שריפת ענק פרצה באתר הטמנת פסולת בנגב - מפגעי ריח מורגשים גם בערים באר שבע ואופקים

עם ההודעה על פריצת האש הגיעו למקום צוותי כיבוי והצלה שמבצעים ניטור חלקיקים • המשרד להגנת הסביבה יבחן את נסיבות האירוע ויפעל בהתאם לסמכויותיו ככל שיידרש

שריפת ענק פרצה באתר הטמנת פסולת בנגב

המשרד להגנת הסביבה פרסם היום (רביעי) הודעה מיוחדת על שריפת ענק באתר הטמנת פסולת. האש הגדולה בוערת באתר מיחזור הפסולת של חברת טלאור כראדי בשדה תימן שבדרום. עם ההודעה על פריצת האש הגיעו למקום צוותי כיבוי והצלה וכן צוותי חירום של המשרד להגנ"ס, שמבצעים ניטור חלקיקים, בוחנים את תפקוד האתר, מעבירים הנחיות למניעת מפגעים ובוחנים את נסיבות האירוע.

שריפת ענק פרצה באתר הטמנת פסולת בנגב,


האתר נמצא במועצה האזורית מרחבים, אך העשן מורגש, בהתאם לכיווני הרוח, ביישובים הסובבים – כולל ישובים במועצה האזורית בני שמעון, אופקים ובאר שבע. נציגי המשרד מבצעים ניטור חלקיקים, בוחנים את תפקוד האתר ומנחים למניעת מפגעים, כולל שימוש בכלים הנדסיים כבדים ומשאיות לצורך הכיבוי. האתר קולט למיחזור פסולת בניין, פסולת יבשה וגזם. האש פרצה בערמת הפסולת הגושית שאינה ממוינת.

שריפת ענק פרצה באתר הטמנת פסולת בנגב,


המשרד יבחן את נסיבות האירוע ויפעל בהתאם לסמכויותיו ככל שיידרש.
כאמור השריפה בשדה תימן שבדרום (אשל הנשיא) מטופלת על ידי כבאות והצלה, מגיבי קו ראשון באירועים מסוג זה. במקום נמצאים נציגי המשרד להגנת הסביבה, המשטרה הירוקה במשרד, יחידת ינשו"ף למניעת שריפות בשטחים פתוחים המשותפת למשרד ולרשות הטבע והגנים והיחידה הסביבתית נגב מערבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר