עומסי התנועה, מזג האוויר ולוח החופשות: עושים סדר בליל הסדר

עם ישראל יציין הערב את ליל הסדר, אך נדמה שהשנה נתקשה לחגוג את חג החירות • מתי ייכנס החג, והיכן צפויים עומסי התנועה? • כל הפרטים

הגדה של פסח. לקראת חג שרבי. צילום: אפרל בן-ארי

סיימנו עם הניקיונות והקרצופים: ליל הסדר סוף-סוף הגיע ומיליוני ישראלים יישבו הערב בשולחן חג הפסח. אך השנה, החג ייראה שונה, וסביב שולחן החג נחשוב על 133 החטופים אשר עדיין נמצאים בשבי חמאס. עם ישראל יתפלל לשלומם של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון אשר פזורים בשלל הגזרות.

מפת הפקקים:

מיצג סדר פסח בקיבוץ ניר עוז, צילום: לירון מולדובן

בבני ברק החלו עם מסורת ביעור חמץ:

ביעור חמץ בבני ברק, צילום: רויטרס

זמני כניסת החג:

ירושלים - 18:33
תל אביב - 18:53
חיפה - 18:45
באר שבע - 18:54
אילת - 18:41
קריית שמונה - 18:43
אריאל - 18:43

זמני יציאת החג, מחר (שלישי):

ירושלים - 19:52
תל אביב - 19:54
חיפה - 19:55
באר שבע - 19:53
אילת - 19:49
קריית שמונה - 19:54
אריאל - 19:53

זמני כניסה ויציאת חג פסח (חג ראשון), צילום: ישראל היום

פקקי תנועה:

מאות שוטרי ומתנדבי משטרת התנועה הארצית פרוסים החל מהבוקר ובמהלך כל ימי חג הפסח וחול המועד בצירים הבין-עירוניים למילוי משימות הנדרשות לצורך הזרמת התנועה וטיפול באירועים חריגים לצד אכיפת תנועה.

פקקים באיילון (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

בערב החג ובימי חול המועד צפויים עומסי תנועה בצירי התנועה המרכזים ובסמוך לפארקים ולגנים הלאומיים. המשטרה תעדכן על עומסים חריגים. 

תוך כדי הלחימה: צה״ל השלים את היערכותו לפסח

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה נערך להספקת פריטי מזון מגוונים לארוחות החג בבסיסי צה"ל בכל הארץ וללוחמים ברצועת עזה. מנהלי המטבח בכלל היחידות שוקדים על הכנת תפריטים עשירים ומותאמים לצרכי החיילים, תוך התחשבות באוכלוסיות השונות.

חיילים אוכלים מצות (תמונת המחשה), צילום: יוסי זליגר

גם לחיילים ברצועה יוכנס אוכל כשר לפסח, ומותאם לצרכיהם האישיים. יש מגוון רחב והמענה מתאים לכלל החיילים. יש למנהלי המטבח סל כלים גדול ורחב לתת מענה לכולם. הכל נמצא תחת בקרה כדי שלכל חייל יהיה את הפיתרון התזונתי המתאים לו.

פעילות עם ילדים בחופשת הפסח, צילום: מרים צחי

ובאשר לחופשים: חופשת הלימודים בפסח החלה ביום ראשון 14.4, ומסתיימת ביום שני 29.4. התלמידים חוזרים ללימודים מחופשת פסח ביום שלישי , 30.4. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר