תאונה אחר תאונה: שישה הרוגים בכבישים בסוף שבוע אחד

מתנדב משטרה ועובד קבלן נהרגו אמש סמוך למחלף ענבה שליד מודיעין, כשניקו את הכביש לאחר ההפגנה • 3 תאונות קטלניות התרחשו בכביש 6: שני צעירים נהרגו בהתהפכות רכביהם, רוכב אופנוע נהרג מהתנגשות ברכב • צעיר נוסף נהרג בתאונה בגליל

הרוג ופצוע קשה בתאונה בכביש 6 // תיעוד מבצעי מד"א

יממה קשה בכבישי ישראל: שישה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ בסוף השבוע האחרון. 

אתמול (שישי), נקבע מותם של מתנדב משטרה ועובד קבלן שנדרסו על ידי קצין צה"ל שנהג ברכבו על כביש 1, סמוך למחלף ענבה. מחקירת האירוע עולה כי הקצין שנהג על ג'יפ פרטי סטה מנתיב נסיעתו ופגע בשניים, בעת שהיו בתפקיד והמתינו להגעת משאית לפינוי הדרך מהשול. 

"הגענו למקום התאונה וראינו שני פצועים מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה. ונאלצנו לקבוע את מותם. פינינו עוד פצוע אחד קל כבן 50 לבי״ח שמיר-אסף הרופא״, סיפר חובש ונהג במד״א רזיאל אלון. 

תאונה קטלנית בכביש 1, צילום: דוברות מד"א

בליל אמש, צוות מד"א קבע את מותו של אדם כבן 20 בתאונת דרכים קשה שאירעה בהתנגשות של שני כלי רכב על כביש 6 במחלף אייל, הסמוך לכוכב יאיר וכפר סבא. צוותי כיבוי מתחנה אזורית השרון בפיקודו של רב רשף רועי אוחיון פעלו באמצעות כלי חילוץ הידראוליים. בנוסף להרוג נפצעו שני בני אדם באורח קשה. הם פונו לבית החולים מאיר בעיר. 

״הגענו לזירה קשה וראינו רכב הפוך עם שני לכודים. נאלצנו לקבוע את מותו של גבר בשנות ה-20 לחייו. מהרכב חולץ פצוע נוסף במצב קשה עם חבלות בחזה, בגב ובראש. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים להמשך טיפול״, סיפר אלון שפילמן, חובש ונהג במד״א.

מקום התאונה הקטלנית במחלף אייל, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

כמו כן, רוכב אופנוע כבן 40 נהרג לאחר שהתנגש ברכב בכביש 6 סמוך לכפר מנחם. חובשי רפואת חירום במד"א טל אדינגר ועידו עוזרי סיפרו: "הגענו לזירת האירוע וראינו רוכב אופנוע שנלכד מתחת לרכב, לאחר פעולות חילוץ ערכנו בדיקות רפואיות אבל צוות הטיפול הנמרץ נאלץ לקבוע את מותו".

כמו כן, הבוקר (שבת), צעיר כבן 22 נהרג לאחר שרכבו התהפך בכביש 6 לכיוון צפון, סמוך למחלף באקה ג'ת. צוות מגן דוד אדום קבעו את מותו במקום. שלושה צעירים במצב בינוני עד קשה עם חבלות בגפיים, בראש ובפנים פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה. 

תאונה קטלנית בכביש 1, צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר, נקבע מותה של אישה בת 40 בהתנגשות שני כלי רכב בכביש 463 סמוך לכניסה לניל''י שבשומרון. בנוסף, על פי צוות מד"א שהגיע למקום, גבר כבן 30 נפצע באורח קשה עם חבלת ראש, ילד בן 12 נפצע באורח קל וכן שני פצועים נוספים.

במהלך הלילה נקבע במרכז הרפואי פוריה בטבריה מותו של גבר בן 27 שסבל מחבלה רב מערכתית בעקבות דרכים בין שני כלי רכב בכביש 77, סמוך למחלף ציפורית שבגליל התחתון. מהמקום פנו 2 פצועים נוספים במצב קל.

תאונה בכביש 463 סמוך לכניסה לניל''י

בעקבות הלילה הקטלני, על פי עמותת אור ירוק 125 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024 לעומת 113 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל בשנת 2023 -עליה של 11%.

עו״ד יניב יעקב מנכ״ל עמותת אור ירוק: ״אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות השכולות. הלילה הקשה והקטלני מצטרף לשנה של כשלון במלחמה בקטל בדרכים. תאונה רודפת תאונה ובכל יום נהרג אדם אחד לפחות. זו התוצאה הישירה של קיצוצי תקציב והרעבה של התחום כל כך חשוב במשך שנים. למרות העליה החדה בהרוגים בתאונות דרכים השנה לא נערך דיון חירום אחד במשרד התחבורה הבטיחות בדרכים. עולם כמנהגו נוהג וכולנו ממשיכים לשלם את המחירים הכבדים והכואבים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לכנס דיון חירום מחר בבוקר, ביחד עם כלל הגורמים האחראים על החיים שלנו בכבישים, לאשר ולתקצב את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים אשר מונחת על שולחנה של השרה כדי לעצור את בטירוף שמתחולל הכל יום בכבישים וגורם צער, סבל וכאב למאות משפחות בכל שנה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר