תם השרב הגדול? ממש לא: עומסי חום כבדים לאורך חג הפסח

ככל שחג הפסח מתקרב, גוברת הוודאות שאנו עומדים בפני גל חום כבד מאד, אשר יחל בבוקר החג ויימשך לפחות עד שבת • ישנה סכנה משמעותית של התייבשויות, והציבור נדרש להיערך בהתאם

גל החום (אילוסטרציה). צילום: .

עם הגב לים, עם הראש לשם: הקפיצה המשמעותית במעלות מחייבת היערכות של מבוגרים, נשים בהיריון, פעוטות ואנשים עם מחלות. רצוי שאלו ישהו במקומות קרירים וממוזגים. כמו כן, כיון שהלילות יהיו חמים באופן משמעותי, יש להיערך כך שחדרי הילדים והחדרים שלנו יהיו קרירים.

מתרחצים בחוף בתל אביב, צילום: קוקו

מחר, ביום שבת יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. העלייה בטמפרטורות תביא לעומסי חום קלים בנגב ולאורך קו השבר הסורי אפריקני. הים התיכון יהיה מסוכן מאד לרחצה עם גלים בגובה 100-140 סנטימטרים, טמפרטורת המים תנוע בין 21-22 מעלות.

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית עד בהיר. בהרים ובפנים הארץ תחול ירידה קלה של הטמפרטורות. הירידה בטמפרטורות תורגש בכך שעומס חום קל יהיה רק לאורך קו השבר עד אילת, כאשר בדרום ים המלח ובאזור אילת יהיה עומס חום בינוני.

חייבים למצוא איך להצטנן (אילוסטרציה), צילום: אי.פי

ביום שני, ערב חג פסח יהיה בהיר. הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת בעיקר בהרים ובפנים הארץ. אחה"צ, הרוחות הצפוניות יתחזקו לאורך מישור החוף. עם זאת, נכון לערב הפסח, העלייה בטמפרטורות תורגש מבחינת עומס החום רק לאורך קו השבר הסורי אפריקני, כאשר לאורך רוב הקו יהיה עומס חול קל, עם זאת באזור טבריה ואילת יהיה עומס חום בינוני.

סכנת איי החום בערים

יש לציין עוד כי באזורים צפופיי בנייה גבוה עם בטון וזכוכית, יתכנו מצבים של איי חום שיקפיצו עוד את המעלות. החיבור בין אספלט, בטון וזכוכית יהפוך אזורים אלו לאיי חום משמעותיים ויש לשים לב לכך. במילים אחרות באזורים אלו כדאי מאד שלא לשהות ולעבור אם אין צורך בכך ומדובר גם ביום אבל גם במהלך הלילה.

גל חום בכל רחבי הארץ, צילום: חדשות

בשלושת ימי התחזית הקרובים, בשיא היום במישור החוף, הטמפרטורות ינועו בין 23-24 מעלות, בלילה הן ינועו בשיאן סביב 13-17 מעלות.  בהרי ירושלים מידות החום ביום ינועו בין 21-25 מעלות ובלילה הן ינועו בין 10-12 מעלות. בעמקי הצפון ביום ינועו המעלות בשיא החום בין 21-25 מעלות ובלילה בין 10-12 מעלות, ובבקעה, בשיא היום המעלות ינועו בין 28-30 מעלות, ובלילה הן ינועו בין 14-17 מעלות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר