חנה וסע' בתשלום: נחל צופים, הר הרצל, טדי, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (סמוך למלחה).

הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.

בעיר מוסרים כי "הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו