אחרי הביקורת: המשטרה אישרה את קיום ההפגנה בחיפה בשבת

תחילה אסרה המשטרה את קיום האירוע בשל חוסר בכוח אדם בעקבות משחק כדורגל שמתקיים בשבת בעיר • מארגני המחאה האשימו: "רוחו של השר בן גביר, וכן של מינויו האחרון לממ"ז חוף, מרחפת מעל" • המשטרה נכנעה לביקורות וחזרה בה • הצעדה תתקיים

צעדה של אחים לנשק ומחאת העם בחיפה (ארכיון). צילום: הרצי שפירא

סיבוב פרסה: לאחר שסרבה לאשר את קיום צעדת מחאת העם בחיפה בשבת, המשטרה נכנעה לביקורות החריפות וחזרה בה. את ההחלטה לאסור את קיום האירוע הסבירו במשטרת חיפה בחוסר בכוח אדם בעקבות משחק כדורגל שמתקיים בשבת, אולם כאמור, לאחר ביקורות ולחצים, האירוע יתקיים.

מפגינים בקרית הממשלה בחיפה (ארכיון) // מחאת העם

ממארגני מחאת העם החיפה נמסר בתגובה: "במשך מעל לשלוש שנים מחאת העם חיפה מקיימת צעדות בשבת. הצעדה יוצאת באופן קבוע מהאודיטוריום לצומת חורב. עד כה ההתנהלות מול משטרת חיפה הייתה טובה, תוך הגעה להבנות והסכמות. רוחו של השר בן גביר, וכן של מינויו האחרון לממ"ז חוף, מרחפת מעל המשטרה".

"משטרת חיפה הוכיחה פעמים רבות שהיא מקצועית ועניינית, ואינה פועלת מתוך מניעים פוליטיים", המשיכו. "לצערנו, ידו הארוכה של השר לביטחון לאומני הגיעה גם לחיפה, העיר המעורבת, של חיים משותפים, פלורליזם וסובלנות. מחאת העם חיפה תפעל בכל הערוצים החוקיים העומדים לרשותה, ובמוצאי שבת כמובן תתקיים הצעדה המסורתית בחיפה".

מחאה בצומת כרכור (ארכיון), צילום: מחאת העם חיפה

בנוסף, טענו כי אין היגיון בטענת המשטרה כי הצעדה לא תתאפשר בעקבות חוסר בכוח אדם בעקבות משחק כדורגל: "עשרות פעמים או יותר מכך, התקיימו צעדות כשהיה משחק כדורגל או הופעה גדולה במקביל, ואפילו בנוסף לאלו גם מחאות נוספות במקביל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר