כפר הנוקדים. צילום: יוני גריצנר

"זה לא מובן מאליו": הכפר שהזמין את הבדואים הסמוכים אליו למרחבים המוגנים

בליל מתקפת הטילים האיראנית, אתר האירוח כפר הנוקדים, הזמין את תושבי הכפרים הסמוכים להיות בסמוך למקום מוגן • מוחמד גבועה: "נתן לנו תקווה גדולה לחיים משותפים במדינת ישראל".

מחווה מיוחדת: בלילה המתקפה האיראנית, אתר האירוח כפר הנוקדים, הנמצא במדבר יהודה, הזמין את תושבי השבטים הבדואים להגיע למרחבים המוגנים בכפר.

מוחמד אלחסוני, מתאר את רגעי פגיעת רסיס הטיל מהתקיפה האיראנית" // פרחאן גבוע

לאחר שדובר צה"ל הודיע כי יש שינוי בהנחיות ויש להישאר באזור של מרחבים מוגנים בעקבות המתקפה, פנה מנהל הכפר, דני רודד, לשבטים הבדואים הסמוכים, להם אין דרך להתגונן, להגיע לכפר ולהיות בסביבה בטוחה ומוגנת מירי טילים.

"אי אפשר לתאר את המתח והחרדה שהיינו מצויים בה, אנחנו בשטח פתוח ללא מרחב מוגן ובלי יכולת להתגונן" סיפר מוחמד גבועה שהגיעה לכפר הנוקדים בעקבות הפנייה. "התרגשנו מהפנייה של הנהלת הכפר להגיע אליהם ולמרחב המוגן. זה לא מובן מאליו בכלל. עצם הפנייה והמחשבה עלינו במיוחד ברגעים אלו חיממה את ליבנו ונתנה לנו תקווה גדולה לחיים משותפים במדינת ישראל".

כפר הנוקדים, צילום: מירב מורדי

"אני יודע שבמקרה של אזעקה אין להם לאן ללכת ורק לקוות שאף טיל לא ייפגע בהם" אמר דני רודד, מנהל כפר הנוקדים. "מייד עם הודעת דובר צה"ל על האיום שבדרך, פניתי אל נציגי הקהילות שלהם וקראתי להם להגיע אלינו ולשהות בממ"דים הפזורים ברחבי הכפר.

"באמצע הלילה עם התגברות ההתראות הגיעו אלינו משפחות מהשבטים הסמוכים שמצאו מחסה בטוח יחד איתנו. היה לי ברור טבעי לפעול כך ולדאוג לשכנים שלנו".

דני רודד (מימין): "אני יודע שבמקרה של אזעקה אין להם לאן ללכת", צילום: באדיבות כפר הנוקדים

המתקפה שהעלתה את רמת הלחץ והחרדה בקרב התושבים אמנם סוכלה בהצלחה, אך חידדה את המחסור במיגון אצל החברה הבדואית. המחסור הודגש עוד יותר לאחר שאמינה אלחסוני מהיישוב אלפורעה שליד ערד, נפצעה קשה מרסיס מיירט, שחדר לראשה ונמצאת עדיים בטיפול נמרץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו